Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettene her i huset går med på å løpe mellom soverommene å dytte inn smukken. Snuppa er 13 mnd og finner ikke smukken på natten selv, noe hun gjerne vil ha. Vi har gitt henne to smukker i sengen nå i håp om at hun finner den ene, men nei... Hender jeg må inn til henne hver halv time, time, hver 1,5timer. Det er iallefall max 1,5timer sammenhengende søvn.

Flere som har opplevd dette?

Hvordan løste dere det i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg smukken i hånden hennes, kanskje det hjelper.

Skrevet

Smokkesnor?

Skrevet

Jeg er litt redd for smukkesnor. Redd hun skal få den rundt halsen.

Har prøvd å legge smukken i hånden hennes, men den mister hun også når hun sovner.

Skrevet

Kjøp x-antall tutter og legg i sengen?

Skrevet

Smokkesnoren er vel for kort til at hun kan få den rundt halsen?

Vi bruker i alle fall smokkesnor. ;)

Skrevet

Ja, kanskje den er for kort... Jeg tenker på om den løsner slik som jenta turner i senga, men det er vel kanskje usansynlig. Spørs om vi må gi den en sjanse. Bruker Bambino smukker så jeg må vel kanskje knyte på en tråd i tillegg da jeg ikke har funnet smukkesnor til disse smukkene.

Legger vi mange smukker i senga så legger hun seg på de. Har prøv dette også...

Men takk for forslag! :-)

Keep them coming!

Skrevet

anbefaler at hvis hun bruker smokk utenom på natta, at dere ALLTID gir henne den i hånden når hun skal få den. Da tar de som regel hintet om natten etter ei lita stund.

har heller aldri turt å ha tau på den om natta.

min legges med sutten i munnen og en vedsidenav

Skrevet

Her har vi en fire-fem smokker liggende i senga til enhver tid.

Vi kan overhodet IKKE gå inn på rommet hennes om natta med mindre vi hører at hun er helt våken. For hun sovner igjen av seg selv om hun bare får lov å småtutre litt for seg selv.

Har dere prøvd det? Å gi henne litt tid når hun våkner? Eller spretter dere opp og inn på rommet hennes ved den misnte lille sutrelyd? Det kan v're verdt det å prøve å la henne finne roen selv. :)

Skrevet

Vi har nok en tendens til at vi spretter opp. Jenta vår reiser seg nemlig med en gang hun ikke finner smukken, så jeg er redd for at hvis hun skal små sutre litt og finne roen selv så våkner hun mer.

Skrevet

Vi legger 5 smokker i senga, og da er det skjeldent at vi må inn å hjelpe han å finne den. Jeg vil heller ikke bruke snor på smokken på natta.

Skrevet

Jeg har sydd fast smokkesnorer i nattposene til ungene. Siden de var 7 mndr har de visst at om de klapper seg på brystet finner de smokkesnor med smokken. Det er ikke mulig å få den rundt halsen.

Jeg har sydd dem fast for de slet den av hvis den bare var festet på normal måte.

Har ikke hatt noe problem med smokkeleting etter den tid. De sover hele natten uten oppvåkninger. De er 20 mndr nå.

Om din ikke bruker nattpose, kan du feste på et par pysjer.

Skrevet

Dere må begynne å trene på dagtid og ved legging. På dagen lar dere henne alltid finne og putte inn smokken selv, evt bare gir den i hånda.

Ved leggetid har dere 4-5 smokker i senga og viser henne at "her ligger smokkene - help yourself!", ikke putt den i munnen for henne. Dersom det er mulig gjør dere også det samme ved oppvåkning om natta, dvs visere henne hvor smokken ligger og lar henne ordne seg selv. Dersom hun ikke vil plukke den opp selv kan dere evt gi henne den i hånda, men unngå å putte den inn.

Etter hvert vil hun forhåpentligvis forstå cluet.

Skrevet

Hun kan å putte inn smukken selv, men hun finner den ikke på natten!

Skrevet

Jeg leste om noen som kjøpte selvlysende smokker til barnet sitt slik at det kunne se dem i mørket, det fungerte visst veldig fint :)

MAM og Avent selger slike :)

Skrevet

Så kjipt da!

Gode tips du har fått her allerede og flere av dem har funket her også. Nå har vi 8 smokker i senga hennes hver natt. Hun må innimellom lete litt og da hender det at hun gråter, men vi går ikke inn før hun holdt på i minst ett minutt. Ta gjerne tiden! Ett minutt er nemlig mye lenger enn man tror når man står utenfor døren og hører på en baby som gråter...

Jeg tror også det er lurt at de alltid får smokken i hånda slik at de lærer at å få smokk er en aktiv handling. Mulig hun har vent seg til litt for god smokkeservice fra dere :-)

Skrevet

Ja, servicen her i huset er nok ikke problemet hennes. :-)

Prøvde smukkesnor i natt og da var jeg inn kun 2 gang! Det er til å leve med. Dvs. jeg var inn noen ekstra gang for å se til at hun ikke hadde snoren rundt halsen. ;-)

Skrevet

Vi holdt også på sånn, men bestemte oss for å venne han av med smokken. Det tok 4 forferdelige kvelder for å få han til å sovne, natta gikk perfekt! Savnet tydeligvis ikke smokken når han ikke sovnet med den i munnen. Som substitutt for smokken når han ble lagt om kvelden ble tygging på hjørnet av dynetrekket. Det slutta han med etter kort tid.

Det var ikke hyggelig med den avvenninga, men nå er det verdt det!!!!

Skrevet

Jeg har et råd: Kutt ut smokken.

Jeg har to barn og ingen av dem har brukt smokk mer enn en liten periode rundt 5-6 mnd.

Hører om venner som har det problemet du beskriver, og holder på å bli gale av å putte inn smokken om natten. Her sover begge 12 timer i strekk.

Det blir sikkert noen tøffe netter under avenningen, men så er dere FRI!

Skrevet

Kutte smukken i en alder av 13mnd?

Synes det virker litt brutalt.

Tror jeg vil vente med det til hun er litt eldre gitt... Slik at jeg kan forklare henne det og hun er med på det.

Får vel bare håpe denne perioden er kort...

Skrevet

Tipper det å kutte ut smokken hadde gått greit. Man må jo stadig venne seg til og av med ting, og det eneste som er sikkert er at nettene etterhvert blir bedre..

Skrevet

Da ville jeg heller forsøkt å lære henne å finne den selv. Har den samme greia her, noen ganger finner han den faktisk selv, mens andre ganger er han liksom litt hjelpesløs. Og noe selvlysende smokk vet jeg ikke.. de er jo så trøtte at de stort sett skriker med øynene lukket, famler bare etter ting. Men her har vi begynt å la han få lov å roe seg litt selv. Jeg begynte med øke tiden hver kveld.. altså; kveld 1; gikk inn da han våknet, puttet i smokk, gjentok god natt osv. Etter en god stund våknet han igjen (slik har det fortsatt ofte gjennom hele natten de siste dager)og da ventet jeg 3 min før jeg gikk inn, la han ned, ga smokk og gikk ut igjen, uten å si noe. våknet han igjen, lot jeg han hyle ytterligere 3 min før jeg gjentok. Kveld 2: Da han begynte, gikk jeg inn og sa god natt igjen, og neste gang han hylte, lot jeg han holde på 5 min før jeg gikk inn. og han fortsatte kun en gang etter dette, og ventet da også 5 min, og da ble det raskt stille. Ikveld, kveld 3; La han, etter en stund ble det hyling, gikk inn, la han ned, sa god natt. Han prøvde seg siden igjen, og ikveld skulle jeg vente 7 min, men han roet seg selv før tiden hadde gått! juhuu!

-kan komme med oppdatering siden om det fortsetter å funke, eller om det bare er flaks ;)

Og ja, det er vondt å høre de skrike sårt.. spesielt nå som de har lært å rope mamma... men hold ut!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...