Gå til innhold

hva er det frekkeste du har opplevd av en butikk ansatt?

Anbefalte innlegg

Jeg jobba på en kjøttindustri i jula, hvor service blei satt veldig høyt. Det kom en kunde tilbake og klagde på pinnekjøttet hun hadde kjøpt til ei anna ansatt, sa hun syntes det var for mye fett på det. Hun andre ansatte klarte da og se dumt på henne og si at det var ikke hennes skyld at sauen var feit. Sjefen var raskt tilstedet, og kunden fikk nytt pinnekjøtt:P

Fortsetter under...

Opplevde engang at en butikkdame på parfymeriet ble dritsur på meg da jeg ikke ville kjøpe en sort kajal, når jeg kom for å kjøpe en brun som de var blitt fri for. Skikkelig sur, enda jeg bare pent takket nei og sa at det nok skulle være en brun, og jeg heller fikk komme igjen en annen gang. Ungikk henne i ettertid.

Det høres ut som det kunne være babybutikken som var her før den ble nedlagt... Der var det kun en ansatt som kunne smile og klarte å gi service. Dessverre var hun "nederst på rangstigen" der, så det var ikke alt hun fikk lov til å gjøre, som å bestille opp varer, så det ble aldri gjort før flere dager etter man hadde spurt om de kunne gjøre det.

Normalt støtter jeg opp om lokalbutikkene så langt jeg kan, for hvis ingen bruker dem, så forsvinner de, men akkurat den butikken brukte jeg minst mulig, da bruker jeg heller bilen for å komme til en annen hvor de gir litt service.

Gud.. Du kan selvsagt ikke bytte vare uten kvittering. Nettopp fordi det forekommer tyveri! Noen butikker er snille og gjør det uansett. Men en ting skal du vite. Du har ikke noe som helst krav på det!

Min mor som er i slutten av femtiårene var i en Vitaforretning.

Det var en "restekurv" i butikken med shampoer til en tyvekroning.

Hun tok opp en og trykket opp lokket for å lukte. Det kom en liten "sprut" ut av flasken hvorpå ekspeditøren kom løpenede og hylte at min mor pent hadde å betale for den flasken.

Min mor beklaget seg og sa at selvsagt ville hun betale.

Dette neket av en ekspeditør nekted imidlertid å godta at kunden både var ydmyk og beklaget seg, men fortsatte å gå etter min mor samtidig som hun gjentok at "du har å betale for varen" og "det du gjorde var herverk".

"Jeg er lei for det, og skal selvsagt betale, men jeg skal ha med noe annet også" sa min mor og gikk til hyllen med hårfarge.

Da tilkalte ekpesitøren securitas som kom mannssterke hele tre stykker. To sto foran døren mens den siste snakket med ekspeditøren.

Etter å ha betalt måtte selvsagt ekspeditøren nok en gang si at man ikke kunne finne seg i at kunder bedrev skadeverk i butikken og at min mor faktisk kunne blitt politianmeldt.

"Din dumme gås" sa min mor og snudde. Hvorpå jenta hyler "jævla drittkjerring" etter henne.

Skal love deg det ble oppvaskmøte da min mor kontaktet ledelsen og informerte om hva hun hadde blitt utsatt for.

Fikk også et gavekort på noen hundrelapper og en skriftlig unnskyldning sendt i posten!

Annonse

bor i en liten bygd langt på landet og har ingen naboer eller noe.

etter ett hardt sv skap og etter jeg hadde født minste jenta var jeg så liten å tynn, at jeg frøs konstant.

Så hadde jeg vært i dusjen og gikk inn i stua kun med handklede for å kle meg forran ovnen.

kikka ut vinduet- ingen folk (bor ved en ende vei så ingen annen enn postmannen kommer opp her ;-p )

så slapp jeg hånklede og dro opp trusa og tatta DER står blomster leverings mannen i stua mi! WTF! gå rett inn uten å banke! Kjenner han ikke heller. *flaut!* :-D

For flere år siden jobbet jeg på en matvarebutikk. En dag slo en eldre mann sjefen min hardt i magen for han var så sint for at vi ikke hadde poteter. Dette er en veldig dårlig butikk langt ut på landet og butikken er stadig tom for varer - så jeg skjønner at han gammlingen ble sint men å ty til vold hjelper ikke. På samme butikk er det tilstadighet en annen gammel mann som sniker varer inn i lommene sine.. har tatt han flere ganger. Men siden det er en liten bygd der alle kjenner alle så er det ingen som vil anmelde han :P

Det kan jo hende han banket på, men at du ikke hørte det siden du var i dusjen? Og hvis det var så kaldt så tyder det jo på at det var vinter, og da kan han jo ikke bare legge blomstene på trappa og dra..

Hadde kjøpte en del ting på H/M. Hun i kasse hadde glemte å ta av alarmen på den ene tingen så det begynnte å pipe. Da kom det bort en ansatt og skulle skjekke meg og flere av de andre kundene sende ett blikk bort(ikke noen galt i det). Men det var en av kundene som sto rett opp og ned å følte med på helle greia. mens hun sendte eg stygge blikk, noen som gjore det hele svært ubehagelig.

Når det hele var over gikk jeg bort til damen. Så på henne i noen sek med killer blikk før jeg sa "Hespetre" Ja jeg vet utrolige barnselig men til mitt forsvar var jeg bare 15år

Stemmer som folk sier her. Det er ikke lov til å selge mer enn én nesespray. Det samme gjelder for øvrig for ibux, paracet osv. Jeg har hatt innmari mye idiotiske kunder som har blitt sinte for det da jeg jobbet i butikk.

Det værste jeg har opplevd som kunde var da jeg skulle hjem fra sykehuset med min nyfødte baby. Vi fikk ikke til ammingen så var på desperat jakt etter pumpe. Var innom el kjøp for tenkte de kansje hadde siden de har sterilisator og flaskevarmer osv. Kunne ikke finne noe, så spurte i kassa om de hadde brystpumpe. svaret jeg fikk var "nei det har vi ikke.......bortsett fra meg da". Syntes virkelig ikke noe om å få en slik kommentar på ett seriøst spørsmål. Angrer nå på at jeg ikke klaga til ledelsen

Annonse

Stod med varer for ca. fem hundre kroner for å betale da jeg ved disken fikler med en liten ramme til 79 kroner. Klarte å miste den og den ble ødelagt. De krevde betaling for ramma, noe de fikk, men jeg la pent tilbake resten. Snakk om dårlig deal for butikken!

Skjønner fremdeles ikke logikken...

Jeg har flere ganger kjøpt 2 stk nesespray uten problem. En gang ble jeg også bedt om å kjøpe to da hun trodde jeg hadde tenkt at barna skulle dele. (Pleier å ha en på lager i tilfelle noen får tett nese og da sa jeg at den måtte passe for en på x år og en på y år.)

Jeg betalte for varen jeg hadde ødelagt, men ja, jeg synes det er dålig kundebehandling å kreve betaling av en handlende kunde for en ødelagt vare. Dette var en interiørbutikk, og i god tradisjon er de temmelig overfylte, så jeg er sikkert verken den første eller siste som har uhell der. Heldigvis for meg så var varen billig. Jeg har vært vitne til tilsvarende hendelser i andre butikker der kunden ikke har måtte betale og det virker mye mer tiltalende fra kundeperspektivet i alle fall.

Jeg har en butikk og vi krever aldri penger av kunder når de knuser noe, selv om jeg av og til har lyst til det (når det er kjempedyre ting osv). Rett og slett fordi det er slikt som skjer når man har en butikk med mye glass osv.

Og i samme slengen så må jeg bare få lov til å fortelle at jeg humrer litt inni meg når foreldrene sier "Må du ikke ta på noenting, for her kan ting knuse" også er det foreldrene som knuser mer enn barna.

Hvis ting knuser (og jeg er opptatt) så spør jeg bare om det gikk bra med den som knuste, og at de ikke skal røre noe i tilfelle de skjærer seg. Hvis jeg er ledig så går jeg bort med kost og støvbrett og sier "Det går helt fint, du er ikke den første og du blir heller ikke den siste" også smiler jeg til de. De aller fleste tilbyr seg å betale, men det skal de ikke gjøre hos meg.

Jeg var i en butikk en lørdag, og det var mye folk der. Skulle i bryllup, og trengte en hold-inn-truse. En ansatt kommer bort for å hjelpe. "Hvilken størrelse?" "xl" visker jeg tilbake. "Skal sjekke" sier hun, og roper over hele butikken: "Tone, har vi hold-inn-truse i str. xl?" Flaut, hadde mest lyst til å dukke ned bak stativet :)

Det er en garnbutikk her som er kjent for noe vekslende service. Hun ene som jobber der er kjempesøt og hjelpsom, men hun andre...

En gang jeg var der så skulle jeg ha garn til ei lue. Så jeg forklarte hva slags lue jeg skulle strikke, og spurte hva slags garn hun ville anbefale. "vi har det du ser", var svaret. Når jeg da spurte om jeg kunne gå bak disken for å se på det garnet som lå der, så var svaret "NEI!". Jeg gikk uten å ha kjøpt noe.

En annen gang skulle jeg strikke votter.Jeg hadde med meg en oppskrift jeg hadde klippet ut av et blad. Da nektet hun meg å kjøpe garn hvis jeg ikke kjøpte et oppskriftshefte i tillegg. Da kjøpte jeg heller ikke noe.

Moren min var innom for å kjøpe et par nøster sokkegarn. Mamma er over 60 og har strikket siden hun var 5, så hun vet hvor mye garn det går til et par sokker. Dama påsto at hun trengte 3 nøster til et sokkepar, og nektet å selge mamma bare to nøster. "For da kommer du tilbake igjen og klager på at jeg ikke solgte deg nok garn" Hun gikk uten å kjøpe noe.

Nå kjører vi heller til en annen by så vi slipper den butikken. Åssen hun får det til å gå rundt med en sånn kundebehandling fatter jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...