Mamma'n og englebaby'n Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Skal første gang på mandag, og hadde vært greit om noen ville fortelle meg hva som er lurt å ha med og om det er noen triks ift. gjennomføringen Regner med det går fint uansett, men om det er noen gode råd tar vi de gjerne med på jomfruturen vår i svømmehallen
2010 Mammaen Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Vi har kjøpt en stellematte fra IKEA som gutten vår ligger på da det ikke er så lett i dusjen eller i garderoben. Vi går om kvelden og har alltid med nattøy som vi har på han så vi slipper det når vi kommer hjem. De blir ofte veldig trøtte (og sulten) etter svømmingen så det er viktig at det går raskt når vi kommer hjem. Ellers er det bare å kose seg og nyte det! Det er så fint å se de små kose seg :-)
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2011 Takk for tips! Vi har svømming på dagtid, så det blir ikke noe pysj på frøkna her. Men hvor mange håndklær osv? Jeg har lurt på om jeg skal ta med vogna inn, fordi jeg har lyst til å svømme selv etter at vi har hatt babysvømming. Regner som du sier med at hun blir veldig trøtt og at vi bare kan ta det med ro og amme og kose oss i svømmehallen, og så at jeg legger henne og svømmer mens hun sover og har tilsyn av følge. Kanskje det er lurt å dusje og stelle henne ferdig før jeg svømmer selv? Ikke full påkledning selvsagt - men bleie og body, evt. bare bleie og pledd/håndkle eller noe. Sånn at jeg bare kan lure på henne resten av klærne hvis hun enda sover når jeg er ferdig svømt. Hvis hun sover enda når jeg er ferdig hadde det jo sikkert vært deilig å få tid til å dusje meg selv ordentlig også - sånn når jeg begynte å se det for meg
2010 Mammaen Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Der jeg går får man ikke ta med vogn fordi det tar så stor plass i garderoben og hadde alle hatt det med ville det bli totalt kaos! Noen har med bilstolen, så det kan være et alternativ hvis det er det samme der du skal og dersom du har et som du kan bære babyen i (ala Maxi Cosi el lign). De sover jo greit i disse setene også. Jeg ville dusjet og stelt henne først ja :-) Hvis hun sover når det er din tur er det jo luksus å få dusjet og vasket håret i ro og mak.
mamma.for.2♡ Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Tror ikke du skal regne med å få trilt barnevogn inn i svømmehallen. Der vi går må vognen parkeres utenfor garderoben til kursdeltakere. Men er det lett å klikke av og på bagen så skal det jo kanskje gå an å ta den med inn...? Kanksje litt verre hvis dere har gått over til sportsdelen? Det har ikke jeg noe erfaring med da småen vår ennå ikke litt for liten til den Når det kommer til håndklær så ble vi anbefalt å ta med to. Ett til å pakke babyen inn i når man kommer opp fra bassenget, og ett til å tørke etter dusjen. Lykke til med babysvømmingen!
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2011 Jeg mener å huske at det har vært barnevogner i svømmehallen, men det kan jeg jo ringe og forhøre meg om på forhånd. Det er ett sånn område med stoler og bord inne i hallen, og garderoben er ganske stor. Bruker bag enda, og har CityCross, så veldig enkelt å ta den av. Hvis jeg skal ha henne i bilstolen (Britax Babysafe) vet jeg ikke hvor godt hun vil sove. Men de blir kanskje så trøtte at de bare sovnet uansett? Jeg får bare ta det som det kommer - får jeg svømt er det nok deilig å få trent litt igjen, og får jeg ikke svømt så får jeg ikke svømt To håndklær er notert, har tøybadebleie fra ImseVimse - og libero badebleier. Er det noen regler for hva man må ha på eller er det greit så lenge det er badebleie?
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2011 Takk for svar - igjen Gleder meg veldig!
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 5. mars 2011 #9 Skrevet 5. mars 2011 Svømming er kjempegøy! Gutten min var ca 3,5 mnd da vi dro på babysvømming første gang. Jeg hadde med følge, som kan hente/bringe/holde, etc. Stellematte, evt ekstra håndkle til det. Syntes også babyhåndle med hette var veldig greitt. Info om babysvømming der vi går: Dersom babyen sover på vei til bading, bør det få god tid til å våkne før avkledningen. Det er viktig at barnet er passe mett før badinga. Ta gjerne med litt mat/drikke, drikke bør babyen få etter badingen. Det viktigste med babysvømmingen er vanntilvenning, svømmeopplæring blir det først snakk om rundt 2,5-3 års alderen. Babyen skal ikke dusjes før bading p.g.a. varmetap. Vask heller babyen grundig før badet. Ha på badebleie og pakk godt inn i håndkle. Bruker babyen sutt så ta den gjerne med i bassenget. Jeg teller til tre og blåser han i ansiktet, før jeg dukker han under. Han elsker å bade hjemme, og han var vant til å få vann i ansiktet. Lykke til!! og kos dere masse!!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 5. mars 2011 #10 Skrevet 5. mars 2011 Hei. Babysvømming er så kjekt, vi startet da eldste var 6 uker å har gått 3 kurs med henne, nå går vi på søskensvømming(blir hennes 4 kurs), begge barna elsker det, minsten var 5mnd når vi startet. Jeg har kjøpt en slik stellematte på ikea, helt genial. Jeg har alltid med 2 håndkler eller 1 håndkle og en badekåpe(til babyen altså, eldste trenger bare ett). Da bruker jeg ett inn til svømminge go det tar jeg også på når vi kommer opp fra bassenge så da blir det jo full av klor så greit med ett rent etter dusjen. Babyolje har jeg også med å bruker noen ganger, jeg shar med fuktighetskrem merker fort at de gjerne blir tørr etterhvert så jeg smører litt etter svømmingen. Jeg har alltid med en ekstra badebleie, greit vist de bæsjer før svømmingen er startet det hendte nemlig oss å da hadde vi ikke med ekstra. Det var det jeg kom på nå Lykke til!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 5. mars 2011 #11 Skrevet 5. mars 2011 der vi går vil de helst ikke at folk skal ha med vogn med vist noen apsolutt må så får de lov. Vi går i ett badeland, jeg har hatt vognen med inn i selve svømmehallen, satt da med sliek bord som du sier Det enste jeg gjorde var å ta på slike trekk til hjulene, har kjøpt på barnebutikk men har også sett at folk har tatt på sko trekk på hjuelene de har da hatt flere skotrekk på ett hjul.
bitthen Skrevet 5. mars 2011 #12 Skrevet 5. mars 2011 Det er ikke lov med barnevogner inne i hallen der vi har babysvømming. Tror dette er mest vanlig. Vi går i et badeland da. Men hva vi har med: - 1 Hådduk til mor - 2 til mini - en stor og en litt mindre (babybadehåndduk) Den minste ligger han på, den største dekker jeg han med så han ikke fryser. Der er matter som baby kan ligge på. Om ingen er ledig, ligger han på gulvet på håndduk - ikke noe problem. - Pysj (babybading på kvelden) - Badebleie - Mild babysåpe - Babyolje - Smokken - En leke til å ha mens mor kler seg, og om mini er urolig - Ekstra bleie og stellesaker selvsagt - Termos med varmt vann, grøt og melk (Bebisene spiser sammen etter badinga) - Varmt yttertøy Shampo og greier til meg selv gidder jeg ikke styre med. Dusjer skikkelig når jeg kommer hjem. Har med bilsetet inn i garderoben, setter det under en av bekene.
Gjest Skrevet 6. mars 2011 #13 Skrevet 6. mars 2011 Jeg skal begynne på babysvømming nå til uka, men har vært å badet sammen med lillemor og pappaen hennes! Til henne hadde jeg med et teppe til å legge på stellematten (det er et slikt stellebord som henger på veggen der) et håndkle til vesla, ekstra bleier, ekstra badebleier, babysåpe, ekstra skift til henne Vanlig stelleutstyr som våtservietter, pudder osv Til meg selv hadde jeg med nytt undertøy, håndkle Bikini Det enkleste er ofte det beste! Jeg vasket henne skikkelig etter å ha badet, men ventet med å dusje meg selv til jeg kom hjem... Like greit det Følte ikke at jeg manglet noe som helst, men syntes pysj tipset var veldig lurt! Det skal jeg huske på
Gjest Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 Min pakkeliste: To store handklær (et til hver) Badetøy til begge (Bleie og bikini) Badehette til meg, da det er påkrevd der vi er Ekstra bleier (2 stk) Ekstra skift til henne 10 kr til garderobeskap Våtservietter smokk leke Fruktmos eller kjeks hvis hun blir sulten. Drikkeflaske til oss begge Hårbørste til meg Hm... kommer ikke på mer jeg... Jeg prøver å gi henne noe å spise før vi reiser hjemmefra, og da vil hun stort sett ikke ha mer før vi kommer hjem. Bader henne dagen etter og meg selv samme kveld. Styrer ikke med å dusje meg selv der, Vi skyller oss begge i dusjen og ferdig med det.. Hos oss er det ikke lov til å ha med vogna eller bilstol inn hverken i garderoben eller bassenget. Vi har heller ikke tilgang på bassenget etter timen vår.. Hvis alle har med vogn og bilstol blir det fort veldig fullt i garderoben. (En del som har det med allikevel) (Er man aleine kan det alikevell være lurt å ta med bilsetet til garderoben, for det er stort sett ikke veldig reint på gulvet..I hverfall ikke der vi er)
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 6. mars 2011 Tusen takk for mange flotte svar! Jeg har sydd stellematte til vesla av en tynn skumgummi-rest som jeg har trukket med voksduk nå, så da har jeg hvertfall noe å legge henne på i dusjen. Får bare prøve meg fram litt skjønner jeg, men flott med så fine tips fra dere jenter! Vi skal på babysvømming i en svømmehall med flere bassenger som er åpent for alle hele dagen, så det skal nok ikke være noe problem Hun er bare 4 mnd, og får bare mm, så hun får få mat før vi går i bassenget og før hun skal sove igjen. Gleder meg sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå