Gå til innhold

Nå har vi endelig fjernet trappegrinda. Jente 14mnd. Når tok dere den bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pia mi er akkurat blitt 14mnd og nå syntes vi det var på tide å ta bort grinda. Deilig å endelig bare gå opp og ned trappe uten å trenge og åpne grinda først.

Når tok dere den bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HUFF NEI DEN TØR JEG IKKE FJERNE ENNÅ! Sønnen min er 15 måneder. Syns det er helt greit å åpne grinda:)

Skrevet

Fjerne grinda? Vi har nettopp satt opp en til da Mini på ett år føler for å gå trappa opp selv (hadde bare grind oppe før) så nå har vi sikret nede også. Vi venter også en til ganske snart så grinda blir nok her i flere år enda.

Jeg synes det er deilig å ha grinda, da slipper jeg å tenke hvor Mini leker, da kan han gå overalt uten at jeg må følge etter med bekymring om når han har tenkt å stupe ned trappa.

Skrevet

Våre minste gutter har gått opp og ned trappa siden de var året gamle, men trappegrinda står det ennå, selv om de nå er 2,5 og 4 år.. Det er jo kjempekjekk "barnesikring" fortsatt, da vet jeg at de ikke går ned i første etasje uten at jeg vet det, og enda verre, går ut ;-) Eldstemann kan åpne den, men det hører jeg godt så da får jeg stoppet de likvel. En billig ekstraforsikring spør du meg, føler ikke at det er et "ork" å åpne den ;-)

Skrevet

Oy! Det var tidlig. Nei, her blir grinda på en god stund til. Snuppa er 13mnd.

Skrevet

Her er den fortsatt på, og kommer til å være det lenge ennå.

17 mnd gammelt barn.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Herregud, er du gal, menneske!!

Gutten min er snart 17 mnd og jeg kommer ikke til å fjerne grinda før han er minst tre år! Det er så fort gjort at han plutselig ligger i en haug nederst, så grinda skal stå. Om så bare for å holde kontroll på når han går opp eller ned. Fytti, min største skrekk i livet er å ramle i trappa.

Skrevet

Signrr eelis+kian her!! Er du GAAAAL?

Jeg er så heldig at jeg ikke har noe trapper i leiligheten hvor vi bor, men sønnen min på snart 17 mnd er VELDIG på å gå ned trappen selv. Selvom han holder seg, er han lite flink til å gå ned alene. Sklir lett!!! Er slitsomt hjemme hos mamma og pappa, må passe på HELE tiden. Hadde vi hatt trapp hjemme, ville den grinden vært på en goooood stund til!

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Det synes jeg var veldig tidlig, men kommer kanskje litt an på hvordan trapp man har???

Hos oss blir grinden stående en laaaang stund til, rett og slett fordi det ikke er forsvarlig å fjerne den enda. Frøkna er 17 mnd, klarer fint å gå både opp og ned, men kommer ikke på tale at hun får lov til å gjøre det alene. Og plutselig så skjer det noe slik at hun sklir, mister konsentrasjonen eller lignende. Da er det ganske langt ned til det harde flisegulvet i kjelleren... grøss!!!

Skrevet

Akkurat tatt den VEKK??

Vi har trappegrind ennå og gutten vår er 21 mndr!

Lenge til vi kommer til å fjerne den!

Ville aldri følt megtrygg med den oppe. Han fyker opp noen trinn fort som bare det, og med ullsokker som han går mye med nå, sklir han fort. Vi har den alltid nede og storesøster på 4,5 år husker også alltid å ta den på når hun har vært oppe.

Aldri livet om jeg tar sjansen på at han detter ned 25 trappetrinn!!

Om natta har vi på grinda oppe også, selv før vi fikk minsten.. .Vet aldri om de går i søvne og trår utenfor trinnet pga mørket. Et par ganger vi har glemt det, og da har jeg sprettet opp raskt etter jeg har lagt meg.

Vi har litt bratt trapp, så det er mer skummelt å dette ned denne enn mange andre sin, men...man kjenner vel barna sine best selv om man aldri vet når de er uoppmerksomme eller trår feil.

Hvorfor vil du egentlig fjerne den? Er den i veien....?

Skrevet

Jeg mente 15 trappetrinn, men det spiller kanskej ikke så stor rolle om det er 15 eller 25 i denne sammenhengen....

Skrevet

Her forblir grinda en god stund til. Snuppa er 15 mnd, har gått siden hun var 11 mnd. Er flink til å gå opp og ned, men ikke alene. Det får hun ikke lov til, hun kan være impulsiv av seg og da kan hun miste balansen. Så grinda står til hun er moden nok.

Skrevet

Her er gutten 21 mnder. og grinda blir stående i lang tid ennå. Tar virkelig ikke sjansen på at han skal dette ned trappa! Han har gått i 1 år, men det er fort gjort å skli i trappa.

Synes du fjernet grinda utrolig tidlig, men deg om det.

Skrevet

Har ikke fjernet den ennå, av ren latskap. Husker ikke når jeg sluttet med det, men det er noen måneder siden og jenta mi er 20 mnd nå. Ikke vits i å ha den på, for hun klarer seg fint i trappa, både opp og ned. Har ramlet ned en gang, men det har forsåvidt storebror på 5 år også.

Til de som mener HI er gal, så må jeg bare si at man ser da an barnet sitt. Har man en villstyring som fyker rundt er det kanskje litt verre enn om man har en rolig unge.

Skrevet

14 mnd?? Hehe vi satt opp vår for ca 4 mnd siden elelr mindre og dattera vår er 2 år. Vi flytta inn i nytt hus da vel og merke. Vi har bare nede men skal sette opp oppe også. Tør ikke la henne begynne å såve i juniorsenga før vi har satt den opp.

Hun går hlet fint opp og ned alene, men etter den gangen hun mista balansen på vei opp og tok salto bakover slik at det så ut som hun skulle knekke nakken ble jeg dritredd. Og med en till på vei så får den nok bare stå:)

Skrevet

Her har vi den enda og jenta er 19mnd gammel. Har ingen planer om å ta den bort enda..

Vi har to trappetrinn ned til baderommet og der har vi ikke grind. Hun har gått i den trappa siden hun var året gammel og er veldig stødig der. Men senest i dag tidlig så løp hun for å hente en leke som lå inne på badet og da var det knall og fall ned de to trinnene. Om det hadde vært ned hovedtrappa vår så hadde vi nok dratt på legevakten istedenfor i parken i dag.

Skrevet

TATT DEN VEKK?? du hadde vel strengt talt ikke trengt å satt den opp før nå! da må du jo passe på ungen å trappa hele tida da! slitsomt! nei få den opp igjen! ;)

Skrevet

Tusen takk for mange og gode reflekterte svar.

Ser at det er vanlig at den skal stå en god del til, så setter den opp igjen.

Hun har gått opp og ned trappa siden hun var 9. mnd så jeg tenkte at hun hadde full kontroll, men det er som noen av dere sier. Plutselig har de et helt annet fokus og så kan ulykker skje.

Skrevet

Vi har trappegrind oppe men ikke nede. For å ha kontroll når vi er oppe.

Skrevet

Vi har grinder oppe og nede og det er lenge til vi kommer til å ta de ned. Sønnen vår er nå 19 mnd. Vi har jo ogås planer om en til etter hvert, så da blir de på en god stund til. Oppe har vi hatt lenge pga. hunden vår.

Skrevet

Har en bratt trapp med smale trinn+at den mangler rekkverk på den ene siden. Selv bikkja sliter litt i den trappa. Jobber med ideer til en rekkverkløsning, men er ikke barebare,

Beholder nok grinda en god stund etter at hun blir trygg i trappa, både for å ha kontroll på hvor hun er og for å hindre at bikkja er uheldig og logrer ho overende eller noe;)

Skrevet

heheh, vi satt på trappegrinda da hun var 14 mnd:p men da hadde vi flyttet fra en leilighet uten trapp til et hus med trapp i stua. Men tror ikke hun ville finne på å hoppe utfor der liksom. Hun skjønner at hun skal være forsiktig ved trappa og klatrer fint i trappene, men syns det er greit siden hun løper og farter rundt at det er stengt der. Hun kan fortsatt finne på å snuble eller gli på det glatte gulvet rett som det er.

Skrevet

for ikke å snakke om at hun kan klatre ned trappa og finne på rampestreker nede i kjelleren uten at jeg merker det :P Greit å ha et begrenset området de kan springe på enn så lenge.

Skrevet

Vår minste er 23 mnd og trappegrinda fra stua og ned til kjellerstua står på. Han klarer å gå i trappa, men det kan lett skje uhell. Dessuten er det greit å vite at han ikke plutselig er nede i kjelleren. Med grinda på vet jeg at han er innenfor et avgrenset og trygt område. Da gjør det ikke noe om det ligger ting i kjellerstua som han ikke skal få tak i.

Skrevet

Har akkurat flyttet inn i et toetasjes rekkehus og trappegrind sto på viktigviktig-lista. Har satt opp en i 2 etasje, men kunne trengt en nede også, siden de har soverom der. Minstejenta er akkurat fyllt 1 år og å gå opp trappa lærte hun fort, men er ikke trygt av den grunn akkurat.

Trappegrinda blir nok værende noen år til ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...