Gå til innhold

Hvordan begynte riene for deg?

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs gravid og er i uke 38. Det betyr at jeg aldri vet når fødselen kan sette i gang. Jeg får høre at jeg skjønner det når riene kommer, men ettersom jeg har hatt både hatt sammentrekninger i magen og hatt intens hogging til foran ved symfysen av og til(den siste tiden), så synes jeg det er litt vanskelig å skjønne hva jeg skal kjenne etter. Har trodd det har kunnet være rier, når det skikkelig har hogd til, men så skjedde det ikke noe mer.

Derfor lurer jeg på hvordan riene startet for deg? Om det var smerter i rygg, nede i magen (ved symfysen) eller rundt magen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142982203-hvordan-begynte-riene-for-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riene begynte i nederste del av magen da jordmoren skrudde på dryppet :)

Vannet gikk derimot helt fint på egen hånd på dagen to uker før termin. Da rant det først forsiktig nedover lårene, og jeg lurte på om jeg tisset på meg. I det samme den tanken var tenkt, så sa det plask på gulvet. Definitivt ikke urin.

Som mensmurring, en kriblende følelse i rygg og i sidene. Tenkte: hva var det!? Så kom det tilbake etter ca 30 min. Også en til, og da tenkte jeg: dette er starten! Det var det forsåvidt, men tok et drøyt døgn før han var ute. Tror det første døgnet var modningsrier, hadde bare 3 cm da jeg kom på sykehuset, da var det 30 timer siden første kribling.

Annonse

Jeg ble strippet en morgen og hadde vondt kynnere/rier hele dagen og kvelden. Trodde bare det var et resultat av strippingen og at det ikke var ordentlige rier. Grein nesten på kvelden for hvis dette bare var maserier så grudde jeg meg virkelig til de ordentlige riene. Sent på kvelden sa det pang (ant bare i hodet mitt...), vannet gikk og etter det var det ingen tvil for alt var svæært vondt. Babyen kom 2 timer etterpå.. Neste gang skal jeg ta riene litt mer seriøst slik at vi får bedre tid til å komme oss på sykehuset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...