Gå til innhold

Noe du har unngått å smake på og blitt positivt overasket over?

Anbefalte innlegg

Peanøttsmør!

Har alltid tenkt at peanøtter ikke har så mye å gjøre på en brødskive, og rakk å bli 20 år før jeg plutselig spiser det hver dag!

Må jo ta igjen alt tap;)

Og litchi! Skulle smake det da jeg var liten, men da jeg kjente på det som var under skallet minnet det meg om noe helt annet.

Nå spiser jeg det ofte:)

Fortsetter under...

Oliven og sushi. Var ikke slik at jeg elsket det første gang jeg prøvde, men litt etter litt. Av oliven hadde jeg bare smakt slike vonde Landlord til ti kroner glasset på Rema, og det liker jeg fremdeles ikke. Men jeg elsker skikkelige oliven, særlig greske Kalamata. Tok tid før jeg innså at det var en forskjell.

Med sushi syntes jeg rå fisk hørtes så ekkelt ut, men alle snakket jo om hvor godt det var. Begynte veldig forsiktig med makiruller med bare ørlite laks i midten, og ble sakte men sikkert modigere. Nå foretrekker jeg sashimi, som bare er skiver av rå fisk. Helt nydelig, kunne spist det hver dag!

Sushi! Nå er jeg helt forelsket i sushi og maki, jeg blir aldri mett av det, det er aldri nok, det er bare så godt!!!! Dette gjelder min sambo og;)

Med sushi er de slik at enten elsker man det eller gjør man ikke det i det hele tatt...

Annonse

Gravlaks og sennepssaus, NYDELIG!

Spekesild, sursild, røykelaks, sushi. Alle former for kald fisk egentlig. Jeg elsker det nå, men fikk aldri servert det hjemme og ble fortalt av mamma at det ikke er spiselig, omtrent..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...