englemamma84 Skrevet 4. mars 2011 #1 Del Skrevet 4. mars 2011 For 3 uker siden fikk jeg gjort en utskrapning etter det ble oppdaget MA i min uke 10. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg i slutten av uke 9 så det ble oppdaget tidlig. Jeg blødde endel i ca 10 dager, derette mindre og til slutt bare sporadisk spotting. Men igår kveld begynte jeg å blø igjen og gjør det fortsatt. Det kjennes ut og ser ut som mensen, men er det ikke tidlig å få igjen mens allerede 3 uker etter utskrapning? I skrivet fra sykehuset står det at en kan forvente mens 3-6 uker etter revisio, så det skal jo være mulig. Ingenting hadde jo vært bedre enn det, men er jo redd det skal være noe galt eks rester igjen... Får vel bare vente og se hvor lenge det varer også evt ta kontakt med sykehuset igjen. Del gjerne deres erfaringer med meg dere som har hatt utskrapning.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142981214-dere-som-har-hatt-utskrapning/
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #2 Del Skrevet 4. mars 2011 Hos meg døde fosteret i uke 13ca og ble oppdaget i uke 14+3. Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig ville ta 6 uker eller mer før jeg fikk tilbake mensen da jeg var såpass langt på vei. Jeg hadde også høyt hcg nivå som ikke var tilbake til normalet før over 3 uker etter utskrapning. Fikk tilbake mensen uke etter det. Altså nøyaktig 28 dager etter utskrapning. Jeg syntes også dette var rart først utifra det de som hadde "greie" på det hadde sagt noe annet, at hcg nivået mitt hadde sittet i så lenge og at jeg normalt har stabil syklus som er enda 4 dager lenger enn det. Men siden allmen tilstanden var bra og ingen smerter nedentil eller noe så bare ventet jeg å så. Jeg hadde også en blødning som tilsvarte en vanlig menstrasjon også så da tenkte jeg at det hvertfall ikke var noe akutt alvorlig. Synes du skal ta kontakt hvis det blir kraftige blødninger og varer mer enn en uke. Og hvis du får noe form for smerter burde du jo få sjekket det. Håper dette hjalp deg litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142981214-dere-som-har-hatt-utskrapning/#findComment-142983176
englemamma84 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mars 2011 Det var nok ikke tr jeg hadde så tildlig likevel .Blødningen gav seg dagen etter og fortsatt som spotting. Tok kontakt med gynpol og fikk komme på en sjekk, og alt så heldigvis normal ut. På dag 28 etter utskrapningen fikk jeg en større blødning igjen og denne varte i 8 dager. Så det er jo mest sannsynlig ar det var tr. Nå er det 6 uker siden utskrapningen og jeg håper kroppen snart er tilbake i normal syklus. Spotter enda litt inni mellom, men det er ikke mye. Bare litt på papiret. Tester ikke etter el vi satser på at det klaffer før eller siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142981214-dere-som-har-hatt-utskrapning/#findComment-143064090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå