Gå til innhold

hvordan er det egentlig me bæring? kan man bære tungt? kan man ikke? hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

ja.. har 3 barn fra før fra 4 år og ned. så det blir en del bæring.

Men, så er det dette her med bæring og graviditet. kan man egentlig bære? hvor mye? er det en grense? eller er det bare det at man ikke skal bære så tungt at man anstrenger seg..??

er 12 uker nå. (i tilfelle det har noe å si)

Fortsetter under...

Jeg har en 2 åring på rundt 12 kg, og han må både løftes og bæres innimellom. Men jeg føler også at det er grensen på hvor tungt jeg bærer, noe særlig tyngre enn den føles ubehagelig og da lar jeg være. Nå er jeg 33 uker da, og har følt det sånn de siste par månedene.

Og det er vel gjerne sånn det er, man bærer inntil så tungt som føles ok. Jeg har hvertfall aldri hørt om noen vektgrense.

Nå har jeg bekkenløsning, så det kan jo være derfor men jeg har fått beskjed om å ikke bære barna. men det går jo ikke an...jeg har en 2-åring på 10 kilo og en 4-åring på 15 kilo. Jeg kan jo ikke akkurat slutte å være mor heller, men jeg prøver å begrense så godt det går, og pappa bærer når han er her. Selv 4-åringer trenger jo trøst og nærhet, og jeg må jo innimellom til pers selv om jeg jo kjenner det godt i mage og rygg under og etter...

Jeg er i 7 måneder med baby nr 3. Jobber på en tung bolig med mye løft. Jeg bruker hjelpemiddler og gjør alt som før. Er i den tro att om alt er som det skal så tåler man den jobben man er vant til. Har 2 helt friske barn og en baby i magen som har det bra. Så litt fysisk jobb tror jeg bare er sundt. Om man lever som før og trener slipper man også gå opp alt for mye i vekt.

Ifølge lege og jordmor er grensen ti kilo. Jeg har en treåring som det blir litt løfting på, men jeg kjenner at det er vondt innimellom, jeg er 32 uker på vei.

Bare vær forsiktig, det går sikkert stort sett greit, men hvis morkaken løsner har du jo et problem for og si det mildt :)

Sånt spørs egentlig på helsen din fra før tror jeg:) Legen min gav ikke meg noen grense, han mener at vi tåler mer når vi er gravide, he he. Han sa at i gamle dager blei gravide brukt på jordene fordi vi var så sterke og at i Afrika den dag i dag bærer gravide tungt, uten at det er blitt vist noe større risiko på statestikk;) Men man kjenner sin egen kropp best!! Det er det ingen tvil om, og han sa det på den måten til meg fordi jeg lurt på om jeg kunne løfte en pose med dagligvare,,, eh he he- er førsteganngs så er nok litt hysterisk:)

Annonse

Jeg har alltid tenkt at du kan løfte til du får smerter, kroppen sier sikkert i fra. Jeg har personlig løftet 100% av max kapasitet 3-4 ganger i uken på trening, helt til en uke over termin.

Jeg har ei venninne som sa at hennes veninne fikk morkakeløsning da hun skulle løfte kajakken opp på taket på bilen.

Det holdt på å gå galt, men heldigvis gikk det bra siden hun var såpass langt på vei.

Tja så kanskje man skal være litt forsiktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...