Gå til innhold

Til dere som legger babyene mellom 18.30 og 19.00....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får de siste måltidet før sengetid? Og spiser de om natten, eventuelt når og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Jeg legger min datter på 5mnd ca. kl.19. Hun spiser da siste måltid ca.18:30 - 18:45. Hun blir full ammet. Hun spiser da 2-3ganger på natten, ikke noe særlig sytem på måltidene på nettene lenger.

Men hun spiser når jeg legger meg, mellom 22-23, 03-04, 06-06.Ca i allefall..:) Våkner for dagen mellom 07:30 - 08:30..:)

Skrevet

Hei :)

Min datter er 8 mnd og spiser brødskive kl 17.30. Deretter får hun mme ca kl 18.30 før det blir tannpuss og legging ca kl 19.00.

Da får hun ikke mat før frokost dagen etter som er alt fra 07.30 til 09.00

Skrevet

Min gutt på 6 mnd legger seg mellom 18.00-18.30. Han får siste måltid kl 17.30. Neste måltid er kl 07.00. Han spiser ikke på natten lenger :)

Skrevet

Høres bra ut dere, takk for svar:)

Mi jente er 6 mnd og legger seg mellom 18.30 og 19.00. Har i det siste begynt å våkne for mat(etter å ha sovet hele natten) rundt kl.02-03 og 05-06. Mellom 07 og 08 er det morran. Spiser kvelds (pupp og grøt) mellom 17.45 og 18.15.

Lurte eventuelt på om dette var for tidlig, men ser jo utfra deres svar at vi gjør det ganske likt. Da er det vel bare en av disse berømte periodene da:)

Skrevet

10mnd, får grøt i 18-tiden og en flaske MME i senga.

Våkner ikke for mer mat før 7-8-tiden dagen etter :)

Skrevet

Får et grøtmåltid ca 1730 og en flaske med mme rett før han legges mellom 18-1830. Han er 9 mnd, men har hatt denne rutinen siden han var 4-5 mnd tror jeg..

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Han har lagt seg kl 19.00 fra han var 3 mnd. Han er 8,5 mnd nå.

3 - 4 mnd:

Ammet rett før leggetid og kanskje 3 - 4 ganger i løpet av natten.

5 - 6 mnd:

Ammet rett før leggetid og kanskje 1 - 2 i løpet av natten. Enten kl 22 eller kl 05.00.

7 - 8:

Mme og grøt kl 18.00. Nattavvent.

Skrevet

jente på 6 mnd har begynt å få grøt , og hun spiser siste måltid ca 18.00 og får et bad etterpå (hvertfall annenhver dag) så sitter jeg meg på rommet og gir henne pupp ;) hun sovner som oftest ikke, men vi får en rolig stund sammen mens pappaen leser bok for storesøster! :)

jeg legger henne ned i sengen rundt klokken 19.00 (ofte før også), og da sover hun til ca. 07.00 dagen etterpå :) av og til før, av og til etter.... det spørs hvor mye hun sov på dagen før og hvor mye mat hun spiste til kvelds! :)

Skrevet

Jenta mi på 9,5 mnd legger seg stort sett litt før kl 19..

Kveldsrutinene våre er:

Grøt

Medisiner (har astma)

Pysj, bleie, tannpuss

Så er det natta...

Så grøtmåltidet er noe av det siste vi gjør før sengetid.

Inntil for 1,5 uker siden fikk hun ei flaske mellom kl 22 og 23, men nå hopper hun over den og sover til 7.00. Ikke lenge siden hu fikk flaska om morran kl 05.30-06.00

Hu har regulert nattmating og soving helt selv.

Skrevet

Snart 4 mnd.

Bad kl 18

Mat kl 18.30

Sovner kl 19

Mat kl 06 så sover til kl 09

Skrevet

Min småspiste jente får grøt rett før hun legger seg, og så får hun enda mme som påfyll og kos i min seng før hun sovner.

Skrevet

Er du sikker på at det er mat hun vil ha?? Min jente begynte også plutselig å våkne på natta, ca halvåret gammel, etter å ha sovet hele natten fra hun var etpar mnd. gammelm og å hatt rutine på å legge seg kl 8, sove til 7-8 lenge. Men jeg tenkte at det umulig kunne være mat hun våknet for nå plutselig, så jeg tilbød vann (noe hun ikke ville ha), og ellers bare prøvde å roe ned, få henne til å sove og forstå at det var natten... gikk over etter en ukes tid da, og er glad jeg ikke begynte å gi henne melk igjen, tenker det ville vært vanskelig å slutte med igjen?? Vel....

Pia vår er nå 9 mnd, legger seg kl 1900 og våkner ca kl seks.... har altid fått mat, altså startet matingen ca 30- 45 min før legging, og melk like før vi går på badet.

Uff ja, er nok mange sånne perioder man skal gå gjennom, har akkurat vært gjennom en der det er "morgen" før kl. fem... nå sover hun til seks da...

Skrevet

minsten her er 7mnd om 6 dager. Han spiser grøt ca 18.30 etter dette ammes han litt så er det senga rundt kl 19. Han spiser fortsatt 2-3 ganger før det er morning i 8-9 tiden. Da er det gjerne mat i 23-24 tiden, 3 tiden og 6 tiden, men det varier veldig.

Skrevet

Jeg kan jo aldri være sikker, men hun gir seg ikke med sutringa før maten kommer allefall. Har prøvd med vann uten hell. Da blir hun skikkelig sinna! Nå våkner hun flere ganger, men har bare matbehov en av gangene(mellom 3 og 5). Hun spiser skikkelig da altså og sovner med en gang etterpå.

Det verste er vel at hun sikkert kunne unngått mat på natten,men at mamman gir seg fort i søvntåka:/

Skrevet

Jenta er 3 mnd, og får alltid flaska på sengekanten rett før hun skal legge seg mellom 18-18.30. Hun kan også spise rett før vi steller for kvelden, men hun vil absolutt ikke sove om hun ikke også får mat på soverommet før hun skal i seng. I det siste har hun våknet akkurat 04.15 for mat. Så blir det ikke mat før jeg tar henne opp kl mellom 07-08.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...