Gå til innhold

Er det helt usannsynlig å få plass på en barneskole som er full? Ikke noe som har å si liksom?

Anbefalte innlegg

Har mine grunner, bl. annet at jeg er alenemor uten bil, sønnen min som skal begynne i 2. klasse (skal flytte så må bytte skole) har epilepsi, så må være i nærheten av oss hvis jeg må "rykke" ut.. Skolen er i nabotomten vår, mens den andre er 12 min gange unna...

Men fikk høre at det er fullt for 1. og 2. klassingene i skolen ved siden av..

Er det helt utlukket, eller har de mulighet til å gjøre unntak hvis det er grunnlag for det?

Fortsetter under...

12 minutters gange er jo uansett kortere enn de aller, aller fleste barns skolevei. Om han får anfall så er det jo skolepersonalet som skal bli trent opp til å takle det. Det er umulig for dere å basere dere på at du skal komme styrtende uansett hvor nært det måtte være. Mener du at du skal sitte klar til å løpe til skolen hele dagen i tilfelle han skulle få et anfall? Da kan jo like gjerne du bli med han på skolen da...

Annonse

Lar ikke være, er ufør og har en sykdom som gjør at det ikke finnes jobber jeg kan jobbe fullt med!

Var heller ikke spm om noe sånt, jeg lurte på fullt er fullt....

HI

Selvfølgelig er fullt fullt, i hvert fall når man ikke har mer tungtveiende grunner for unntak enn det du har, men du kan jo ha flaks at det faktisk ikke er helt fullt da. Noen kan jo nettopp ha flyttet fra skolekretsen f.eks.

fullt er fullt er fullt, så stil dere i kø.

Hvis sønnen din har f.eks downs og skal gå i vanlig skole, kan du være heldig å få snike i køen, for med en downs-elev vil skolen få penger til en assistent i klassen hans, og det er skoler glade for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...