Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Skal på et jobbintervju der de spør om mine positive og negative sider. Hva ville dere svart? Hva er deres positive og negative sider?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Jeg ville ha vært ærlig. Det dummeste er folk som øver inn negative sider som egentlig er positive. Som for eksempel : "Jeg har nok en tendens til å bli litt for effektiv, vil gjerne ha alt gjort unna. Må nok lære meg å slappe av" Jeg var på gruppeintrvju, og var den eneste som sa at jeg hadde tendenser til å bli veldig nervøs foran store utfordringer. Resten hadde slike maskerte positive sider. Jeg fikk jobben.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Vær ærlig hvertfall, men ikke overdriv. Sist jeg var på intervju fikk jeg det spørsmålet, husker ikke helt hva jeg svarte, men var ærlig hvertfall. Av positive sider nevnte jeg at jeg er opptatt av å sette meg godt inn i jobben, har en positiv innstilling og liker å samarbeide med andre. Av negative sider nevnte jeg at jeg trenger litt tid på å sette meg inn i nye ting og kan være litt distrè iblant. Jeg fikk jobben og fikk til og med skryt av intervjueren av måten jeg taklet intervjuet på. Det var mitt første jobbintervju og det sa jeg til dem...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Hei HI Jeg ville ikke svart med å maskere en positiv side, men heller ikke buset ut med noe som blir for negativt. Da jeg fikk det spørsmålet svarte jeg at jeg kunne være inpulsiv, det er vel både positivt og negativt (og sant). Jeg fikk nå jobben også. Hva med å safe den med noe som ikke angår jobben, som f.eks at du er sløsete med penger eller noe i den dur?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 Positive sider må du jo tilpasse typen jobb du søker på en måte, du vet jo hva de leter etter og siden du har søkt jobben må du jo mene du har noen av egenskapene de krever? Negative sider kan gjerne være noe som ikke har med jobb å gjøre. Men du kan jo også bruke noe som både kan være negativt og positivt, f.eks at du er for perfeksjonist, det er bra fordi ting blir skikkelig gjort, men det er negativt fordi det gjør deg dårlig til å delegere og at du bruker litt for lang tid før du ser deg ferdig med et prosjekt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #9 Skrevet 5. mars 2011 Jeg er faglig dyktig, positiv, liker å spille på lag, flink til å oppmuntre andre og få frem deres beste sider, men kan sette ned foten når det er behov for det. Er god på å lede og full av ideer som jeg jobber for å gjennomføre. På den andre siden kan jeg være vimsete, feks. ikke god på å huske folks navn. Jeg er ikke god på å strukturere og holde orden på detaljer. Hadde vært en dårlig sekretær. Jeg er lærer og kunstner så føler at mine styrker trengs til det jeg skal gjøre (bortsett fra at mer struktur selvfølgelig alltid hadde kommet godt med). Tenk f.eks på hvilke styrker du synes er viktig å ha i den jobben du søker. Hvis du har 5 av de tingene si dem og nevn muligens en ting som du kunne ha trengt men som du ikke er så god på.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #10 Skrevet 5. mars 2011 Prøv å svare i retning hva dine positive sider til denne jobben ville være. Hvorfor velge deg, og hvorfor ikke? Hva kan du bidra med etc. Et tips til en positiv side kan være et godt humør, positiv, opptatt av at andre har det bra, bidrar til et godt arbeidsmiljø etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå