Gå til innhold

Hva gjør dere om 1-åringen gjør noe h*n ikke har lov til?

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå vært ganske konsekvent på å si at nei det er ikke lov og så bare avledet oppmerksomheten og flyttet på han.....

...meeeeen så merker jeg idag at jeg er sliten og trøtt etter å ha sovet lite, og etter at han gjør noe "galt" for 1000ende gang blir jeg litt irritert og hever stemmen minst ett hakk...(river ned lampen, vil tygge på ledninger etc)....

Er det bare meg som ikke klarer å holde meg rolig....? Jeg føler meg som en skikkelig dårlig mor etter at jeg har kjeftet på en 1-åring...

Fortsetter under...

Nei du er ikke alene. Noen ganger virker det som jeg må nødt til å kjefte litt høyt på min ettåring for at hun skal skjønne at det ikke er lov. Feks å ta på ovnen. Denne alderen forstår de hva ordet nei betyr men det er ofte fryktelig fristende å gjøre det likevel. De er nysgjerrige kg vil undersøke.

Du er absolutt ikke alene nei. Har det akkurat liedan hos oss, bortsett fra at junior er 17 mnd. Han vet hvilke ting han ikke får lov til å holde på med, men han syns hvis disse tingene er de morsomste. Leker syns han ikke mye om. Prøver jo å ikke kjefte på han, men streng i stemmen. Virker ikke som det hjelper, han syns det blir mere gøy jo strengere jeg blir virker det som:p

Dersom ettåringen vår gjør noe som kan være farlig hender det at jeg roper litt høyt til han for å få en rask reaksjon. Ellers hender det også her at jeg noen ganger hever stemmen litt høyere enn planlagt - jeg er ikke perfekt. Noen ganger er jeg stresset, lei eller utslitt. Jeg ser ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for det. Jeg tror ikke barnet har vondt av å se mamma litt sint en gang i blandt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...