Påanigen :) Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Jenta vår er snart ni måneder og ligger som regel på ryggen. Men nå i det siste har hun begynt å snu seg om natten og ligger deler av natten på magen. Hun sover bedre også merker jeg. Likevel er jeg jo bekymret for krybbedød og lurer på om jeg skal kjøpe sele for å holde henne på ryggen, men det tror jeg også blir "hyle-katastrofe" både på kvelden og om natten. Hva er det egentlig som er anbefalt? Noen som vet?
Ella78 m/ A&M Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har hørt flere steder, inkludert fra helsesøsteren vår, at når barnet selv klarer å snu seg over på magen, så er det ok at de sover på magen. Med forrigemann husker jeg at jeg ofte la han på rygg igjen når jeg selv gikk og la meg, men han snudde seg jo ofte tilbake på magen, og da fikk han lov å ligge sånn. Han sov også mye bedre på magen, det gjør han den dag i dag (han er 2,5 år nå.) Tror ikke det er noe særlig å "binde" henne fast for at hun skal sove på ryggen, nei. Lykke til videre!
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Jenta mi er strax 4 mnd og sover MYE bedre på magen enn ryggen. Testa ut under nøye oppsyn i perioder uten søvn i begynnelsen - og har fått tillatelse av barnelegen til å ha henne på magen på dagtid (pga medfødt hoftedysplasi og hoftepute). Hun er ferdig med puta nå, og er fortsatt en magesover, så her i huset gleder vi oss til hun klarer å snu seg over på magen om natta selv - det er vondt å måtte legge henne på ryggen da hun har så mye bedre søvnkvalitet når hun får sove på magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå