Gå til innhold

Seriøst jeg trenger hjelp før det rabler for meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøken på snart 3 måneder er heeelt umulig for tiden! Hun har jo mye magevondt og hatt det siden hun var to uker. Går til kiropraktor, han sier ting er stabilt nå og vil ikke behandle mer. Men de siste 2 ukene har hun fått et enda mere umulig søvnmønster enn før, våken HELE natten, ligger bare å kaver og spreller som besatt med armer og ben. Nekter å sove! I går var hun våken fra 0700 om morgenen (sov litt av og på den natten), og sovnet ikek før kl 0700 i dag morges. Mellom disse 24 timene hadde hun noen dupper på maks 1/1 time hver... I dag har hun sovet kanskje 4 timer tilsammen, og nå er hun igang igjen!! Spreller, kvaer, roper og vil ikke sove. Virker ikke som det er magen som er problemet heller!!

Så hva kan jeg gjøre? Jeg klikker jo, sover nesten ingen ting, er så øei så lei! I dag måtte smaboer ta seg fri fra jobb, til hans store fortvilelse, men jeg var redd jeg skulle kaste ungen i veggen om jeg ikke fik sovet noen timer på morgen kvisten.

Hva gjør dere andre som har vært borti lignenede? Snur dette? Er det sånne perioder de har?? Jeg er så fortvilet!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg føler virkelig med deg. Men er du sikker på at det er magevondt det er snakk om og ingen andre problemer? Du har vel kontakt med helsestasjonen om dette, men jeg tror jeg ville ha kontaktet de igjen og bedt om å få ordentlig hjelp.

Har ingen forslag for hva det kan være, men å være våken i 24 timer er jo helt utrolig!!!

Skrevet

Mente selvsagt kun 4 timer søvn fordelt på 24 timer er utrolig.

Skrevet

Hun er ikke sulten da? Hvordan er vektoppgang, prøvd med ekstra flaske MME etter amming? Og huff- jeg føler sånn med deg, min eldste sovna aldri før nærmere 04 om natta de første månedene av livet sitt, så jeg vet godt hvor frustrerende det er med nattevåk...

Skrevet

Huff stakkars deg. Prøvd å kutte ut absolutt alt av melkeprodukter? Sånn var min baby også, helt til jeg kuttet ut all melk. Nå er han mye bedre, og sover, ikke hele natta, men mye mer enn før. Han er nå tre måneder :)

Skrevet

Hvis du bor i Trondheimsområde må du ringe osteopat Frank Kristiansen!

Han har hjulpet ALLE jeg kjenner som har vært til han med babyer.. Ca 15 stk..

994 10 000!

Kiropraktor kan ikke måle seg...Resultatene kom samme kveld

Skrevet

Takk for svar!:)

Angående melk, hun legger på seg MASSE, er veldig god og rund! Men jeg prøvde å gi flaske mme felere kvelder med tanke på at hun var sulten, men det er hun ikke.. Vil ikke ha den engang, og jeg har jo masse melk!

I natt har hun sovet tilsammen 5 timer, så det er jo veeeldig bra egentlig! Jeg har tenkt på om det kan være tenner som plager henne, har hørt at de kan klø og irritere flere måneder i forkant før de kommer?

Huff kutte ut melkeprodukter... Det er så utrolig kjipt, for jeg har kuttet ut omtrent alt jeg liker av mat allerde! Hun reagerer på omtrent all frukt/juice, det meste av grønnsaker, brus, sjokolade, krydder, hvitløk. Og jeg elsker sterkt asiatisk mat, wok med grønnsaker. Kan ikke spise det! Sliter med å spise noe egentlig, konsatnt dårlig samvittighet, for vet aldri om hun blir dårlig når jeg har spist noe! Skal jeg kutte ut all melk (har redusert KRAFTIG der også, og jeg elsker melk..), har jeg nesten ingen ting igjen å spise. MAn skal være sunn når man ammer, men her er det umulig synes jeg.....

Bor i oslo området, så litt langt til Trondheim dessverre! Kiropraktoren jeg går til er særdeles flink altså, folk kommer itl han med kolikk barn fra sørlandet! Men det er ikke utpreget kolikk sier de, hun har kiss...

Skrevet

Ok, nei da er hun vel ikke sulten! Men var jeg deg, tror jeg at jeg heller ville spist som normalt ellers (dvs grønnsaker, sjokolade, krydret mat osv), og heller kuttet ut melken. Melk er det eneste man er sånn noenlunde sikker på at KAN forårsake kolikk hos enkelte babyer, alt det andre er mer usikkert. Og det kan jo hende at hun hadde skreket og vært urolig uansett hva du hadde spist eller ikke spist? Det er jo som regel ikke mors kosthold som gir baby mageknip, men rett og slett umodne tarmer.

Har du prøvd manuellterapeut da? De er jo ekspertene på KISS, og kan behandle babyen på en annen (og kanskje bedre?) måte enn en kiropraktor. Og siden behandlingen er gratis, skader det vel kanskje ikke å prøve?

Skrevet

ok, ser nå at hun er 3 mnd gammel, da tror jeg vel ikke at det er melken som plager henne, siden du sier at hun har blitt verre nå i det siste og jeg regner med at du ikke har forandret kostholdet ditt sånn veldig dramatisk i det siste i retning MASSE melk...?

Skrevet

Skjønner deg veldig godt :) Jeg spiser kun brød og vann for tiden føles det som. Mini tåler verken melk eller annen mat- frukt, juice, krydder, osv... Det jeg gjorde var å kutte ut absolutt alt, og nå har jeg sakte begynt å introdusere nye ting, finner på den måten ut hva han ikke tåler. Så hvis du klarer å gjøre det er det verdt et forsøk :) En liten trøst er at vi er flere som nesten ikke kan spise ;) Finnes jo melkeerstatninger du kan bruke :) Kumelka som er fy...

Skrevet

Hmmm, jeg tror ikke hun er værre i magen egentlig, fordi den har jevnt over vært masse hard og mye luft. Men hun kaver og roper hele natten, (og dagen) og vil ikke sove. Så jeg har vell automatisk tenkt det er noe i melken hun reagerer på. Men kanskje jeg må tenke nytt her? Tenner?

Tror jeg ringer en flink manuell terapuat på mandag, og hører om hun har tid!

Jeg føler jeg ikke kan spise de andre tingenehun ikek tåler, selv om melken er mest fy. Jeg ser jo at hun blir dårligere hver gang jeg gjør det eller glemmer meg bort! Det bekymrer meg litt egentlig, fordi jeg føler jeg ikke får i meg npk kalorier hver dag, fordi det er så lite igjen å spise! Er redd for å miste melken, selv om jeg gjerne går ned en del kilo.. Vil jo aller heslt at hun skal få sunn mm:)

Skrevet

Nå skjønte jeg hva du mente med MASSE melk;) Stusset på den av en eller annen grunn, hjernen henger ikke helt med for å si det sånn! Nei, drikker heller mindre melk nå enn hva jeg har hatt! Sorry alle skrivefeilene, går litt fort i svingene her;)

Skrevet

Det MÅ jo ikke ha noe med mat og amming å gjøre.. Selv ble jeg ganske tatt på senga av at det var så mange sånne urolige perioder og årsaker med små babyer.

Min skatt er 9 mnd og har hatt slike perioder siden han var født. Som nyfødt kunne han være våken i 8 timer uten en eneste lur. Fikk helt sjokk, hadde jo hørt at babyer "sov hele tiden" i begynnelsen. Men neida, ikke min. Han holdt på med 30 minutters lurer helt til han var 8 mnd. Da begynte vi å legge han i senga på mørkt rom på dagtid også. Nå sover han en lur på 2 timer per dag. Tidligere var han mye sur, grinete, ble helt vill når han ble lagt i senga og slet med nattesøvn. Han var rett og slett overtrøtt siden han sov så lite på dagtid.

Det kan jo være at babyen din plages litt med tenner. Min erfaring er i allefall at de blir mer grinete da enn ville. Kan også hende hun er i en sterk utviklingsfase og sliter litt med å roe seg ned og dermed sove. Da kanskje hun i tillegg blir overtrøtt osv. Så lenge babyen din virker fornøyd og ikke utilpass, så ville jeg ikke trodd at det feilet henne noe. Men om det fortsetter så kan det være greit å teste ut manuellterapeut. Gratis er det også :)

Skrevet

Tusen takk Alicia, det er sant dette med utviklinggsfaser! Hu hadde en sånn periode for en måned siden, var ganske umulig da og! Men hun har jo ikke sovet mer enn maks 7 timer i løpet av et døgn i to uker, så dette er isåfall en laaang utviklingsfase! Etter 3 -4 våkendøgn sover hun forrsten omtrent et døgn da, sikkert for å hente seg inn igjen:) Huff, jeg blir så usikker, er ikke lett å være mamma! Man vil jo at de små skal ha det best mulig!

Skrevet

Huff, hørtes ikke noe kjekt ut nei :(

Hadde det ganske tøft her en stund også med en baby som ikke ville sove og som hadde mye vondt i magen. Magevondten ga seg når jeg kuttet ut melk og søvnen ble bedre da jeg begynte å lage "baby burrito" på dagtid, slik at han fikk sove.

Baby burrito vil si at vi pakker hender tett inn til kroppen med dyna/teppet og legger en gulpeklut over hodet ned over øyne men ikke over nese og munn. Så ganske brutalt ut til å begynne med, men han sovner innen et minutt og sover lenger enn dersom han har hendene frie (drar ut smokken, skriker osv) Dette var noe de gjorde på sykehuset som jeg hadde helt glemt ut til en dag jeg var virkelig desperat etter søvn ;)

Nå gjør jeg det konsekvent dersom han begynner å sutre på dagtid og alle de andre behovene er oppfylt (ren bleie, mat ol) og han sover 2-3 dupper på dagtid og lange perioder om natten, bare avbrutt av matpauser :)

Sender deg en stor klem og trøster deg med at dette kommer til å gå over :) Hang in there!

Skrevet

signerer denne Zzoe! min baby er 4 mnd og det eneste som hjelper er å "pakke han inn" i et helseteppe. som du kaller det "baby burrito".

det er altså når han er veldig urolig men ikke har vondt i magen el er sulten og lignende.

bare er overtrött og ikke klarer å finne sövnen..

hjelper som bare det! han blir såååå rolig og sovner på max 5-10 min.

jeg bruker et vanlig helseteppe da han blir fort varm når jeg bruker noe annet. og min vil ikke ha noe over öyne men han elsker å legge hodet mot ammeputa som vi har lagt bak hans hode og som ligger godt rundt hans hode...

noen ganger sovner han fint uten alt dette men det er gull verdt når han er urolig..når han sover dypt og godt så hender det at jeg tar bort teppet så mye som det går så han tar frem armene..

har merket stooor forskjell på sovinga på dagtid etter at jeg begynte med dette. han sov korte lurer og var urolig, nå kan han sove 1-2 timer..

ANBEFALES!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...