Gå til innhold

Noen som har fått diagnosen utbrent, men så har det vist seg å være noe annet, f.eks fibromyalgi e.l.?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt noen uker nå med diagnosen utbrent, men jeg blir ikke noe bedre og har begynt engste meg sånn for at det skal være noe mye værre...

Jeg har alltid hatt muskelsmerter og lett for å få vondt i hodet, så langt tilbake jeg kan huske, men siste par årene har det gradvis blitt værre. Siste 3 månedene har jeg i tillegg hatt hodepine hver eneste dag, helt uten unntak. Enten våkner jeg om morgenen med dundrende hode og føler meg som et slakt, eller så kommer det i løpet av dagen.

Legen mener jeg er utslitt og at det er utbrenthet, jeg må prøve noen uker på antidepressive medisiner og ta det med ro før han evt vil utrede noe annet. Men jeg føler meg ikke hverken stresset eller deprimert, bare veldig veldig sliten, og så utrolig lei av hodepine.

Hva skjer videre, kan jeg be om utredning hos hvem da egentlig? Hva skjedde videre hos dere, hvor lenge måtte dere gå sykemeldt uten effekt før det ble tatt mer tak i hva som kunne være feil?

Fortsetter under...

Hadde plager med skulder, rygg och mye hodepine och fick efter vart diagnose utbrednt i tillegg. Var hemma fra jobb i månader, blev under den tiden diagnosen prlops i rygg i tilllegg men inget blev bättre. Trodde heller ikke jag var stresset men må nog nu erkjenne för mej sjelv att ja nog litt stresset.

Gick vartfall 4 år med plager och delvis sykemelling + svangerskap och efter 9 månader hjemme fra jobb blev jag sendt till revmatolog på Ullevål hun gjorde en del undersökelser och fick ta hjelp ev en kollega som kunde mer om fibromyalgi och jag testade "rett" på 18 av utav 18 punkter för fibro.

Fick besked att jag kan bli frisk, fick noen medisiner mot smerte som också skall hjelpe mej att sove. Sedan var resten upp till mej, Blev också rekomendert att dra på behandlingshjem som kan dröje lang tid innan man får komme dit. Nu har det gått 6 månader till och ja dejligt å sove bedre men smerter er samme och söker desperat efter hjelp. Önsker att Nav skall ge mej omskolering för att gå tillbake till ett så hårt belastande arbete som frisör er ej muligt men de er lite hjelpsamme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...