Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kontroll, etter at de hadde undersøkt meg på benken og "plaget" mini, så skulle de høre på hjertelyden. Den var helt opp i 180 selv etter at baby ikke rørte noe særlig på seg. Pulsen ville ikke roe seg, ble satt på ctg, det roet seg etterhvert og lå mellom 139-160.

Er det for at de drev å dytta så mye på mini at pulsen ble så høg? Kjenner jeg bekymrer meg litt selv om pulsen ble normal etterhvert..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babyen vår sov når jordmor undersøkte meg sist jeg var der. Hun klemte litt på magen og vekte henne. Da økte hjertelyden. Det sa jordmor var bra, fordi det var en normal reaksjon. Jordmoren var i utgangspunktet litt bekymret siden magen ikke har vokst på 14 dager. Men siden hun responderte bra på den testen og jeg kjenner godt med liv var hun ikke veldig bekymret.

Fastlegen sier at hun kan bli stresset av apparatet de bruker og at pulsen dermed stiger.

Så ut i fra det jordmoren og legen min har sagt, kan det godt stemme at pulsen øker!

Skrevet

Lillegutt begynner alltid å bevege på seg når jordmor klemmer og kjenner hvordan han ligger. På forrige kontroll varierte pulsen mellom 150 og 190. Jordmor sa det var helt fint, siden den jo går ned når han roer seg. Nå var det ikke snakk om voldsomme bevegelser heller altså, han turner ofte mye mer. Han er veldig aktiv til vanlig da, og hun sa hun er generelt lite bekymra over babyer som beveger seg mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...