Gå til innhold

første legetime? når hadde dere??

Anbefalte innlegg

har "høyrisiko svangerskap, men ikke vært på legekontroll ennå.

9+6 idag føler meg småhysterisk.

fikk ikke time før 14mars. Men har fått sykm av legen der det står høyrisiko sv. skap. Er ikke det rart? da burde jeg vel vært på kontroll før??

har "høyrisiko svangerskap, men ikke vært på legekontroll enn liksom tenker jeg inni meg.

føles trygt" og forvirrende!

noen med lik erfaring?

Fortsetter under...

Hei. Jeg er kommer ca.like langt som deg. jeg er 9+5 i dag. Jeg skal til kontroll 22. Mars. Synest det var litt rart at du ikke fikk komme til kontroll før, siden det er høyrisiko sv.skap som du sier. Du får bare ha lykke til og håpe det går bra. Ta det med ro og ikke stresse:) sikkert lettere sagt en gjort:)

jeg er 9+4 i dag og var på første kontrollen i uke 7 hos jordmor.men når jeg fant ut at jeg var gravid kontaktet jeg fastlegen og hun mente at jeg ikke skulle på første kontroll før jeg var i uke 13?!!!! jeg kontaktet jordmor rett etter jeg gikk ut fra legekontoret og fikk time uka etter,og bra var det for jordmor sa at her i oslo så må man søke fødeplass så fort som mulig siden det er så mange som trenger plass her...

ja det er rart! mista sist, har lavt stoffskifte, og fare for svangerskaps diab, siden jeg grenser til dia før jeg ble gravid.

Får bare prøve å slappe av og vente. Naboen hadde et helt vanlig sv,skap og hun gikk i uke 8 liksom.

Rart!

viktig å føle en blir tatt vare på!

søke fødeplass sier du?? har jeg ikke hørt om! så mange at d må gjøres? oi sier jeg..

Er så utrolig forskjellig fra lege til lege! Eg fikk time i uke 10, jeg er nå i uke 9. Mens en venninne som bare vurderer å slutte på pillen fikk beskjed av legen at hun kunne ringe og få time når hun var 7-8 uker på vei.. Synes det er så merkelig.. Men jeg lurer på en ting, kan de gjøre noe hvis det er risiko svangerskap? ikke for å være frekk eller noe, men er det vits å gå tidlig? De fleste legene vil vente til SA risikoen er over eller tar jeg feil?

Lykke til!! :D

ja i oslo så burde man søke fødeplass så tidlig som mulig,for her det mye gravide kvinnfolk hehe :P fikk vite fra jordmor at hvis man søker fødeplass i oslo når man er sånn 12-13 uker så kan man risikere å få fødeplass i fredrikstad eller drammen!!!!!!! helt sykt spør du meg da..

ja det stemmer LEGENE vil vente til etter uke 12 med første kontroll for det er først da de tar blodprøvene som skal tas,men går du til jordmor får du time kjapt ;) de har litt bedre tid og har litt mer omsorg (føler jeg da)

Annonse

Tar det med lege helt med ro ennå. Men dette er mitt tredje svangerskap, så begynner jo å få litt erfaring da. i mitt første svangerskap var jeg tidlig hos lege bare 6 uker, men begynte ikke å gå til jordmor før jeg var ca 4 mnd å¨vei. Men nr to var jeg ca 8 uker på vei da jeg var hos lege, hadde en del oppfølging fra lege under det svangerskapet pga noen uregelmessigheter med blodprøvene. men det viste seg å være ufarlig. Så nå tar jeg det med ro, tenker jeg drøyer med legetime fram til uke 12 -14, håper det holder i forhold til UL.

jeg er i mitt andre svangerskap så jeg er ikke helt grønn selv her heller,jeg sier ikke det at det haster med å komme seg til legen pga "fare" for babyen eller no sånt,det jeg sier er det at i OSLO så må man søke fødeplass veldig tidlig hvis du har lys til å føde i oslo eller akershus.

ja det er kjipt å risikere d! for oss i mindre byer er det nesten ikke til å tro! hehe :)

nei legen kan vel ikke gjøre noe fra eller til fikk d bare ikke til å stemme at det blir kalt høyrisiko sv. sk når en ikke kommer til før i uke 12-13. Mens andere jeg kjenner med vanlige" sv skap går i uke 8 liksom!! skjønner du! :) kan ikke ha så mye risiko da :)

ikke alt man skal forstå, og meget tydelig det er veldi forskjellig fra lege til lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...