Gå til innhold

Teori : Jeg har ingen sykdom nedentil (har sjekket mange ganger), men lukter kraftig, noen ganger fiskaktig andre ganger ammoniakk. Kan det være fordi jeg ble voldtatt som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle prøvene er negative og flagyl hjelper ikke. Det har vart i over 10 år nå, siden jeg var i begynnelsen av tenårene. Kan det være at kroppen min beskytter seg fra at menn skal voldta meg igjen ved å gjøre meg "uapetittelig" nedentil?

Meninger?

Fortsetter under...

Skrevet

Mange damer har "fiskelukt", og dette kan komme av ubalanse i bakteriefloraen. Flagyl kan forsterke dette veldig. Hør med apoteket om kapsler med melkesyrebakterer, det kan normalisere floraen. Denne ubalansen er ikke en sykdom, og vil derfor ikke vises på prøver som blir tatt.

Ammoniakk er en vanlig lukt fra sterk urin, og har nok mye med kosthold å gjøre. Om lukta er sterk nok vil den sitte igjen i underlivet selv om du er nøye med tørking etter at du tisser. Prøv om det hjelper å drikke mer for å tynne ut urinen. Om du spiser mye protein, kan det hjelpe å legge om kosten litt.

Håper dette hjelper deg, og at du får hjelp til å bearbeide vonde opplevelser.

Og nei, jeg tror ikke kroppen din gjør dette "med vilje" for å gjøre deg uapetittelig nedentil.

Skrevet

Tusen takk for et flott og utfyllende svar :-) Jeg har prøvd melkesyrebakterier uten noen effekt, også den geleen mot bakteriell vaginose.

Drikker mye så urinen er ofte helt lys, og lukten kommer mer fra skjeden - har jo også endel utflod :-(

Takk for omtanken!

Skrevet

Ammoniakk er jo det som dannes av gammel urin, så det handler nok heller om at du ikke tørker deg når du tisser, vasker deg godt nok, eller at du muligens lekker en dråpe i ny og ne.

Fiskelukt kan komme av dårlig hygiene eller av ubalanse i ph.

Så om dette er for at du skal være "uapettitelig" så ligger det muligens i din egen (ubevisste) ignorering av underlivet ditt når det kommer til renhold, og det å kjenne etter om det lekker, berøring når du vasker deg osv.

Skrevet

Vasker meg daglig med Dr.greve og tørker godt etter dobesøk. Også med våtservietter. Er ikke overrenslig (kan jo få plager av det og), men renslig.

Lukten forandrer seg også etter hvor i syklusen jeg er. Noe som selvsagt er helt normalt.

Skrevet

Så du han på tv som led av "fiskeluktsyndromet"? Det er rett og slett en tilstand som skyldes at kroppen ikke bryter ned visse fettsyrer. Eller aminosyrer, nå husker jeg ikke.

Annonse

Skrevet

Unnskyld, tasta feil. Det var ikke han, men HUN som led av det, en dame på "Pinlige sykdommer."

Skrevet

Jeg kan også få en ammoniakklukt i perioder, og jeg tror ganske sikkert at det ikke er fra urin. I samme perioder har jeg opplevd at utflodet bleiker sort undertøy...men finner ikke ut hva det kan være. Jeg har kobberspiral og har tenkt at det kanskje har med det å gjøre????

Skrevet

Har det samme. Har heller ikke spiral eller noen annen form for hormonell prevensjon.

Skrevet

Jeg har hatt bakreriell vaginose flere ganger og har alle gangene blitt behandlet med flagyl og har da blitt kvitt lukta!! Forferdelig lukt:( legen min sa at denne ubalansen kunne komme pga for hyppig vask nedentil med vanlig dusjsåpe (bruker nå kun intimsåpe) og hun anbefalte meg å stryke innsiden av trusene da hun sa at skyllemiddel også kunne skape ubalanse i bakteriefloraen. Den siste gangen jeg hadde dette fikk jeg både flagyl og den geleen og ble kvitt dritten:) dette er nå flere år siden!! Lurte litt på om det har kommet tilbake, men tok noen melkesyrebakterier og føler lukta er borte.. Anbefaler deg å ta en runde flagyl kombinert med gele. Håper du blir kvitt fisken:)) lykke til

Skrevet

Sjekk nett-tv på www.nrk.no under pinlige sykdommer. Det var et program om en dame som stinket fiskelukt fra underlivet. Hun måtte gå på en veldig streng diett når hun har menstruasjon. Kanskje du har en mildere variant av dette?

Skrevet

Jeg har også hatt det "problemet" at utfolden lukter amoniakk og bleker sort undertøy!! Jeg har ikke spiral, så det må komme va noe annet:)

Er første gang jeg hører om andre som har opplevd dette!!

Skrevet

Urinsyren bleker sort undertøy, jeg har det likt. Det kommer av at det lekker en dråpe i nye og ne, og at det er en viss andel urin i utfloden på en måte.. Er lei , men det er forklaringen jeg har fått, som jeg har slått meg til ro med, men vet noen om en mirakelkur, så kom med den! Må kjøpe nye truser hvert halvår minst..

Annonse

Skrevet

har ingen mirakelkur på det, men det kunne jo hjelpe med truseinnlegg da, så slipper du å ødelegge trusene dine.

Skrevet

Jeg har også sånn!!!

Dette er ikke urinen som skaper ammoniakklukten her heller. Rart man ikke finner noe om det for det virker jo som at dette ikke er helt uvanlig

Skrevet

Tips!

Jeg var helt lik og ingenting hjalp!

Så byttet jeg til truser i ren bomull, og var kvitt problemet med en gang.

Har aldri vært sånn tidligere, men etter at jeg fikk barn kunne jeg rett og slett ikke bruke truser i syntet stoff.

Så det anbefaler jeg dere iallefall og teste ut!

Skrevet

Jeg har helt normal lukt i underlivet, vil jeg tro og ikke unormalt med utflod. Men jeg har også merka at noe bleker mine sorte truser. Det er ikke urin; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...