Gå til innhold

Er deres små på 11-12 mnd HELT avvente fra melk på kvelden? (etter de har lagt seg)

Anbefalte innlegg

Min på snart 12 mnd sover ganske urolig og spiser ikke alltid så veldig bra på dagen. Det går i perioder, men når hun sovner så sover hun godt.

Og det hender titt og ofte at hun våkner på kvelden, da får hun melk. Ellers så sovner hun ikke igjen, hun sluker flasken hun får.

Hvor dumt er egentlig dette?

Hun spiser ikke på natten, bare kvelden.

Fortsetter under...

Min minste legger seg for natta kl 18-18.30 og sover i 12 timer. På denne stunden våkner hun etter flaske 1-2 ganger, og da får hun den.

Jeg gir henne gjerne flaske på natta til hun komfirmeres så lenge det betyr at hun sover godt og lenge:-D

Annonse

Jeg sluttet å gi på natta for et par uker siden når han var ca 10mnd og han våkner fortsatt noen netter og er illsint fordi han ikke får melk. Men jeg orker ikke amme på natta mer, er utslitt av å aldri kunne sove gjennom og lei av å ikke kunne la mannen passe på han en kveld/natt mens jeg går ut og tar meg et par glass vin eller bare sover. Så nå er det stopp! Hadde han tatt flaske hadde det vært noe annet, men uansett skal jeg jo snart begynne å jobbe igjen og da vil jeg være ferdig med nattammingen.

Heisann

Nå er hun 88 mnd og har helt sluttet med melk om natten. Resultatet er som følger:

* Hun sover bedre og våkner færre ganger

* Hun har større appetitt på dagen

* Og hun sover bedre på dagen.

Har vunnet på alle fronter med å slutte med mat om natta

Om barnet har fått tenner, så ville jeg ikke gitt flaske på kvelden etter tannpuss. Da hadde vi heller mått ta den kampen med å endre rutiner, dvs gi melken før tannpuss.

Om barnet har fått tenner, ville jeg ikke gitt flaske etter tannpussen. Da ville jeg gitt flasken før tannpuss, og fått endret på rutinen med en gang.

Amming gir ikke den samme belastningen på tennene, så nattamming kan ikke sammenlignes her.

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/141/Tannehelse-og-amming

Om barnet har fått tenner, ville jeg ikke gitt flaske etter tannpussen. Da ville jeg gitt flasken før tannpuss, og fått endret på rutinen med en gang.

Amming gir ikke den samme belastningen på tennene, så nattamming kan ikke sammenlignes her.

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/141/Tannehelse-og-amming

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...