Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er litt over 5 mnd, blir 6mnd den 12 mars og hun veide 9 kg og var 67,5 cm lang,

det var på kontroll 22 mars!

hun er ikke tykk, bare lang og slank og svært aktiv jente som ikke sitter mye stille av gangen.

vil dere si hun er stor for alderen

veier mye for alderen og er a lang for alderen el helt innenfor det dere vil si er normalen?

bare nysgjerrig for jeg er førstegangsmams og lurer litt, kjekt om noen deler sine synspunkter =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fødselsboken man fikk på sykehuset, finnes det noen kurver hvor man kan se snittet. Men tror det skal mye til for at en 5 mnd gammel baby er for stor... Spurte du ikke på kontrollen?

Min lille er 5 mnd og veier 7.4 kg, og er 69 cm lang. Lang og tynn:-)

Skrevet

Hun er en veldig stor jente. Hun kommer helt i øverste skikt når det gjelder lengde og utenfor skjema når det gjelder vekt (ved sammenligning med andre jenter på 5 mnd).

Når man ser på vekt i forhold til andre jenter med samme lendge ligger hun ganske langt over snittet her også, så slank er vel heller ikke det rette ordet å bruke.... :-)

Jeg har en gutt som er litt over 9 kilo og han er 9 mnd. Han har gjennomsnittsvekt for gutter på 9 mnd.

Skrevet

du får jo vite hvordan de ligger på kurven på kontrollene :) men tipper hun er akkurat passe.. min gutt er stor å han var 7,6 kg og 64 cm lang på 3mndrs kontrollen :)

Skrevet

Jo faktisk, slank er akkurat ordet jeg og andre bruker når jeg skal beskrive henne=)hadde hun vært tykk og god el lubben hadde jeg sagt nettopp det men det er hun altså ikke hun er lang i overkroppen nevnte et par venninner, til da hadde jeg ikke tenkt på det i det hele tatt=)

helsesøsteren vår svarer alltid at hun er innenfor normalen men jeg tar alt hs sier med en klype salt og sist kontroll var ikke hs der, vi veide målte og sånt men hs var syk eller borte.

hun er glad og blid jente, har ingen interesse for puppen på dagtid lengre og får tre faste måltider for dagen og 3-4 amminger på natta og en tidlig morgen så ikke er hun storspist heller.

men faren er laaaang kanskje er det derfor, umulig å si men skal spørre til neste kontroll.

Skrevet

hun høres helt heerlig ut. mener min var ca 8,7 kg og 71,5 cm på den kontrollen. Go og lang:)

Skrevet

Min jente var 7,5 kg og 68 cm lang sist gang jeg målte henne (drøyt 4 mnd gammel), og ifølge kurvene lå hun godt over snittet på lengde, og litt over snittet på vekt også, men ikke så mye som tidligere.

Skrevet

Hun er stor for alderen da ja(sikkert fordi du har sjokkis i melka) ha ha

(anonyme sjokoholiker);)

Fra spøk til alvor; synes hun høres veldig perfekt ut jeg:) At hun er litt stor for alderen gjør ikke noe,godt at de har litt ekstra om de skulle blitt syke f eks:) kos deg med jenta di du:)

Skrevet

Gutten min på 11 mnd veier 8,5 kg så de er omtrent like stor. Men barn er forskjellig, Gutten min er liten og lett, må lirke og lure for å få i han mat,slitsomt.

Skrevet

Gutten min på litt over 6 mnd er 8,3 kilo og 69 cm lang. Han er altså lettere, men lengre enn jenta di, men jeg vil ikke kalle han lang og slank :P Han er en skikkelig go'gutt, kraftig og god :)

Når det er sagt så har du ingenting å bekymre deg over. Veksten dabber litt av nå som hun snart er 6 mnd. Det skal ganske mye til for at en baby blir overvektig og for lang er hun heller ikke. At de er gode og lubne er jo bare positivt. Jeg elsker glade, gode og runde babyer :)

Skrevet

hehehe sjokomelk rett fra puppen , der lo jeg godt for meg selv det kan hende det er noe i det,90% freia 10%morsmelk liksom hahahaha=D

tusen takk for svar damer, dere er så greie og kjekke at jeg nøler ikke med å spørre om noe her så får jeg mange ulike synspunkter, og jenta mi er helt herlig og nydelig så vi koser oss sammen.

at hun har litt å gå på synes jeg er positivt som dere sier osv tærer sykdom og diare osv på kroppen da skal det ikke mye til for disse småtrolla våre=)

Skrevet

Min datter er 10 måneder (blir 11 måneder en 16.). Hun er 74cm. og veier 9 kilo.

Barn vokser i utakt, i rykk og napp så jeg tenker ikke så mye over dette med vekten (så lenge hun ikke ser veldig tynn ut eller underernært ut da)

Skrevet

Hun er stor og flott :) ikke bruk tid på å bekymre deg for det hvertfall. Min var 8,7kg og 71cm på 4mnd kontrollen. Stor han og :) er så glad for at jeg slipper å bekymre meg for lite vektoppgang. det jevner seg ut med tiden

Skrevet

helt enig med dere, så lenge de er sunne friske og vokser så er det ingen grunn til å tenke over det eller bekymre se over vekt og lengde,noen er små andre er store,en ting jeg uansett ikke ville gjort samme hvor store barna mine blir er å slanke de (som jeg har lest at noen leger og hs har anbefalt noen her på dib) det kommer ikke på tale for alle babyer følger sin egen vekstkurve og har ingen peil på statisikk og lignende og da er det ingen grunn til å gå i gang å "slanke" en baby, det er for drøyt,er de sultne får de spise små som store hehe=)

takk for alle svar damer, dere er så knakandes kjekke å ha og spørre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...