Julymom2015 Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Da har jeg testa positivt i dag og, streken er litt svakere, men såpass at jeg kan se den på armlengde. Så, da er jeg vel gravid da ? Jeg skal ha meg en tur til byen å kjøpe en CB nå snart, så jeg tar den i morgen eller Mandag, å da får jeg vel det endelige svaret, har fortsatt ingen tegn til TR selvom jeg har IKM i dag... Hva tror dere ??
Endeligtobarnsmamma Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Hvis du får positive tester så er du jo gravid, det er jo det testene slår ut på Du har vel hatt noen positive nå, og selv om de er svake så teller ikke det. Leste på pernille info siden at en test er ikke laget for å påvise mengde HCG, kun om det er tilstede. Det vil si at en strek er en strek, uavhengig av om den er svak eller sterk. Man kan ikke avgjøre mengden HCG utifra en graviditetstest. Gratulerer Fra siden:Testen er skikkelig SVAKT positiv. Betyr det noe? En graviditetstest sier kun én ting, og det er om hvorvidt urinen inneholder påviselige mengder med hCG eller ikke. Fargen på streken har liten betydning. Generelt sett kan en svak strek tyde på at det er bare en liten mengde hCG i urinen, og en sterk strek kan tyde på at det er en større mengde hCG i urinen. Dette er som regel årsaken til at man får svak teststrek hvis man tester før mensen er ventet og en sterkere strek når man tester igjen noen dager senere. Dette er imidlertid ikke alltid gjeldende. Tester er ulike, og til og med tester i samme eske kan ha store sprik i sensitivitet. Å sammenligne sterke og svake teststreker kan lett føre til forvirring og unødig fortvilelse. Får man en strek, så er man gravid. Punktum. http://www.pernille.info/faq_gravidtest.htm
Kanskje snart <3 86 Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Hei Blondiee Så lenge du fikk 2 streker innen tidsfristen med farge på så er du gravid selv om streken er svak Hvisker et forsiktig GRATULERER og ønsker deg all lykke til med graviditeten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå