Gå til innhold

Hvordan ta igjen på fremmede magetafsere ;)

Anbefalte innlegg

Så at det var en tråd her hvor gravide så seg lei på at rugemagen deres plutselig var allemannseie og at folk på død og liv skulle kjenne og ta på den uten å spørre først.

Jeg opplevde dette mye i mitt forrige svangerskap, hadde stor struttemage allerede fra 4de mnd, og stadig var det folk som følte de kunne stryke og klappe på den; inklusive fremmede, faktisk!

Så en dag jeg stod i kantina på jobb kom en ansatt fra en annen avd (som jeg aldri hadde snakket med) plutselig bort og la hånda på magen min med en kommentar om hvor stor den var. Jeg la da hånda mi på rompa hans med glatt ansikt, hvorpå han lynkjapt trakk til seg hånda og jeg sa "jeg trodde det var sånn at vi skulle ta på hverandre, jeg. Beklager!" og så smilte jeg og gikk.

Ansiktsuttrykket hans var ubetalelig!!

Fikk ikke flere anledninger til å teste ut hevnteknikken min sist, men håper å kunne prøve igjen denne gangen ved neste mulighet ;)

Er det noen som har andre morsomme ideer må dere gjerne dele dem! Disse siste mnd er så lange... ;)

Fortsetter under...

Tenker,,,hvorfor så sur når folk kommer bort slik, går det an å snu det litt å ta det positivt, eller bare si fra på en ordentlig måte.

Undersøkelse pågått hvor det sies av normenn er lite imøtekommende, snakker ikke til fremmende, lite inkluderende og svært privat. Folk feks fra USA blir overrasket over den måten de blir mødt på her i landet.

Undrer meg når jeg hører gravide som planlegger "hevn" eller å ta igjen på folk som møter dem som gravid med å ta på magen, er det så farlig spør jeg. Forstår selvsagt at man har ulke sfærer på hvor langt andre ukjente kan nærme seg, men det er jo et tankekors den måten det blir tatt på. Tror ikke folk flest mener å være ekle og det er jo ikke så kjekt å bli mødt av en sur gravid dame som glefser tilbake. det går an å si, "jeg er ikke så begeistret for å bli tatt på slik" istedet for å glefse tilbake. Folk er fasisnert over gravidamager og det er til å være stolt av.

Jeg opplever folk som sier "å, jeg er missunnelig på deg og du er heldig", ja sier jeg jeg er heldig som får barn i moden alder:-)'

Men er det ikke litt rart egentlig... Fremmede går ikke rundt å tar på hverandre. Hvorfor skal man goddta det bare fordi man er så heldig å kunne bære frem ett barn?? Nei vi normenn har ikke kultur for å ta på fremmede. Og jeg må jo si at magen min er min. Om noen ønsker å ta på den forventer jeg at de spør. Det er å vise respekt det, ikke bare ta seg til rette.

Du vil jo bare være frekk. Jeg er ikke av den typen som føler jeg trenger ta hevn når folk kommer bort til meg for å være hyggelig.

Gjør det noe at noen tar deg på magen når du har stor og fin gravidemage?

Snakk om å være hårsår. Har ikke opplevd det, men i såfall takker jeg og smiler tilbake.

Hei Anna :)

Ser hele situasjonen for meg og jeg lo godt nå :)

Hvordan går det ellers med deg om dagen?

Her koser vi oss med graviditeten og magen :) Har blitt mere fortrolig med at prinsessen våres blir født med leppe kjeve spalte, så det går bedre om dagen :)

Kvalmen har avtatt noe, men er der fremdeles... Merker at magen vokser godt og fort, for er helt "stinn" i magen hele tiden og føler jeg har spist det dobbelte enn normalt, noe jeg ikke har. Vekten har bare økt 1 kg, så tror da ikke jeg spiser for mye hvertfall :)

Håper alt er bra med deg Anna, lenge siden jeg har hørt fra deg...

Klem

Annonse

Jeg velger iallfall å ta det som en hyggelig gest, tar imot oppmerksomheten og svarer hyggelig:-) Om noen på en ekkel måtebeføler meg (som ikke er vanlig, hehe) så ville jeg sagt fra selvfølgelig, men regner med at det er vanlig oppmerksomhet og hyggelig oppmerksomhet rundt min mage og babyen som ligger der. Det er jo utrolig vakkert og spennende å se en slik mage. jeg som er 45 år får desto mere blikk fra modne kvinner med noe drømmende, eller undrende i øynene. Noen har sikkert lyst til å spørre om min alder. Det er mange som ønsker seg baby når de er i 40 årene og HER-KOMMER-JEG med min flotte mage, stråler i øynene og er blid og imøtekommende:-)

Morsomt hvordan ting ikke alltid kommer frem som det var ment når man skriver det ;) Kanskje jeg burde skrevet "hevn" så alle skjønte ironien, men trodde jeg hadde dere med mitt egetproduserte ord magetafser. Jeg er ikke sur gravid, tross utrivelig og hemmende bekkenløsning som gjør at jeg vagger rundt som en støl gås, leggkramper, halsbrann og mange tunge kilo allerede i uke 23. Tvert imot!! Og jeg har en veldig tett kroppsterskel så alle som kjenner meg kan klemme og ta på magen så mye de orker ;)

Og jeg holder fast på at når mennesker jeg ikke engang har sagt hei til tidligere blir fysiske med meg, må jeg ha lov til å bli fysisk tilbake. Og les: jeg smilte da jeg sa det; ikke hånlig og surmulende, bare blid og lattermild ;)

Hva er da problemet, hehe? Jeg forsto det slik at du "tok igjen" på fremmede spm kommenterte magen med få ta på, ok det er din følelse, min er mer slik"det er ok at folk snakker til meg, tar på meg sånn hyggelig og kommenterer". Men, så er jeg også imøtekommende, inkluderende og ikke redd for at fremmede tar kontakt med meg. jeg opplevde det å flytte fra Bergen til Oslo som litt "trangt" på den fysiske og verbale måten:-o Folk jeg ikke kljenner (LES: i kø, på butikken, på bussen og holdeplassen) svarte ikke når jeg snakket til dem, så en annen vei da jge små snakket:-) Det var en ny opplevelse for meg, hehe. Da jeg engang satt på bussen og sjåføren sang begynte folk å snakke, men de var fra NordNorge og vestlandet; hahaha

Haha, bra parert HI:) Jeg har sjelden opplevd at noen har tatt meg på magen uten å spørre først, de fleste spør om det er greit. Men jeg vil velge selv hvem som skal få ta på magen min. Synes det er rart at noen reagerer negativt på at enkelte gravide blir irritert på at halvkjente tar borti en del av kroppen man aldri tar hverandre på ellers. Hode, skuldre, armer og rygg ligger ikke innen intimsfæren, men det gjør faktisk magen.

Selv ble jeg oppfordret til å la en eldre, svært dement kvinne jeg ikke kjenner få ta på magen min for å bringe tilbake minner. Og det til og med før det var veldig tydelig at jeg var gravid. Det takket jeg nei til.

Annonse

Vent til du opplever det, lille frø, da skjønner du kanskje hva vi mener... Det er ikke alltid det passer å bli klådd på av fremmede. Når man prøver å stabbe seg fra butikken og ut i bilen med bekkenløsning og en toåring på avveie, er det siste man ønsker et vilt fremmed menneske som tafser på magen. Om turister fra USA syns vi er sære som forventer at man respekterer vår private sfære, so be it. Magen er min, klår du på den uten en gang å spørre om lov først, får du ta konsekvensene.

Og PS: En ting er at de klår. Men ikke regn med å få kommentarer som "så fin gravidemage du har". Regn med følgende: "Jøss, så svær du er. Venter tvillinger du?" "Du kan ikke ha lenge igjen, så diger som du er" "Skjønner godt du vagger, ser ut som du skal tippe over når som helst med den kula du går rundt og drasser på". Om du klarer å smile og takke til folk etter en runde eller ti med ovennevnte situasjoner, fortjener du en Oscar.

Heh... den skal jeg lagre. Jeg forstår godt hva du mener; synes det er ubehagelig at fremmede mennesker plutselig står og stryker meg over magen. Er jo overhodet ikke naturlig, og sorry meg - men jeg har mine intimsoner. Kjente&kjære er en ting, men fremmede..? Nei takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...