Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 5 uker, og vi har enda ikke prøvd flaske. Men det er kanskje på tide å begynne? Bare sånn en gang i blandt, slik at jeg kan ta meg en lengre tur ut uten henne. Hvilken str. anbefaler dere på tutten til flasken? Et mindre hull vil vel gjøre at hun må jobbe litt for maten, på lik linje med puppen eller? Ønsker jo ikke at hun plutselig ikke vil ta puppen lenger. Dere som mater med flaske sånn nå og da, hvor mange flasker har dere på lager? Jeg har jo 10 kopper som jeg kan fryse melken i, og de kan kobles rett på flaske tutten. Trenger jeg da flasker? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumpa og ga med flaske for første gang forrige uke, da var lillegutt 4 uker. Brukte avent sin flaske med 1'er tut. Funka greit det iallefall, kom nok melk ut. Aner ikke om du kan koble turen på melkeoppbevaringsboksene.

Skrevet

Jeg anbefaler minste tutten til Avent, den du får kjøpt på apotek (nr 1, merka 0+). Den kan brukes så lenge du vil, man MÅ ikke bytte til tut med flere/større hull i følge alderen som står på pakke, SPESIELT ikke når man ammer. Ofte er ikke problemet sugeforvirring, men at ungen blir vant med at melka bare kommer og derfor ikke vil jobbe med å melke brystet.

Mater du med flaske nå og da trenger du i grunnen bare ei flaske. Flere flasker trenger du dersom du skal mate oftere enn du ønsker å vaske flasker; vi fullflaska i noen måneder og hadde 8 flasker (6 om dagen, 1 i stelleveska og 1 i reserve). Du må vel uansett kjøpe ei flaske for å få den hvite ringen du skal skru på begeret, og så må du ha overgangen mellom begeret og ringen (antar det er Avent du har).

Ulempen med Avent-begerene er at de er myke, så om de blir klemt så lekker de ganske lett. Så det kan være greit å ha ei flaske til å ta med dersom barn&flaske skal på besøk hos andre også.

Det er lurt å la far ta seg av flaskeopplæringen, og husk å vedlikeholde kunnskapen en gang i uka eller så.

Skrevet

Det er bare å prøve med flaske :)

hvis du har de avent VIA-begrene trenger du ikke flasker... det følger jo med to sånne "overganger" slik at du kan koble på flasketutt... det du trenger er smokker og sånn hvit ring til å skru fast smokken. Vet ikke hvor du kan få tak i den ringen uten å kjøpe flaske da... ville nok brukt 1'er tutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...