Summerheat85 Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Jeg er 24 uker i dag...første måling i uke 19+5 viste livmorhals på 3 cm...ny måling på tirsdag, 23+5, viste 2,4 cm til tross for at jeg har vært hovedsaklig sengeliggende i 2 uker før målingen...hva er deres erfaringer rundt kort livmorhals? Forrige svangerskap hadde jeg mye kynnere fra uke 26, og livmorhalsen var på det korteste 2,2 cm i uke 30...denne gangen har jeg absolutt ingen kynnere...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Jeg fikk beskjed i uke 29 om at barnet kom til å bli født for tidlig,hadde da 3 cm livmorhals. Gutten kom i uke 30+4,dagen før ble livmorhals målt til 1.5 cm,så det gikk fort derifra. Hadde da hatt kynnere fra ca uke 22,mye kraftigere fra uke29/30. Men jeg var hjemme en helg før jeg ble lagt inn å fikk ingen restriksjoner på å holde meg i ro.. heller ikke på sex,men tror nok det starta fødselen her :/
Summerheat85 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2011 Her har jeg alt av restriksjoner, men er ikke så alvorlig at jeg er innlagt på sykehus...inntil videre har jeg ny kontroll i uke 27... Var det andre grunner enn kort livmorhals som gjorde at du fødte så tidlig? Modning eller nebbing for eksempel?
Noah 08. Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Gikk du til termin forrige gang da? Dette var min første så fikk totalt sjokk når han kom så fort. Alt skjedde iløpet av 5 dager,fra jeg fikk vite at jeg kom til å føde for tidlig til gutten kom ( var på en tilfeldig ul hos fastlegen min,trodde egentlig jeg bare hadde uvi ),han var heldigvis stor,men veldig syk. Nei,tror ikke jeg hadde noe slikt,bare jordmor som sa at hodet var feste i uke 25 ca. Lykke til med ruggingen tidligere anonym
Summerheat85 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2011 Jeg fødte i uke 38+2, så gikk til termin ja...men fra jeg fikk bevege meg igjen og til fødsel så gikk det unna...gikk fra 3,5 cm livmorhals til 4 cm åpning innen riene startet...hadde da vært så å si sengeliggende i 7 uker...første kontrollen min sist var i uke 28, og da var livmorhalsen 2,6 cm...(4,4 cm i uke 22) Det er bra at du ble sjekket når du gjorde da...men merkelig at du ikke fikk så mye beskjed om hva du skulle unngå for å knipe igjen lengst mulig... I dag er jeg hjemme alene med sykt barn med litt for mye energi og kjenner nedpresset og svake mensmurringer... :/ Angrer litt på at jeg sendte mannen på jobb i dag...
Noah 08. Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Oki.. da gikk det fort ja,bra at ruggingen hjalp den gangen,gir et håp om at det hjelper å holde seg i ro nå også Ja,men jeg tror ikke legen min (gyn) trodde det skulle gå sååå fort,ble sendt til et større sykehus 3 timer unna dagen etter første ul å da hadde jeg ikke pakket bagen og var fortsatt i sjokk (fikk da vite at babyen var veldig lungesvak) så derfor fikk jeg hjem den helga. Uff,kjenner til sykt barn ed mye energi ja.. har en aktiv gutt på snart 3,men er ikke gravid på ny da;) Håper du klarer å ta det med ro og knipe igjen så lenge som mulig:) Etter uke 33 er det vel så å si trygt å føde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå