Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvor ofte de bør ha avføring jeg.... Da jeg fullammet (frem til for 2 uker siden), hadde hun 1-2 ganger i uka. Tror jeg har hørt et sted at de helst skal ha hver dag når de kun får mme???

Også lurer jeg på hvor ofte dere koker flaskene? Nå vasker jeg i oppvaskmaskin, og litt for hånd og koker litt innimellom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir mini mme, og har hørt at de skal ha avføring hver dag.

Flaskene vasker jeg i oppvaskmaskinen, og deretter steriliserer jeg dem i mikrosterilisator. Å koke flaskene fungerer også, f.eks når vi er borte over natten hos andre. Jeg tør være så kategorisk at jeg sier at flaskene MÅ steriliseres etter hver gang de er brukt nå i starten. Jeg husker ærlig talt ikke hvor lenge jeg holdt på med steriliseringen sist, men i hvert fall de tre første månedene, om det ikke var seks? Uansett er det vel viktig at de aller minste skjermes mest mulig for bakterier...

Lykke til videre!

Skrevet

Heisann:) Snuppa mi på 4 mnd bæsjer hver dag, gir en god skje malt i hver kvelsflaske - og det anbefales! Glemmer vi malten blir hun sutrete, og trykker uten å få ut noe...

Jeg har kutta ut kokinga helt jeg, vasker i oppvaskmaskin på 70 grader. Slenger tuttene til flaskene i vannkokeren innimellom, kanskje en gang annenhver uke ellerno!

Skrevet

Takk for svar begge to. Lillemor er 41/2 mnd, og litt bakterier er vel bare fint tenker jeg da.... Men koking innimellom er vel lurt...

Hvor får man kjøpt malt egentlig? Og hvor lang tid tar det før virkningen kommer?

Skrevet

Jeg har finni malt på både rema1000 og Meny jeg.. Måtte spørre på butikken første gangen jeg skulle kjøpe det, ante ikke hvordan det så ut. Sto sammen med helsekosten. Ja jeg har roa kokinga etter hun ble 3 og en halv mnd, tenker at hun må venne seg til litt bakterier;) Og tror at å kjøre i oppvaskmaskinen på 70 grader er bra nok nå!

Skrevet

Hei.

Her er jenta snart 5 mnd og hun får bare mme, har avføring hver eneste dag og det har hun hatt hele tiden, mener og ha hørt at det skal ha det hver dag.

Jeg sluttet å koke flaskene når hun var 3 mnd trur jeg, men vasker de for hånd i veeeldig varmt vann da vi ikke har oppvaskmaskin enda.. Koker smokkene til flaskene av og til. Her er det så mye bakterier uansett da hun har en storesøster som går i bhg, og hun har vel i grunn vært konstant syk siden hun ble født stakkars, og nå er det omgansjuka.

Malt får man kjøpt i vanlig matbutikk. Usikker på hvor fort det tar før det virker da jeg ikke har hatt behøv for det på noen av jentene.

Skrevet

Virkningen kom med en gang forresten:) Iløpet av et par timer hadde hun fylt bleia!

Skrevet

Babyer trenger ikke å ha avføring hver dag selv om de får MME (sjekket med barneavd på sykehus). Dette har med sammensetningen av næringsstoffer i MME er blitt bedre og lettere nedbrytbar! Men følg med så babyen ikke får forstoppelse. Malt kan gi magevondt så start gjerne med lavere dose enn 1 hel skje i flaska... Dumt å påføre babyen diare, det er fullt mulig om man gir for mye malt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...