Gå til innhold

Når vi er inne på sparing, sparer dere alle til barna hver mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, sparer ikke direkte til barna, er ikke speislt lønnsomt. Har regnet at om vi sparer hele barnetrygda er det ca. 500000 når barnet er 18 år. Det tilsvarer ca 120000 i datidens penger. De gir dem jo knapt råd til å kjøpe seg en ok bil.

Vi sparer i langsiktige fond.

Annonse

Jeg har tenkt til å spare penger til vårt felles barn...jeg vet at samboer ikke sparer til de 2 barna han har fra før...(vet ikke om moren sparer)

Det jeg har tenkt litt på er jo om de kommer til å syntes det er dårlig gjort når han en gang får denne summen med penger og de kanskje ikke får noe?

Jeg sparer ikke fast, men prøver så godt jeg kan. Han fikk egen konto før dåpen, og den setter jeg over så mye jeg kan av barnetrygden. Enkelte måneder får han hele 1000-lappen, andre måneder blir det ingenting. Da går pengene heller til klær eller utstyr, om det er noe han trenger.

Ja, vi sparer litt... Hvert av barna får 100 kr hver av oss og ene besteforelderen. Blir "bare" 2400 kr i året, men det blir jo en del til slutt. Vi kommer til å spare mer, når vi får romsligere økonomi. Sånn som det er nå, får det holde med 100-lappen :)

Nja... Har en sparekonto hvor jeg overfører 400 kr til hver måned. Den spiser jeg av når jeg må kjøpe dyrt utstyr. Nå sparer jeg til en bunad som hun skal få til konfirmasjonen sin.

Så jeg sparer, den er øremerket datteren min, men det er ikke penger hun selv vil få når hun blir voksen.

Sparer ikke i barnas navn nei, det vil påvirke alt fra stipend hos lånekassen til deres eget syn på hvor mye penger de kan bruke på russebil ;)

Men vi sparer penger hver måned fordelt på norske og utenlandske fond. Ikke så veldig mye, sparer 600 kr i måneden som er tiltenkt barna (sparer også litt tiltenkt vår egen pensjonstid).

De pengene vi sparer til ungene står i mitt navn, ungene får ikke vite om dem før vi velger å dele dem ut. Om det blir innskudd til bolig, bryllupsgave, nedbetaling at studielån e.l. får vi se når tiden kommer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...