Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det sies jo at man bør ha 2*netto i brutto/sparepenger i "bakhånd" om noe skulle skje, altså noe utforutsigbart.

Hva har dere i spare/bufferpenger?

Har dere evt sparekonto og Bsu?

Setter dere av feriepengene eller faste beløp hver mnd?

Hvor mange er dere i familien og hvor gamle er dere? :)

Bare nyskjerrig.

Kjempemorsomt om du vil henge deg på å svare, anonymt også :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142982702-hva-har-dere-i-sparepengerbuffer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 uker senere...

Jeg er 24 år og venter mitt første barn i til høsten.

Har 100 000 i BSU og 80 000 på sparekonto. Sambo har 100 000 på sparekonto, men har brukt opp BSU'en sin ved tidligere boligkjøp.

Nå skal det sies at omlag halvparten av våre sparepenger blir brukt til dokumentavgift i løpet av sommeren fordi vi nettopp har kjøpt bolig :( BSU'en skal jeg spare helt full før jeg bruker den til å betale ned boliglånet dersom renta stiger drastisk og/eller det skjer noe uforutsett.

Når du er 21 år og lærling synes jeg du har vært flink til å spare! Det viktigste er jo at du fortsetter å spare slik at du har en trygg økonomi fremover. Det er gull verdt når man skal kjøpe bolig! Jeg har fast trekk direkte fra lønnskontoen som går dagen etter lønning. Da fjernes alle penger som skal brukes til sparing, boliglånet, studielånet og andre faste utgifter. De pengene slipper jeg derfor å forholde meg til!

• 2 uker senere...

For har hus og bil også, det vil si det per i dag står på samboer men vi har vært i banken og fikset med alt, så det vil koste meg 15 000 og gå inn i + at vi kan få 100 000 til oppå lånet vi har i dag men betale det samme i mnd, siden jeg ahr bsu og sparekonto, men det hadde ikke han. Så da får vi lavere rente også :) Å jeg har alt bodd der i tre år da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...