Gå til innhold

Hvordan var søskenforholdet i familien din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke så godt i vår familie. Vi er tre søstre og en gutt (gutten er yngst). Som små barn var min søster og jeg som er eldst bestevenninner. Det er bare 11 mnd mellom oss. Men fra vi var tenåring har vi stort sett kranglet. Vi er veldig ulike.

Jeg har en to år eldre bror og en yngre søster. I barndommen var min bror og jeg gode venner i grunn. I ungdomstida var vi mye sammen, felles venner etc. Nå når vi er voksne har vi ikke så masse kontakt, men har det alltid kjekt når vi først treffes. Vi bor ikke i samme by, sikkert derfor kontakten er slik.

Min yngre søster derimot har jeg masse kontakt med, vi er veldig gode venner. Og vi er veldig like i måten å være på og trives godt i hverandres selskap :)

Har en søster, vi er tette i alder. Da vi var blitt voksne, sånn i midten av 20-årene, traff vi begge hver vår mann, og slo oss til ro på hver vår kant. Vi har sener begge flyttet med familiene våre til hjembyen vår, og vi er ikke så gode venner lengre. De siste fem årene har det vært heller anstrengt. Hennes mann liker ikke meg, har aldri likt meg, og jeg tror ikke hun liker meg nå mer heller.

Jeg har en bror som er 10år eldre enn meg. Han passet meg mye da jeg var liten og var en snill storebror som var glad i lillesøsteren sin :)

Vi har ikke bodd sammen siden jeg var 8år gammel og har i dag sånn passelig med kontakt. Snakkes vel hver annen eller tredje uke på tlf. Han bor utenlands og er i en helt annen fase av livet enn meg, er nok derfor det har blitt slik. Vi prøver å treffes 1-2 ganger i året.

Annonse

Vi var fire stykker, tre jenter og en gutt spredt over 15 år.

Søsteren min som er 3 år yngre enn meg var den som var nærmest meg i oppveksten, vi lekte, kranglet, sov på samme rom, elsket hverandre og hatet hverandre sånn som søsken skal. I tenårene hadde vi veldig lite med hverandre å gjøre, jeg var rocket og hun var sossete, veldig forskjellige miljøer. Men som voksne er vi gode venner, har barn på samme alder og har stor glede av hverandre i både sorger og gleder. Hun er den jeg stoler mest på i hele verden og ville vende meg til om jeg hadde problemer av noe slag.

Broren min som er 7 år yngre enn meg var bare en lillebror i oppveksten, han var tilstede og jeg var glad i han, men han var for liten til å krangle eller diskutere med. Som voksne bor vi på hver vår kant av landet og har ganske lite kontakt, men er definitivt der for hverandre om det skulle trengs.

Minste søsteren min er 15 år yngre enn meg og jeg ble jo som er reservemamma for henne. Hentet i barnehagen, skiftet bleier osv. Jeg flyttet hjemmefra da hun var 4-5 år og hadde henne på overnattingsbesøk og passet henne jevnlig. Nå er hun også voksen og vi har et godt forhold. Prates ukentlig selv om vi er på forskjellig stadie i livet, hun er yndlingstanten til ungene mine ;)

Jeg har en bror som er 4,5 år yngre enn meg.

I oppveksten kranglet vi litt sånn som søsken gjør, men hadde likevel stor glede av hverandre. Var kjekt å ha en som var på lag med meg mot foreldrene våre;)

Nå er vi gode venner, og sees omkring 5-6 ganger i året. Dessverre ikke oftere, fordi han bor i utlandet. Vi har også barn som det kun er 6 mnd imellom, så feirer alle ferier og høytider sammen med hele familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...