Gå til innhold

Ofte utroskap i lange forhold?

Anbefalte innlegg

Har flere "oppegående og ordentlige" venninner og bekjente som har vært i forhold i ca 10 år eller mer. Jeg er en naiv sjel, så har gått ut fra at de har hatt det fint sammen hele tiden osv. Men neida, én etter én har de klart å innrømme (gjerne i fylla) at de har vært utro mot mannen, og ikke bare én gang heller. Når jeg har spurt hvorfor, sier de at det er følelsen av spenning og det å gjøre noe "ulovlig" som driver dem, og at de vet at det er feil osv. Og de vil jo ikke gå fra mannen, så han vet så klart ingen ting. Har ingen mistanker heller.

Er min omgangskrets et spesielt tilfelle, eller er utroskap rett og slett vanlig i lange forhold? Og en annen ting; man hører jo stort sett om at menn er utro, men kan det være at damer er like ille, men kanskje litt flinkere til å skjule det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142984680-ofte-utroskap-i-lange-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Synes det er fint om det finnes noen som faktisk klarer å holde sammen så lenge uten å ha seg på si'. Har liksom fått litt sånn ekkel reality check i det siste, hadde aldri trodd at noen av de jeg snakket om var typen til å være utro. Litt uggent når jeg omgås mennene deres også.

Men skal jeg tenke rasjonelt, ser jeg at utroskapen kanskje nettopp er grunnen til at de har vært så lenge i forholdene sine. Det blir kanskje en faktor som gjør at de ikke går lei? Hmm. Nei, jeg skal ikke si noe, jeg har uansett ikke peiling :)

hi

Annonse

Øhh..... Anno 14.06, sorry men her er du litt på jordet trur jeg? Oppegående har vell med mange ting å gjøre, hvis det er oppførselen du ikke liker får du heller kalle folk umoralske.....?

Over til spm: Av fire stk jeg kjenner i lange forhold (9, 11,13 og 17 år) vet jeg om to stk som har vært utro.... Vet ikke om de har vær det flere ganger, har ikke akkurat spurt.

Annonse

jasså,15:54, ingen i din omgangskrets er "av den sorten".....?

bare å gratulere med at du er både fordomsfull og naiv samtidig. det er ikke alt folk forteller hverandre vet du, og det er definitivt ikke alle man kan "se" det på......

Vi har vært sammen i 10 år, og jeg har aldri vært i nærheten av å være utro, til tross for at jeg hele sommerhalvåret jobber i bar i syden, så tilbud er det nok av, for å si det sånn. Om mannen min har vært utro aner jeg jo ikke. Skulle gjerne sagt at det har han ikke, men hva vet vel egentlig jeg om det?

Helt utrolig altså...

Her forteller en at hun og mannen aldri har vært utro mot hverandre, og da er hun naiv.

Dersom noen har vært utro, så er de av 'den sorten'...

Er det ikke mulig å faktisk leve sammen i årevis uten å være utro??

Vi har " bare" vært sammen i 6 år, men samboeren min var utro da sønnen vår var 3 mnd. Det skjedde i fylla og han fortalte meg det selv. Han angret veldig og hun han var utro med er søsteren til min søsters samboer.

Det er veldig få som vet om det, er ikke noe vi flagger så mye med.

Så til deg over her, som mener at ingen av dine venner har vært utro, det vet du faktisk ikke. Mange som ikke vil fortelle om det, hvis det har skjedd dem. Vi er en av de.

Vi er foresten ikke av den utro typen noen av oss egentlig, så ingen ville gjettet at noe slikt hadde skjedd oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...