Gå til innhold

Min teori er at slanke blir provosert av de overvektge fordi de er misunnelige!

Anbefalte innlegg

Det er sikkert kjipt aa aldri kunne unne seg noe uten aa tenke paa vekta og kalorier. De overvektige jeg kjenner LEVER virkelig. De kan spise mye uten aa legge paa seg mer fordi store kropper taaler mer!

Fortsetter under...

Ikke misunnelig på noen med mye fett. Jeg er slank, og veltrent, men spiser det jeg vil forde... Kunne ikke falt meg inn å hatt masse fett å dra på, ikke syns jeg det er pent heller.

Er ikke alle som er slanke som går på diett skjønner du.

Har vært overvektig i mange år, og har nå slanket meg ned i normalvekt (har 4 kg igjen til jeg er der jeg vil være).

Min erfaring er at jeg ikke var noe lykkeligere som overvektig, tvert imot var den perioden av livet mitt preget av overspising, med en kort intens lykkefølelse avløst av mye dårlig samvittighet. Kroppen var slapp og bevegelse var et ork. Jeg var mye trøttere om morgenen også.

Jeg har funnet ut at følelsen av å kontrollere matinntaket kan gi glede det også, om ikke den intense lykken når man er skikkelig sprengmett. Men man slipper den vonde følelsen i ettertid, og den varte jo mye lenger enn lykken.

Jeg har aldri slanket meg i hele mitt liv, jeg. Er normalvektig vanligvis. Uansett hva jeg spiser, så holder vekten seg stabil.

Akkurat nå er jeg litt overvektig grunnet nødvendige medisiner, men regner med at kroppen etterhvert finner tilbake til normalvekten. Det er det vanlige :)

Jeg kan ikke telle kalorier, for det vet jeg ingenting om. Jeg spiser det jeg vil hele tiden, både av mat, snop og drikke. Går heller ikke opp i vekt rundt juletider, slik mange gjør :)

Vet ikke, men jeg misunner ikke de som har mye ekstra å drasse på. Nå har jeg fått litt ekstra, og syns da ikke at det er moro......

Si meg - kobler du mat til det å LEVE, HI?

Jeg er slank, veier kun 55 kg og er 170. Jeg unner meg det jeg vil, jeg :) Spiser litt sunt, men godteri og brus i helgene. Også trener jeg aldri. Ikke noe jeg skryter av det, men det viser at slankheten min er helt naturlig. Jeg går ikke noe særlig opp uansett. Går ned fort, hvis jeg gidder, men jeg er nok litt for lat og er uansett passe selvom jeg helst skulle vært i litt bedre fysisk form.

Morsom teori. Støtter den litt. Men det finnes også vi slanke som spiser og spiser alt vi kan tenke oss og ikke går opp i vekt. Er en slik person selv. Ufrivillig! Skulle gjerne ha hatt litt mer flesk på kroppen. Synes det er finere med litt for mye enn litt for lite :) Så da får jeg bare stappe i meg sjokolade og cola, junkfood og dritt i tillegg til all vanlig sunn mat. Problemet mitt er at når det er tider der jeg stresser på jobb, så raser jeg ned i vekt. Mister all matlyst. Går bare 3 dager så har jeg gått ned 3 kilo. Ikke festlig når jeg er 170 cm høy og veier 57 kilo ! Prøver å komme meg over 60, og har vel egentlig lyst å veie 65...men det klarer jeg aldri.

Og folk sier at det kommer med alderen. Ja, jeg vente jeg. Er 36 år nå... kanskje neste år..hehe.

Annonse

Så fordi en er slank så unner en seg aldri noe godt? Nei nei, om du har den oppfatningen så er det vel nytteløst å forklare deg hvordan en kan forbruke det en inntar. Så er det jo litt relevant i hvilke mengder en unner seg noe godt.

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge.. Prøver du å finne unnskyldninger så du kan forbli feit?

Jeg er slank og veltrent. Spiser sunt til vanlig og det har ingenting med å telle kalorier å gjøre men viktig å ha et normalt sunt kosthold når man har barn. I helgene koser vi oss med god mat og godteri. Vi er livsnytere og åpner som regel alltid en flaske vin i helgene. Så her er det ingen missunnelse eller telling av kalorier men jeg syns det er viktig å ha et generelt godt kosthold og trene jevnlig.

Spiser forøvrig alt jeg vil her, har aldri vært overvektig, er vel heldig fra fødselen der, har en slank familie, så takk for det.. Personlig foretrekker jeg faktisk sunn mat, mat laget fra bunnen og med ferske råvarer, jeg spiser kun til jeg blir mett og jevnt og trutt otover dagen, siden jeg var liten har jeg vært glad i mat.. altså sunn mat, når han har spist seg mett på sunn mat, så vil man ikke ha masse sukker og kliss etterpa er nå min erfaring.

Jeg er en kaffedrikker, brus og saft har vi sjelden i hus, det er til spesielle anledninger, som , jul, påske og 17 mai.. Selv drikker jeg brus til vanlig max 1 gang i året og det er ingefærøl til sodd på 17 mai! Drikker vann utenom kaffen med isbiter i, noe jeg må ha i fryseren til en hver tid.

Vil forresten tilføye at jeg var på en 4 dagers biltur i sommer og det gikk i massefastfood som mac donalds, landgang osv.. Ble skikkelig kroppsklein av det.. Kroppen fordøyer ikke slik mat skikkelig, jeg ble forstoppa deluxe..

Synes forøvrig at feite kropper er stygt, det ser rett og slett groteskt ut spør du meg.. Og fatter ikke at mennesker vil gjøre slikt mot seg selv, de har et liv og en kropp, hvorfor ikke beholde den sunn, slank og pen?

Livskvalitet i mine øyne handler lite om fet mat, men heller god mat, stemning og kos med de jeg er glad i. Vil ikke si at mitt sunne kosthold fører til sjalusi ellr tap av andre ting, men satser på at det gir meg bedre livskavalitet på gammledagene, uten hjerteprobler, tette blodårer og andre livsstilsykdommer.

Jeg er veldig lite misunnelig på mennesker som må slite med å dra på store kropper. Det må være tundt, og jeg ser jo hvor mye stigma som hefter til overvekt.

Selv er jeg slank, uansett hva jeg spiser og etter tre svangerskap. Velsignet med gode gener, og vet at jeg er utrolig heldig.

Legger meg ikke borti hva overvektige spiser. Det er deres kropp og deres valg. Dersom de velger å kunne nyte mat fremfor å slanke seg, synes jeg det er et helt greit valg. Røykere ser jeg derimot ned på. Mat må man ha. Røyk vet alle at er farlig.

Tror ikke overvektige er mer lykkelige, men tror ikke alle slanke blir provosert av overvektige heller.

Det som er slitsomt er slanke mennesker som greier å dra inn, sunnhet, kalorier, trening, fettprosent osv i en hver samtale... Eller som saumfarer menyen for å bestille noe som er sunt og ikke nødvendigvis godt- eller de som misjonerer! Da blir jeg provosert og bestiller den største napoleonskaka jeg kan finne he he. Veit er barnslig... Men erfaringen min er at de som er overfokusert ofte har hatt et vektproblem før. Og det ikke sunt den andre veien heller.

Blir ikke provosert av slanke eller overvektige jeg da. Folk gjør som de vil for min del:)

Syns generelt en ikke skal se ned på mennesker jeg da 13:43. Men hvis du mener at noe er lov å stigmatisere og ikke andre så er jo det greit.

Var røyker selv for noen år siden og det er virkelig ikke lett å slutte når du har røyka siden du var 14. Like vanskelig for overvektige å slutte og legge om hele kostholdet og livsløpet sitt.

Fint at du lærer sunne holdninger videre til barna dine da... " Ja lille venn de kan du se ned på og behandle som undermennesker... Men ikke de for de er bare avhengig av mat..."

??

Annonse

Jeg er enig i at formuleringen var dum. Det stemmer ikke at jeg ser ned på mennesker fordi de røyker. Men jeg synes det er "verre" å se enn overvektige som spiser usunn mat. Mat må man som sagt ha, så spørsmålet er hva man velger å spise. Det finnes finnes gode og dårlige valg der også, men det å spise er i alle fall en helt naturlig og nødvendig ting. Røyking er bare, bare skadelig. Men ser ned på var feil uttrykk. Jeg synes de er dumme, men tror egentlig jeg synes mest synd på dem. De vet antakelig selv at det er både dumt og farlig.

Jeg er slank og kan spise hva jeg vil uten at vekten rører på seg :-) Har veldig høy forbrenning og er veldig glad for det, selv om det har sine negative sider også. (Vanskelig å få motivasjon til å trene og spise sunt når man ser bra ut uansett). Tviler på at tynne er misunnelige på tjukke - da hadde de jo bare sluttet å spise sunt / trene osv.

Eeeh - nei.

Da jeg var slank (dvs. fram til jeg var ca 25) spiste jeg så mye jeg ville (det var mye) og mye mer usunt enn jeg gjør nå, som jeg helst burde gått ned 10-15 kilo. Alder og mer stillesittende liv gjør at kiloen har krøpet på, og de sitter godt. Jeg spiser mye mindre og sunnere enn jeg gjorde da jeg var slank og aldri tenkte på vekta. Jeg er ikke misunnelig på de som er slanke, men jeg lengtter tilbake til den tiden jeg var slank. Jeg kan slett ikke unne meg noe uten å tenke på vekta og kalorier og er ganske miserabel på grunn av dette, siden jeg elsker mat.

Så teorien din stemmer ikke for meg i hvert fall.Og generelt så er det slik at alle de slanke jeg kjenner gir mye mer blaffen i hva de spiser enn de overvektige.

så heldig for omtrent alle som svarer at de er super slanke av natur og kan stappe i seg hva som helst når som helst. jeg er helt normal vektig , er 165 cm og veier 65 kilo, noen ganger litt mer. jeg synes det kan være fint med noen kilo ekstra jeg, synes det er synd at noen sier det er stygt og groteskt.

Hahaha dummeste jeg har hørt...

Alle får gjøre som de vil. Jeg spiser deg jeg vil å koser meg virkelig, men jeg har respekt for kroppen min og vil ikke spise for mye av mat som ødelegger kroppen min både inni og utenpå.

Overvektige som dytter uhemmet inn med søtsaker/fett tror jeg kompenserer for noe og det er bare trist.

Men alt med måte, sikkert mange tynne som ikke spiser noe "godt" og det er neppe gøy det heller. Men trener man regelmessig så kan man fint unne seg godsaker uten å bli tjukk!

eh,ikke akkurat!

er naturlig slank og kan spise det jeg vil.og det jeg vil spise er normalt ikke så veldig usunt,derfor er jeg vel også slank!

er OVERHODE ikke misunnelig på overvektige!er så utrolig happy for at jeg er slank,har flat mage og kan gå i alle slags klær og fortsatt se bra ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...