Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag begynte med noe som kjentes som svake rier, de var regelmessige, men ikke så vonde. Siden jeg hadde passert termindato tenkte jeg det kunne være greit å sjekke det, så vi reiste til sykehuset. Jeg ble lagt inn da, med svangerskapsforgiftning, noe som var en stor overraskelse, da jeg hadde slett ikke oppfattet noenting som tydet på dette. Jeg fikk noe å sove på, og en morfinsprøyte. Natten gikk fint, men på morgenen ble jeg skikkelig dårlig i magen (begge veier) og murringene ble sterkere. Blodtrykket var da så høyt at de ville sette meg igang tirsdags morgen. Mandagen gikk med på å være kvalm og urven, med masse murringer uten noen effekt.

Så kom tirsdagen, undersøkelsen viste at jeg hadde 1cm åpning, så de gav meg gelè klokken 10, med beskjed om at jeg kom til å få en ny dose seks timer etterpå, og at det sannsynligvis ikke skjedde noe mer den dagen. Neste undersøkelse viste nesten 3cm åpning, og en del rier. Klokken 16 tok de vannet, og da tok riene seg opp. Jeg ble flyttet til et annet rom, og fikk lystgass (herlig), og akupunktur. Klokken 18 var det 4cm. På denne tiden ble jeg ganske høylytt, og klokken 20 fikk jeg epidural, da var det fortsatt 4 cm. Så fikk jeg slappet av litt, kjente riene, men epiduralen hjalp helt supert sammen med lystgassen. Klokken 21 sa jeg til jordmora at jeg trodde jenta hadde flyttet seg langt ned på kort tid, hun trodde nok ikke at det var så langt, men skulle se etter bare for å roe meg ned.

"Bare press du!"

Jeg ble så overrasket at jeg begynte å le, og kastet lystgassen. På tre press og seks minutter var jenta ute. Frisk og rask, og selvfølgelig verdens søteste :)

Jeg hadde en kjempefin fødsel, med helt fantastiske jordmødre og leger rundt meg. Tusen takk til alle på B3 på SØF! Vi fikk også veldig god hjelp etterpå med ammeveiledning og tips og råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye;)) Gleder meg mer og mer til å se min lille jente!! Kos dere masse.

Skrevet

Gratulerer med prinsessa:-)) lykke til:0))

Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes nesten ut som min forje fødsel det der. :-)

Skrevet

Gratulerer så masse! emosjonelt vrak som jeg felte ejg et par tårer nå og tok en liten prat med lillen i magen om at nå MÅ hun komme... hehe

Skrevet

gratulerer så masse med jenta :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...