Gå til innhold

hva er det frekkeste du har opplevd av en butikk ansatt?

Anbefalte innlegg

Hadde kjøpt 2 lamper på Skeidar. Lampene kom i lukket eske med skjermen og alt oppi samme. Skrudde opp begge, men oppdaget at skjermen var ødelagt da jeg skulle sette på den siste.

Tok med meg kun skjermen og kvitteringen (lampen satt på veggen), tenkte høre om jeg bare kunne bytte skjermen.

Jeg la frem ærendet mitt og spurte om jeg kunne bytte bare skjermen. Det ble litt oppstyr med en ansatt som måtte få tak i å spørre en annen (køen ble større bak meg), så kommer den andre ansatte, ser ikke på meg i det hele tatt, de står rett bak kassen og himler med øya og mumler "herregud!!" tydelig adressert til meg. Dette var godt voksne ansatte. Alle bak meg i køen fikk jo med seg dette. Ble ubehagelig stemning. Så får jeg surt overakt en ny, like bulkete skjerm.

Med sosial angst ville jeg bare ut derfra, men handlet aldri der igjen!!

Fortsetter under...

Prøvde en skjorte i en klesbutikk og var uheldig å fikk sminke på den, og den var desverre for liten, tilogmed en knapp spratt ut! Skulle jo selvsagt ikke ha den og gikk ut, da hun som jobba der kom løpende etter meg og sa jeg måtte betale 10 % av kjøpesummen fordi jeg hadde ødelagt den og at de måtte selge den med prosenter til noen andre! Dårlig kvalitet spør du meg, OG ikke min feil at de ikke hadde hetter til å trekke over hodet for å ikke få sminke på klærne. Var ikke noen lapp om at man måtte betale om man fikk sminke på klærne heller.

Min kollega opplevde i en klesbutikk mens hun titter på noen klær at denne har vi ikke igjen i L.

Eh javel...har jeg åpnet munn? Hentydet på noe som helst vis at jeg lurte på det?????

Merkelig oppførsel...er kanskje greit og vente til kunden soør?

Jeg var litt stor og skulle ut og handle bursdagsgave til min tenåringssøster som var tynn og slank. Gikk da inn i en merkebutikk for å se på en olabukse jeg viste hun ønsket seg. To skritt inn i butikken kommer en ansatt og gir meg beskjed om at her har dem ikke klær for meg nei.

Må innrømme at der og da ble jeg en vrang "kunde". Sa kraftig i fra om hva jeg mente og gikk.

Annonse

Ei vennine av meg kjøpte en sjokolade i en butikk, hun i kassen sa "dette burde vel ikke du kjøpe?. kjøp deg noe sunt du heller" !!!! vennina mi var stor på den tiden...

Selv om dette ikke gjelder meg så fikk jeg hakeslep..hvem sier noe slikt??

Dette hendte i nærbutikken i 2006, et par mnd før jeg ble gravid. Eierne av butikken var et godt voksent ektepar, hun var eier, og han var daglig leder/sjef. Jeg hadde jobbet der en liten stund noen mnd tidligere, men arb.forholdet endte i en konflikt pga sjefens hersketeknikk. Jeg legger til at jeg på denne tiden var ca. 15 kg overvektig og ikke særlig stolt av det.

Jeg sto og skulle betale varene mine, og eieren (dama) satt i kassa. Hun gransket meg opp og ned, før hun reiste seg opp, lente seg over disken, la hånda på magen min og sa: "Er det en aldri så liten mage jeg ser, eller?" -Jeg hadde nok litt mage, siden jeg veide en del kg for mye... Jeg ble så paff, men klarte å gi henne et bra svar: "Nei, det er ikke en ALDRI SÅ LITEN mage, men hvis du tror det er en baby inni der, tar du feil. Jeg er bare feit!"

Hun ble VELDIG spak, satte seg fort ned, fortsatte med å scanne varer, og begynte å snakke om været... :-o

Dette hendte i nærbutikken i 2006, et par mnd før jeg ble gravid. Eierne av butikken var et godt voksent ektepar, hun var eier, og han var daglig leder/sjef. Jeg hadde jobbet der en liten stund noen mnd tidligere, men arb.forholdet endte i en konflikt pga sjefens hersketeknikk. Jeg legger til at jeg på denne tiden var ca. 15 kg overvektig og ikke særlig stolt av det.

Jeg sto og skulle betale varene mine, og eieren (dama) satt i kassa. Hun gransket meg opp og ned, før hun reiste seg opp, lente seg over disken, la hånda på magen min og sa: "Er det en aldri så liten mage jeg ser, eller?" -Jeg hadde nok litt mage, siden jeg veide en del kg for mye... Jeg ble så paff, men klarte å gi henne et bra svar: "Nei, det er ikke en ALDRI SÅ LITEN mage, men hvis du tror det er en baby inni der, tar du feil. Jeg er bare feit!"

Hun ble VELDIG spak, satte seg fort ned, fortsatte med å scanne varer, og begynte å snakke om været... :-o

01:39

Du må da være stokk du, ren egoist eller bare ute etter å provosere.

Selvfølgelig passer du på at du ikke kliner sminke på klærne du prøver.

Det er utrolig hvordan folk behandler klærne i butikken siden de ikke er deres.

Utrolig bra at hun som jobbet der sa ifra og forlangte penger for skadene du hadde laget.

Uhell er en ting, men det der var rett og slett korttenkthet.

Og hette til å trekke over hodet har jeg aldri opplevd noen butikker ha i det hele tatt.

Annonse

13:06: Nei, 12:59 kan ikke være ved sine fulle fem... :-o Og, ja, jeg dyttet vekk hånden til den frekke butikkdama.

Ærlig talt, hadde jeg vært gravid og det hadde vært veeeeldig synlig, hadde jeg uansett ikke likt at "fremmede" tok på magen min.

Nei fy faen, i det hele tatt bør en ikke kommentere at andre kanskje er gravide før de er såpass store at det er helt sikkert, man kan alltid da feil og det kan såre den personen det gjelder VELDIG. Jeg har ikke det problemet for jeg er ganske slank, men får klump i halsen av at folk kan være så dritt mot de som har en liten mage helt naturlig! Blir kjempe provosert!

13.06 igjen her..

13:13: Å være 15 kg overvektig, prøver å bli gravid, har hatt en konflikt med dama i butikken og hun plutselig gransker meg opp og ned, tar på magen min og spør om jeg er gravid - når jeg faktisk ikke er det, ER det å være hårsår, eller er det kanskje bare å være menneskelig/normal?

Jeg hadde dårlig selvtillit fordi jeg var overvektig, prøvde å bli gravid og ønsket det for alt i verden, også kommer hun og faktisk tar_på_meg...?

Hvis dét er å være hårsår, så er jeg vel det. Anser meg ikke akkurat som hårsår ellers... :-)

Det er jo ikke hennes feil at du har dårlig selvtillit. Og hun kan vel ikke lukte at du prøver å bli gravid?

Jeg har hatt en liten mage jeg og, hadde noen kommentert det da og spurt om jeg kanskje var gravid, hadde jeg ledd av det..litt selvinnsikt har man.

bra! jeg har også blitt behandlet som dritt på Barnas hus!! heelt utrolig..

Vi kjøpte babycall å den funket ikke.. så vi har mått levert den 3 ganger inn.. 3 gangen trodde de søren ikke på oss.. Heelt utrolig!! problemet med babycallen var at plutselig skrudde den seg av den siste vi hadde. Den reagerte ikke på grining. Å da fikk vi beskjed om at vi måtte klare å hørre en baby grine uanesett. Så vi måtte stå å forklare hvordan veggene var bygd i huset!! Å da sa de. Der er ikke vår feil at dere har ett godt sovehjerte!! aldri mer der igjen.

13:20: Hadde hun spurt om jeg var gravid, på en normal måte, kan det godt hende at jeg hadde tatt det helt greit. Men, det er et par faktorer her: Hun gransket meg opp og ned før hun tok på magen min, OG vi hadde hatt en konflikt ang. arb.forholdet mitt hos dem, som endte i oppsigelse kun noen mnd tidligere. Vi var altså ikke akkurat perlevenner da denne episoden skjedde.

Jeg er en veldig lite selvhøytidelig person, jeg kan fint le av meg selv, men her syntes jeg dama gikk langt over streken.

Hilsen den feite og hårsåre. ;o)

Jeg begynte å jobbe i en butikk for 1,5 år siden. I denne butikken selger de kjeler, stekepanner og div. kjøkkenart. Jeg hadde ikke jobbet der i mer enn 2 mnd, da en gammel dame kom inn for å kjøpe en liten kjele. Hun valgte en liten kjele som hun likte, og jeg tok frem esken for henne. Da sa hun at hun ville ha den uten eske. Jeg sa greit.

Jeg tok med kjelen til disken for å scanne den inn, men oppdaget at strekkoden var på esken, og ikke på lappen som hang på kjelen. Så da gikk jeg for å hente esken. Da hun dama så at jeg kom gående med esken, ble hun forbanna og slo knyttneva si på disken og ropte: jeg sa at jeg ikke ville ha med esken.

Dette er første gangen jeg har opplevd dette, så jeg ble litt satt ut. Forklarte at jeg trenger esken for å kunne scanne inn varen. Da slo hun om og sa unnskyld.

• 12 år senere...

Skulle bytte en parfyme på F&L parfymeri. Damene bak kassen sendte meg stygge blikk og rullet med øynene. Da jeg kjøpte parfymen, samt mye annet, var de super hyggelige og gav meg masse prøver og smilte. Nå var det en helt annen tone. Bestemte meg da for å bytte alt sammen jeg hadde kjøpt å la alt på disken. Ba om å få pengene tilbake for alt. Damen bak kassen røsket d til seg alle prøvene i samme slengen med resten av varene. Smålig og barnslig å ta tilbake prøver man får gratis. Kikket dem da direkte inn i øyet å spurte om det var noe som var galt her. Hun ene tok seg da litt sammen da.  Men herregud så teit. Har lov å bytte å rett til å få penger igjen. Men fy for en dritt stemning det da ble…

Anonymkode: 877a4...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...