Lotte29 Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Da var det påan igjen med oppblomstring av GBS...fikk svar på dyrkingsprøven fra skjeden i dag og der var det oppblomstring...ble satt på aprocilin 660 mg...får håpe dette tar kverken på dritten...Er kommet til uke 25 og håper virkelig at vi denne gangen kommer i mål og kan ta lillebror med oss hjem i juni...11 juli i fjor mistet vi storesøster på grunn av flere kolonier med gbs i morkaken...ser ut til at denne dritten forfølger oss Måtte bare få ut litt frustrasjon...er skikkelig nedfor og redd
Nr5påvei :) Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 hva er gbs? hvordan finner man ut at man har det?
Nr5påvei :) Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 er det en celle forandring? jeg har nemelig det men fått beskjed at det ikke er forandring nok til behandlig.
Gjest Koseklompen og jeg Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Prøvene viste GBS på meg og Ikke fått noe for det. Legen min er anti tablett-lege Jeg fikk beskjed om at jeg ville bare få antibiotika intravenøst under fødselen..uff..ble litt bekymret jeg nå.. Legen min tar litt vel lett på ting, selv da jeg fikk blødninger (da i uke 8), fikk jeg bare beskjed om å "se det ann".. ikke noe beskjed om å komme inn til undersøkelse eller sendt på ul... Håper det ordner seg denne gangen... Masse klemmer
Lotte29 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2011 Gbs er streptokok b bakterier...ca 30 prosent av alle gravide har dette som en naturlig delav bakteriefloraen i skjeden og i endetarmen. Det er i utgangspunkte en ufarlig bakterie men om det kryper oppover i systemet under svangerskapet kan den bli farlig under fødselen eller føre til tidlig vannavgang som det gjorde med meg. hvis du vil lese mer om det kan du gå inn på www.gbsinfonett.no
Lotte29 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2011 Jeg hadde også en blødning i uke 8 forige gang...denne gangen har jeg ikke hatt blødninger og får ultralyd og oppfølging hos en jordmor hver 14 dag...Vanligvis blir den ikke behandlet fordi den fort kan komme tilbake...men har man mistet eller hatt tidlig vannavgang eller andre komplikasjoner som følge av bakterien blir man fulgt opp mer med prøver og eventuelt antibiotika i svangerskapet og under fødsel
Storebror & Lillebror Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Huff, håper virkelig det går bra for dere denne gangen! Lykke lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå