Gå til innhold

Lav utvikling på symfysemåling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jordmorkontroll igår, og det viser seg ag symfyse målene er lavere enn ellers. Er like under den røde streken, men ellers har jeg vært godt ut i det grønne feltet. Kan baby ha blitt påvirket av stress, og vokst mindre?

Skal til ny kontroll om en uke, og se om den vokser bedre. Baby har heller ikke lagt seg ned i bekkenet, for han ligger liksom litt skjevt til siden.

Blir dette en liten baby da eller..? Litt nervøs :-/ Men pga mye liv var ikke jordmor beskymret så hun, det burde bare sjekkes opp.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget under kurven i begge mine svangerskap, og sf-målet har flatet helt ut på slutten. Har vært på UL begge ganger pga dette, uten at det har vært noe galt :) Jentene mine legger seg bare ekstra langt inn og ned på slutten, men er gjennomsnittlig store :) Storesøster var 3435 g da hun kom 40+0. Lillesøster tyder også på å være ca samme størrelse, tross liten mage :)

Jeg har også vært på ekstra kontroll hos jm etter en uke, for å måle igjen. Har det ikke steget noe særlig så har jeg blitt sendt på UL. Be om det hvis du er usikker, det er godt å se at den lille får næring nok :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei du!

Ungene tar den næringa de trenger uansett. Stress har ingen ting med saken å gjøre. Jeg har alltid ligget under med mine 4 og fått dem mellom 1-2 uker før termin. Alle har vært over 3 kg. Nå ligger jeg langt over streken og har gjort det hele svangerskapet,og det er fordi ungen ikke har snudd seg med hodet ned enda. Er i uke 34 nå,og håper hun snur seg snart. Er sent sa jordmor til meg. Hvis hun ikke snur seg innen 2-3 uker så må jeg vel inn til snuing. Vet ikke om St Olav gjør det,men skal spørre jordmor om det i neste uke når jeg skal dit.

Masse lykke til,det går nok bra skal du se.

Skrevet

Okei, godt å høre - 3435 g er jo en fin vekt da! Jeg har en liten mage, men er lang i kroppen, så har liksom tenkt at det er derfor. Jeg kan kjenne at babyen ligger litt skjevt, noe jordmoren også mente. Men jm påpekte at babyen ikke trengte å være liten, men at alle gravide bærer babyene litt forskjellig. Men man blir jo uansett litt urolig når sf-målet flater ut slik. Håper alt er bra:-/ Jm så litt betenkt ut da, derfor jeg også blir litt beskymret vettu.. Får krysse fingrene.! Baby sparket fælt iallefall, så skulle tro han fikk næring nok!

Skrevet

Dette kan jeg kjenne meg godt igjen i, jeg er også lang i overkroppen.

Og sf-målet har vært lavt hele veien, men ekstra lavt på slutten. Til og med denne gangen, når lilesøster festet seg allerede i uke 30. Enda flater målet ut nå på slutten. Så hun ligger nok bare litt rart, ja :)

Antagelig er det ikke noe å bekymre seg over :) Min jm så også litt betenkt ut.. Men du kjenner masse liv, det vil si at babyen er aktiv og frisk :) Så får du bare se hvordan målet er hos jm neste uke. Er det ikke tilfredsstillende nok, så kan du be om en ultralyd hvis ikke jm sender deg dit. Det skal jo sjekkes opp for sikkerhets skyld, ikke noe å gamble med :)

Stol på magefølelsen din! Og masse bevegelser og spark er jo et godt tegn :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...