Leeenore+Lille i Magen Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Lurer på om det er mange som har gått i jobb helt til permisjonen startet? Jeg har planer om det, og det er 7 uker igjen til permisjonen. Vet ikke helt om dette er realistisk, men har liksom et håp om det.
Mai2011:) Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Samme her! Jobber som frisør og er krevende for kroppen å stå så mye på jobb, MEN jeg jobber halve dager (siden midten av januar) og det går utrulig bra:) Tror dette var avgjørende for at jeg synes det går så fint å jobbe enda. Har bare 7 uker igjen å jobbe jeg også. Det skal jeg klare!
babyfrøken *mamma* Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Så lenge du er i fin form, og du ikke har en veldig fysisk krevende jobb er det vel ingenting i veien for at du klarer det (",) Selv har jeg jobbet 100% hele dette svangerskapet, har nå 3 uker igjen til permisjon, og med mindre noe helt spesielt skjer er jeg sikker på at jeg kommer til å jobbe "hele veien inn". Nå skal det sies at jeg jobber som finansrådigver, og dermed har en kontorjobb hvor jeg legger opp store deler av dagen min selv, så det er nok mange som har det verre enn meg på jobb mot slutten (",)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Jeg har gjort det med begge prinsessene. Har 7 uker til termin 4 uker til perm så gjør det denne gang også. Skulle bare mangle er frisk som en fisk. Jobber på tung bolig men har den siste uka fått slippe ta de aller tyngste. Ellers jobber jeg helt som før bruker hjelpemiddler.
Nr. 5? Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 jeg jobba helt til permisjon startet. Nattevakt på sykehjem. Var selfølgelig tungt de siste mnd, men det gikk på et vis skulle kanskje vært sykm. de siste vaktene for da var det så vidt jeg klarte å gå når jeg gikk av vakt, men jeg kom meg igjennom det. Litt sta også da
Maracuya Skrevet 5. mars 2011 #6 Skrevet 5. mars 2011 Jeg jobbet tre dager lengre jeg ;-) Altså jobbet jeg vel gratis for arbeidsgiver, som får refusjon fra NAV fra 3 uker før termin... Men følte jeg måtte gjøre meg "ferdig". Synes det virker som normen er å ikke jobbe helt ut, de fleste virket overrasket over at jeg fortsatt var i jobb på slutten. Litt rart? Nå skal det sies at jeg ikke har noen spesielt krevende fysisk jobb, men selv om jeg var sliten, kvalm, sov dårlig om natta osv så mener jeg det skal mer til for å legge inn årene lenge før tiden. Vel, hadde nok sett mørkere på å jobbe som sykepleier, frisør, butikkansatt etc helt til nå, skal innrømme det. Hvilken jobb har du?
Bullerulla Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Har jobbet fullt fram til permisjonstart på småbarnsavdeling i barnehage. Formen har vært upåklagelig.
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2011 Er vernepleier på en bolig for utviklingshemmede. Har heldigvis fått tilrettelagt (ganske mye) på jobben, og slipper de tyngste brukerne. Men synes magen er stor nå, og kan se for meg hvordan den er de siste ukene. Hehe. Men ikke missforstå meg, har planer om å gå så lenge jeg kan, men kan fort bli utfordring med stell og slikt, tenker jeg, på slutten da. Men det får jeg bare se! Kjenner jo det er tungt enkelte ganger nå også (man kan jo ikke planlegge dagene når man jobber med folk, og ting går jo ikke alltid som man tenker - så man vet liksom aldri). Grunnen til jeg lurte er fordi jeg synes det virker mer vanlig å sykmelde seg, enn det å jobbe helt frem til permisjon. Fint å se det er folk som jobber helt ut også da
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 5. mars 2011 #9 Skrevet 5. mars 2011 5 uker igjen til permisjon og har til og med forrige helg tenkt at jeg definitivt skal klare å gå helt ut. Men så forrige mandag kom bekkensmertene - så nå må jeg ta uke for uke inntil videre for så å tenke vakt for vakt. Sykepleier og merker dermed bekkensmertene veldig godt på jobb. I tillegg alene(mann som jobber 4 uker på og 4 av på båt) med to på 2 og 4 år de tre siste ukene før perm starter så dermed blir det en del tyngre her hjemme også de ukene. Ser derfor ganske annerledes på de siste ukene akkurat nå..Ting snur fort!!!
Drømmefanger<3 Skrevet 5. mars 2011 #10 Skrevet 5. mars 2011 Jeg jobbet to dager over, og hadde siste dag på jobb på fredag. Jeg jobber i klesbutikk, så det er en "stå og gå jobb", men det har gått sånn litt med et nødskrik de siste ukene. Jeg har også opplevd en del forbausede reaksjoner på at jeg har gått gjennom hele svangerskapet uten en eneste sykemeldingsdag; tror kanskje terskelen for å sykemelde seg har blitt litt for lav. Dårlig tegn at alle tar det for gitt at gravide sykemelder seg... Men en ting vil jeg si; godt å endelig være i permisjon; sov 12 timer på rappen og tilbrakt store av dagen på sofan i dag. I morgen blir det bollebaking etter frokost med 5 åringen; fastelavnskos! mmmm
Samimagen Skrevet 6. mars 2011 #11 Skrevet 6. mars 2011 Jobber faktisk fortsatt jeg Termin om 10 dager Men når men eier en bedrift, så gjør man kanskje litt ekstra ja!
kaisa80 Skrevet 6. mars 2011 #12 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har igjen 6 uker, og har foreløpig ingen planer om å gå ut noe tidligere enn det. Skal sies at jeg jobber 75 % da, fordi jeg har en ganske krevende jobb og har hatt litt høyt blodtrykk siden januar. Men en ting lurer jeg på, skal jeg regne med påskeferien som permisjonsuke (jeg har termin 10.mai, så permisjonen min starter på en måte midt i påskeferien). Hadde tenkt å gå ut når påskeferien starter, men har jeg egentlig rett på å gå ut ei uke tidligere, slik at de tre ukene blir arbeidsuker?? Takknemlig for svar, om noen vet dette!
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2011 Vet ikke helt hva du mente jeg. Men hvis du egentlig har ferie i påskeuken, så blir det kanskje rett å ta permisjon uken før? hm... kan desverre ikke gi noe svar på det jeg... Jeg jobber ut påsken - fordi jeg har en jobb hvor man ikke har fri i påsken.
Guttemamma75 Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 Nei, permisjonen starter 3 uker før uansett så du har ikke rett på å gå ut noe tidligere.. Du kan selvsagt velge å gå ut tidligere (permisjonen kan startes opp til 12 uker før termin) men du mister da selvsagt tid sammen med barnet etterpå... Husk også at om du føder før termin mister du uansett resterene av de 3 ukene før termin/fødsel.. Men om det var sånn at du tok ut feriedager i påsken for å få fri så kunne du fått utsatt disse.. Men når det er fordi jobben er stengt og dermed gir deg fri disse dagene så får du de ikke "tilbake"..
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 6. mars 2011 ja, det hørtes faktisk mer logisk ut! Snedig, alltid noen som har svar:)
lillespiren2:) Skrevet 6. mars 2011 #16 Skrevet 6. mars 2011 Hei! forige svangerskap jobbet jeg helt ut til permisjon. 50 % den siste uka før permen startet. nå er jeg aktivt sykmeldt, og er det til jeg går ut i permisjon 23 mars. har vært aktivt sykemeldt i ei uke no, (pga ryggen og hyppige kynnere) jobber opp til 4 timer per dag. jobber som førskolelærer, så kjenner jeg ikke greier å jobbe fullt. blir tunge dager, når man i tillegg har en aktiv 3 åring hjemme, som også skal ha en mamma med litt energi til overs. uansett! ikke press deg for hardt! tenk om du ikke får mulighet til å ha tre uker permisjon før babyen kommer? og tiden før fødselen er viktig, man skal ikke slite seg ut!
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 6. mars 2011 #17 Skrevet 6. mars 2011 Forrige gang var jeg sykemeldt 100% hele 3. trimester pga kraftig bekkenløsning og skiveprolaps stort sett hele svangerskapet. Ryggen har fungert utmerket denne gangen, men var sykemeldt fra uke 10 -20 pga hypermesis, og fra uke 20 til nå (28) har jeg vært 50% sykemeldt. Fortsatt er jeg skrekkelig kvalm, spiser lite og går ned i vekt. Jeg håper veldig at jeg får jobbet helt ut til perm i begynnelsen av mai sånn at tida på slutten ikke går så sakte. Men i uka som gikk kom bekkenløsninga for fullt igjen, og jeg får ta en uke av gangen. Første mål er å ikke måtte ha mer sykemelding før neste kontroll hos lege sist i mars. Jordmor sa forøvrig at det er svært sjelden at noen jobber helt ut til permisjon, og i hvertfall uten gradert sykemelding. Og det gjorde at jeg ble enda mer gira på å klare de siste ukene på jobb, er vel ca 9 uker igjen nå....
flysnuse Skrevet 6. mars 2011 #18 Skrevet 6. mars 2011 jobbet 100% til nå. har 4 uker til perm å planen er å jobbe disse siste også.
Fru Shakespeare Skrevet 6. mars 2011 #19 Skrevet 6. mars 2011 Med de to første jobbet jeg 100% frem til termin (med førstemann jobbet jeg en uke inn i terminen også), denne gangen er jeg i 50%, men satser absolutt på å gå frem i termin selvom formen ikke er på topp. En interessant ting er at permisjonen ble utvidet med tre uker før termin pga at det var så mange som var sykemeldte de siste tre ukene likevel. Etter at de innførte det har sykemeldingene forskjøvet seg flere uker før det igjen...
Raych Skrevet 6. mars 2011 #20 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har tenkt å jobbe fullt til permisjonen starter, og det ser ut til at det går bra ettersom det er kun 2 uker igjen:) Formen er bra, så har ingenting å klage på i så måte.
M-M-M-mamma Skrevet 7. mars 2011 #21 Skrevet 7. mars 2011 Jeg har to uker igjen på jobb (fem til termin) og skal arbeide disse Skjønner godt at du spør da jeg har følelsen av at veldig mange sykemelder seg de siste ukene før permisjon. Formen min har vært relativt bra så er ikke noe problem for meg å arbeide, bortsett fra at kroppen er sliten og at jeg sover litt dårlig om nettene. Tenker at hvis jeg jobber går de siste ukene fortere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå