Gå til innhold

hva er det frekkeste du har opplevd av en butikk ansatt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke opplevd noe frekke episoder av noen ansatte, men av kunder da jeg var butikkansatt! Fikk kjefra huden full fordi vi var tomme for jam (for å ha i syltetøy/saft)! Det var tomt fra hovedlageret, men det hjalp ikke. Det var selvfølgelig MIN feil!

Når jeg jobba i klesbutikk fikk jeg kjeft fordi prisen på klærne var så dyre. Og at jeg var urimelig at jeg ikke kunne gi rabatt om de kjøpte flere plagg..!

Har ikke opplevd det som kunde, men hadde en kollega som ikke var helt god alltid.

Tror det var en fredagskveld, hun hadde siste vakta(skulle stenge kl 20), og skulle ut på byen etter jobb.

Hadde tydeligvis gjort opp kassa tidlig. Så kom en kunde inn ca kvart på/ti på åtte og plukket med seg litt forskjellig(klesbutikk dette). Hadde vel varer for rundt 1000 kr, som var en del for denne butikken. Kom til kassa og fikk så beskjed om at: nei hun kunne ikke handle noe for kassa var gjort opp for dagen.

Det ble oppvask dagen etter når kunden kom innom og klagde. Hun burde mistet jobben, men valgte å slutte selv ikke lenge etter pga litt for mange episoder som ikke kunne unnskyldes.

Kunden fikk forresten gavekort på 2-300 kr som beklagelse.

Eg var å handlet på en Kiwi butikk, og i kassen tok ho varene gjennom som vanlig og når hun piper igjennom en pakke med JIF engangsvåtmopp så ser ho på meg og spør: Vasker du aldri gulvene ordentlig ??

Annonse

Fra kunder :

Jobbet i en dyr merkebutikk, og hadde en kunde som stadig var innom å kjøpte ting. Kom alltid tilbake og skulle levere klærne igjen, etter han hadde brukt de, lukta røyk, svette og hodebunn, var krøllete og alle lapper var borte. Han fikk ikke bytte de eller pengene tilbake, eller tilgodelapp, for alt var jo brukt, og lagde et helvete hver gang, gikk til forskjellige ansatte og prøvde seg, snakka med sjefen vår, men alle var jo enige, disse var helt klart brukt!

Endte med at han skulle skaffe en legeerklæring på at han ikke var god i hue, og at vi skulle skrive kontrakt med han at han aldri skulle komme å handle alene hos oss lenger. WTF!?

Hørte aldri noe mer fra han.

Andre kunder som også ville ha prosenter når de kjøpte, for familiene og vennene deres krevde at de skulle bruke merkeklær...!

Og en annen som SKULLE ha 70 % på alt hun handla, for det hadde hun nemlig fått sist hun var her og handla av han ene gutten som jobba her, og hun hadde visstnok handla for ovr 40 000... Eh, vi er bare jenter som er ansatte her vi, vært det i 4 år, heeelt siden butikken åpna. hehe.. da var jeg visst frekk og hun skulle gå til avisa.. ja værsågod!

På dette stedet brukte vi vanligvis poser av papir, men under salget måtte vi bruke plastposer. En kunde ble sååå fornærma over at hun ikke fikk papirpose at hun skulle gå til senterledelsen å levere klage. Jammen, selvsagt skal du få papirpose, sa jeg da, men nei, SÅ viktig var det da ikke... eh...nei, TYDELIGVIS ikke... Ledelsen finner du i 6 etg! Hils de da! ...merr!!

Fikk også en banan av en kunde engang, og når han skulle handle prøvde han å si at jeg jo hadde fått gave av han, da måtte jeg gi gave tilbake, tydeligvis i form av prosenter på klær... NOT!

Samme kunde prøvde seg igjen, og kom å ga meg enda en "gave" nemlig en sukkerbit som man får når man kjøper kaffe på kafeer... FOLK ASS!

Kom inn på butikken med en liten baby på et par måneder. Dama bak kassen lurer på hvor langt på vei jeg er og blir ikke flau når jeg sier at magen er rest fra baby som ble født et par måneder i forveien. Kanskje ikke det frekkeste, men jeg ble veldig lei meg og det ødela dagen min.

Vi kom med en kjempelang handleliste og skulle kjøpe inn alle tingene man trenger når man får sitt første barn. For meg er den handlinga en stor begivenhet, så vi hadde gledet oss stort til den dagen, og vi ville ta alt på samme butikk. Vi hadde forsket i ukesvis på hvilke ting vi ville ha, og da spesielt barnevogna. Derfor visste vi at nettopp denne butikken var listet opp som forhandler av drømmevogna. Dette hadde vi sjekket med produsenten. Gleden ble fort borte da butikkdama formelig glefset til mannen min og sa at "den hadde de ikke. De bestiller ikke ting for folk, og vi kan kjøpe en av de vognene de har stående i butikken." Han svarte da at vi hadde en liten bil og at vi derfor ville ha en liten vogn, og ikke en stor en. De hadde kun veldig store vogner i butikken. Ufattelig nok utbryter kjærringa at da får vi kjøpe oss større bil. Og så GÅR hun bare!

Vi har ikke kjøpt en eneste ting i den butikken, og vi tipser alle vi kjenner om å heller gå til en annen butikk der de har mye bedre service og faktisk bestiller inn det de måtte mangle. Og det med et smil!

Veninna mi ble anklaget for å ha brukt og vasket et ubrukt plagg hun skulle bytte fordi det ikke passet. Hun ble kjempelei seg. Jeg visste hun ikke hadde brukt klærne for jeg var med dagen før da hun kjøpte de og var hos henne til dagen etter da hun ombestemte seg. Ble masse styr da. Hun bare gråt og var kjempelei seg, mens jeg tok meg av kjeftinga da. Jeg ble kjempesint..

Kan være at noen andre hadde brukt plagget og vasket det .- ikke vet jeg, men lappene og alt var jo på..

Så var det veninna mi som ikke fikk kjøpe 2 flasker med nesespray fordi man kunne bli avhengig.... Får man bare kjøpe 1 pk. røyk også av samme grunn da eller???

Mannen min hadde handlet i en biltema- butikk i en by og skulle bytte varen i en annen. Han hadde ikke med kvittering, men fikk beskjed om at han kunne ikke få bytte varen fordi det var så mange som stjal varer i en biltemabutikk og skulle bytte i en annen. Mannen min følte at det ble antydet at han var en tyv og en skurk - han som aldri har gjort noe galt i sitt liv.

Men stort sett er både kunder og de butikkansatte greie :)

Annonse

Har ikke opplevd dette selv, men ei jeg kjenner ble målt opp og ned av en ansatt i en klesbutikk. Hu jeg kjenner er litt lubben, men langt fra tykk. Hun fikk vite av den ansatte at de ikke hadde klær som passet hennes kroppsfasong og at hun fikk slanke seg før hun kom tilbake !!

Mora mi opplevde at en ansatt på B-young jaga henne ut da hun skulle kjøpe en gave til min lillesøster. Hun fikk beskjed om at dette altså er en butikk for UNGE mennesker, og at hun nok burde gå en annen plass....

Søsteren min var innom en blomsterbutikk for å kjøpe roser..

Hun spurte dama som jobbet der om noen roser som sto inne i et "kjøleskap", og fikk noe mumling til svar.. og søstra mi sa "unnskyld, kan du gjenta, jeg hørte ikke hva du sa?" og fikk tilbake "De er solgt!! S-O-L-G-T ! SOLGT!"

Hun kjøpte ingenting derfra, for å si det sånn... :P

Det aller frekkeste jeg har opplevd var da en servitør ikke kunne forstå at jeg ville ha ny mat når det jo bare var å plukke håret ut av sausen og spise maten jeg hadde fått. Vi går ikke dit igjen, for å si det slik.

Jøss nå ble jeg helt forstyrra over at noen kan si noe sånt!! Jobber selv i b. young og ville aldri funnet på å si noe sånt! Fy for et ekkelt kvinnfolk, burde fått sparken. Aldersgruppen til b. young ser jeg for å være 25-60. Våre kunder er for det meste i 25-50. Ville sendt inn en klage til butikksjef, for sånt går bare ikke ann!

Jeg og søstra mi var å handla i Bergen by, vi hadde shoppet en del og hadde mange poser. Så gikk vi inn på en butikk som heter Riis. Plutselig kom en av damene og tok forhenget til side helt febrilsk og begynte å rote oppi posene våre, åpne den ene etter den andre, for at hun trodde vi hadde tatt noe. Hun var helt panisk og det var skikkelig guffent.

Hun kunne jo bare spurt fint om hun kunne se i posene, hadde ikke hatt problemer med det. Hun unnskyldte seg ikke noe særlig, bare sa at det var så mange som stjal, som en forklaring.

Søstra mi er grei sånn, så hun hadde mer forståelse, og mente hun nok var så stressa og følte situasjonen så stressende at hun ikke tenkte klart på hvordn hun oppførte seg.

Det er lenge siden dette, vi var vel også litt unge for den butikken den gangen, litt sånn fin dame butikk.

Jeg har for det meste bare opplevd den andre siden da jeg har jobbet i butikk siden jeg var 16. Det beste var den fine herremannen som skulle ha ny gratis pølse(jobba da på narvesen) fordi han hadde mista sin på perongen, svarte da at han dessverre måtte betale... Det gjorde han å tok i mot og kasta den på gulvet, for så å kreve at jeg vaska opp. Nei han var ikke gal, han var pendler.he he

Men min mor opplevde å bli kalt dum av en butikkansatt fordi hu satte bankkortet feil vei i terminalen... "Er du helt dum eller"? Hu klagde til sjefen for å si det sånn!

det jeg får helt fnatt av hver gang er enkelte parfymerier. Skjønner jo at de blir utsatt for endel tyverier, og vil være litt sånn i forkant. Men når man entrer butikken, så er de kjapt ute med å spørre om de kan hjelpe. So far so good, og hyggelig det. jeg svarer "nei, jeg vil bare titte litt". Så sirkler de rundt meg og begynner å rydde hyllen ved siden av og kaster små blikk bort på meg. Hvis de blir opptatte med en annen kunde, så kommer det en annen med en gang "trenger du hjelp til noe?" "nei takk, fremdeles ikke du". Og de holder seg 1 meter unna hele tiden. Vil bare si at jeg ser ut som et anstendig menneske, voksent sådan. Men disseinspeksjonene synes jeg er utidige og frekke og jeg blir helt nervøs av det. Som oftest legger jeg ikke igjen en krone i disse butikkene.

Gikk på en drop-in time hos en frisør en gang for å stusse håret. greit, det var nok en stund siden jeg hadde vært hos frisøren sist, og hadde for da en liten uke tilbake vært i bryllup hvor jeg fikk satt opp håret og de brukte en temmelig tung hårspray som jeg syntes enda hang igjen på hårstråene.

Uansett, frisøren, ei ungjente med tyggis, begynte å børste håret mitt og begynte å stønne høyt. Flirte litt sånn hånlig og spurte om det var lenge siden jeg hadde vært hos frisøren. Jeg kunne bekrefte det, men jeg sparer og går derfor ikke hver 6 uke. Men nå syntes jeg tuppene var såpass slitte at jeg gikk til frisøren. Hun tok en hårlokk og flirte igjen, "ja, herligehet SE på det håret da!" Og hva i all verden er det du har for styling?" Jeg foklarte om det foregående bryllup og denne såkalte "limsprayen" som jeg ikke fikk vasket ut ordentlig. Spurte henne om hun hadde en god renseshampoo. Hun bare fnøys av det hele. Børstet hardt gjennom håret og virket irritert.

Jeg hadde mensen og var ikke i spesielt godt humør selv. Jeg bare sa "vet du hva, jeg tror jeg har ombestemt meg. Skal du ha noe for børstingen?"

Hun vendte om og ble blid som ei sol, men jeg bare sa, at jeg hadde ombestemt meg, og skulle klippe meg senere.

Slapp og betale noe. Men hun så helt fortapt ut da jeg gikk ut døra. Så nemlig sjefen hennes som stod borte ved en annen kunde, se veldig spørrende etter oss.

Lot det være opp til henne selv og forklare seg.

Ble beskyldt for å ha tjelt i en klesbutikk i Danmark en gang. Den ansatte påstod at to jenter hadde sett det, og så kom en vakt som gikk igjennom alle poser og veska mi og alt. Da de ikke fant noe som var stjelt, sa den ansatte bare "Du kan gå", ikke noe unnskyld eller noe! Jeg var så forbanna at jeg ikke klarte å si noe! Burde lagd et helvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...