Gå til innhold

Skulle gjerne hatt noen tips ang. pinnebrød jeg!

Anbefalte innlegg

Datteren vår skal på tur med klassen til onsdag, og på ukeplanen står det så fint at de skal tenne bål og lage pinnebrød...

Prolemet er at hun har cøliaki, så da må jeg ordne til henne.

MEN- jeg har aldri laget det før:)

Kan jeg lage deigen dagen før? Og hvordan da oppbevare den til den skal brukes?

Huff- aner ikke om jeg får det til engang for det er ikke så lett med glutenfrie, men jeg må jo prøve;)

Fortsetter under...

Hjelper dette :-)

http://www.allergikokken.no/oppskriftsamling-/brod/pinnebrod/

Du bør nok lage deigen på morgenen før hun drar på skolen, men om du finner fram ting kvelden før, så er dett jo gjort på kort tid.

Jada, du kan fint lage den dagen før, den skal uansett helst lages noen timer før bruk. Sett den i kjøleskapet og dekk til med plast eller lokk. Pinnebrødet skal ikke heve på samme måte som vanlig deig, så du sipper å grue deg for den biten, at hennes skal bli anderledes. Når hun skal lage brødet, så tar hun en liten klump og drar ut til en lang tynn (!!!) pølse som hun snurrer rundt pinnen sin. Viktig å ta litt tynt lag, ellers blir den aldri gjennomgrillet. Som et tips om dere vil forsøke selv en gang, så er det veldig godt å grille en pølse litt, så ta pinnebrød utenpå og grille videre. Blir litt som fransk hot-dog :)

Hi

Ja- kan jo gjøre det, og jeg bryr meg ikke stort om hva læreren syns for å være ærlig, for hun tar aldri hensyn til at datteren vår har cøliaki!

Men for datteren vår så er det jo sårt når hun blir utenfor pga noe så dumt som mat....

Vi har hatt fler episoder siste månedene der læreren har bakt kaker til klassen og slike ting... Da har datteren vår selv fortalt det hjemme kvelden før, og jeg har måtte bake den kvelden så hun også skal få med seg... Helt i orden at hun må ha med eget, men jeg syns vi kunne fått beskjed litt før når det er slike ting! En annen ting er jo om snuppa vår husker å fortelle meg når det er noe...Hun går bare i 1.klasse...

Men,men- jeg får prøve å lage og ha i kjøleskapet da:)

Takk for svar!

Annonse

Jeg syns du skulle ta opp dette med at de alger kaker/mat uten å gi dere beskjed på forhånd. Dette er ikke greit når de ikke lager egen mat til henne.

om ikke læreren bryr seg bør du ta det opp med rektor og hvis ikke det hjelper oppvekstsjefen.

Dette er forskjellsbehandling vi ikke skal ha i norske skoler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...