Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll på sykehuset på onsdag, og der hadde jeg litt for høyt blodtrykk og urinen slo ut på noe greier. De mistenkte svangerskapsforgiftning så i dag var jeg å målte blodtrykk igjen og det har blitt enda høyere, slik at jeg må på sykehuset NOK ENGANG i morgen. Fikk beskjed av jordmor om at jeg måtte forberede meg på at de vil undersøke hvor moden jeg er, og muligens prøve å dra igang litt. Hvis ikke det gjøres i morgen så er jeg allerede satt opp på en time på mandag for å gjøre det. Med andre ord så ser det igrunn ut til at det blir barn i helga, evnt, mandag.

Panikken har igrunn tatt meg... og kjæresten min han har satt av det jeg regner med blir vår siste kveld (og ihvertfall helg) uten barn til å hjelpe kameraten sin med noe greier. Han har også vært opptatt med andre ting hver eneste kveld siste to ukene omtrent, i tillegg så driver han å skal selge en bil. Og det har han tenkt å avtale å gjøre i helga, for det var vel ikke noe "problem" at han i verste fall stakk en halvtimes tid under fødselen for å ordne det?????

Jeg syns faktisk det er så respektløst at jeg blir kvalm. Tydelig at det å være der for meg ikke er prioritert på noen måte ihvertfall.. Når jeg prøvde ymte frempå at jeg overhode ikke syns det er greit at han planlegger å dra noe sted som helst så blir han SINT!! For jeg klarte vel å tråkke rundt oppå der alene en liten stund vel?? Jeg måtte jo skjønne at detta bilsalget var viktig..

Jeg blir helt dårlig jeg ass... er forsåvidt førstegangs, og det er en risikofødsel det er snakk om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Stakk en halvtimes tid under fødselen for å ordne noe?". Jeg må nesten bare le...... Jeg hadde blitt lynende forbandet hadde min mann sagt noe sånt. Og det synes jeg du skal bli også!!!!!

Jeg synes jeg er snill som lar mannen min dra på guttetur en helg en hel måned før termin. Etter det er det reiseforbud og partyforbud her i heimen.

Skrevet

skjønner deg godt...

her er det enda en måned til termin, men skal prøve å holde ut 2 uker til, uten å forgå av smerte og kjedsomhet. min styrer også med bil men har enda ikke lagt den for salg. ALT må jo gjøres i siste liten... høres ut som at det er sånn med din kar også.

kan du klage til svigers, og få henne til å nevne sin mening om saken til han. forutsetter at hun er enig med deg, og at du selvfølgelig har sagt din mening om det til han først, så han kan "tenke litt etter" når mora mener det samme som deg.

snakker om ufølsom fyr som presterer å si noe slikt. håper virkelig han tar til vettet og skjønner at bilen kan selges når som helst, ungen kommer bare en gang - og den ene gangen er det meningen han skal stille opp for deg!

Lykke til i allefall, og stor klem!

Skrevet

han høres skrekkslagen ut, kanskje han er redd for å være med på fødselen? hvis det ikke er det så er det skikkelig teit, og ufølsomt.

Skrevet

Stikke av en halvtime????? Haha, vet du.. jeg tror at når dere står oppi det, så skjønner han alvoret og jeg tror ikke han stikker av noe sted. I såfall burde noen ta en skikkelig alvorsprat med mannen. Spør om han er villig til å gå glipp av fødselen til sin førstefødte for å selge en bil???

Skrevet

Hadde kjæresten min sagt at han kunne jo bare stikke av en halvtime for å ordne noe, hadde jeg faktisk bedt han holde seg vekke fra hele fødselen. Ville ikke hatt noe mer med han å gjøre.

Er selv førstegangs, og jeg vet at dette kommer til å bli det tyngste fysisk og psykisk jeg noensinne kommer til å oppleve, og da krever jeg faktisk at samboeren min er der hele tiden for å støtte meg, i hvert fall fra vi er kommet på sykehuset.

Skrevet

Hahaha:D Vet du?! Da hadde jeg faktisk klikka noe så helt sinnsykt! Hadde rett og slett tenkt grundig igjennom om det ikke er noen andre jeg kunne fått med meg eller eventuelt om jeg kunne klare det alene.

Skrevet

Skjønner absolutt frustrasjonen din! men, når det er sagt så er det jo ofte at en første gangs fødsel ofte tar veldig lang tid. Min egen første fødsel begynte med en innleggelse på morgenen, og jenta var ikke ute før neste natt. Det var med andre ord mange lange timer for far å sitte på en stol å lese vg for endte gang.......Jeg hadde faktisk ikke alltid behov for at han var der heller, men når det virkelig drar seg til så er det selvsagt en super støtte:-)

Som sagt, ikke en støtte til hans valg altså. Du kan jo ikke planlegge å være borte, for man vet jo aldri vite hvordan en føsel vil utarte seg. Men i mitt tilfelle så var det faktisk mange død timer.

Håper han blir der og støtter deg!! Lykke til!!

Skrevet

Guri for noen hormonelle damer.. D må da være bare å si at "nei, det syns jeg ingenting om!"..??? Om man er i et trygt, og bra forhold med en mann, og respekt og tillit står høyt på listen, så er ikke dette et tema engang. Hvorfor må dere bli så sure for alt dem gjør

Jeg syns det er mye klaging på dissa mannfolka der ute, og ekstremt mye snåle svar. Må ærlig innrømme jeg syns synd på mange mannfolk etter å ha lest endel innlegg på forumet her inne.

Prøv heller å forstå. Kan hende det er en grunn til at han f.eks vil ut en tur under fødselen. Kanskje han gruer seg minst like mye som deg... Han skal tross alt se på at kvinnen han elsker har det som vondest i lang tid... Kan nok knekke mang en mann dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...