Gå til innhold

Hva har dere i sparepenger/buffer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at man bør ha 2*netto i brutto/sparepenger i "bakhånd" om noe skulle skje, altså noe utforutsigbart.

Hva har dere i spare/bufferpenger?

Har dere evt sparekonto og Bsu?

Setter dere av feriepengene eller faste beløp hver mnd?

Hvor mange er dere i familien og hvor gamle er dere? :)

Bare nyskjerrig.

Kjempemorsomt om du vil henge deg på å svare, anonymt også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har begge nesten oppfylt BSU nå, også har vi vell kanskje 100000 i buffer som vi ikke tillater oss å bruke på husoppussing etc. Men det har ikke alltid vært slik at vi har hatt buffer. Vi solgte huset og kjøpte min fars barndomshjem, da fikk vi langt mer fleksibel økonomi, som vi igjen vil bruke på husoppussing til mange hundre tusen :)

Skrevet

vi har flexilån!! genialt :) (for de som har god kontroll på økonomien vel og merke)

Skrevet

Ikke en drit faktisk. Men så er vi unge og kjøpte oss hus for litt siden og har renovert over halve huset og har fortsatt en del som gjenstår, i tillegg til at jeg holder på med lappen, så lite å sette av her gitt:) må nok begynne med det når huset er mer oppe og går og vi har fått tatt ny takst osv:)

Skrevet

Så fint at mange ville dele sine tanker her, syns det er litt spennende og se. Ligger vi godt/dårlig ann liksom? Å hva er vanlig i forhold til at det faktisk er mange utgifter og selv om man ønsker og spare kansje ikke får det til. Så artig og høre hva andre har og gjør! Tusen takk for dere har delt med meg:)

Skrevet

Du skal ikke svare selv også da? ;)

Skrevet

Jo det kan jeg :)

Jeg er akkurat fylt 21 år og ble ferdig med lærlingtiden min i august. Startet i ny 100% jobb, men måtte slutte pga av en hendelse i familien. Etter dette har jeg kun jobbet 70% ettersom det ikke er noe annet her.

Jeg har:

70 000 på sparekonto og 30 000 på Bsu.

Men samboeren min eier hus og vi har biler.

Verdien der veit vi ikke ennå, for vi driver og pusser opp og slikt nå.

Syns dere jeg ligger dårlig ann?

Skrevet

Nå har vi rundt 300 000,-

Vi sparer rundt 5-10 000 i mnd.

Jeg kjøper også litt aksjer så der har det virkelig økt:-)

Dette er penger vi kanskje blir å bruke på store prosjekter som hytte, seilbåt, osv.

Skrevet

Heh, jeg har ingenting! Så vil ikke akkurat si at dere over her er dårlig stilt nei ;) Men så har vi ikke hatt mulighet til å spare heller, blir bedre tider mot sommeren så satser på å få spart mer etterhvert :)

Skrevet

Jeg har ca 100000 spart io fornd og 40000 på BSU. Vi har et hus, en bil og et barn + en på vei. Mannen min har også ca 100000 på fond - der sitter det trygt og vokser!

Føler vi har det ganske greit selv på vanlige lønninger. Stor lån og studielån må også tilføyes at vi har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...