Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ikke igjen tidligere innlegg om dette...

Sprell har snart vokst ut av Akta Graco 0-13 kg-setet sitt.

Jeg har sett og sett på andre seter på nettet, men jeg blir ikke klooook på det!

Sprell er snart 6 mnd, 66 cm og veier 7 kg. Jeg ser at mange av setene er fra 9 kg, så det er kanskje ikke så mye å velge i?

Vil ikke ha isofix. Er ikke helt sikker på hva det er, men har skjønt såpass at det er noe som må passe i bilen fra før, og vi skal kjøpe ny (gammel) bil om noen mnd, men må ha nytt sete først!

Hvilket sete anbefaler dere?

Hvilket sete anbefaler dere IKKE?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om babyen ikke er 9kg enda, og dere snart skal kjøpe bil, så ville jeg ventet til dere hadde kjøpt bil. For det beste er å prøve setene i bilen før du kjøper.

:)

Skrevet

Det hadde jo vært det beste!

Men vi skal ikke ha ny bil før i juli, og Sprell er for stor for setet sitt nuh!

Noe jeg forøvrig ikke blir helt klok på, siden det skal passe til 13 kg og jeg vet at mange babyer bruker det samme setet vi har, til de er i hvert fall 8-9 mnd :/

Det må være noe rart med babyen min :)

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til det setet da, men kanskje det er ett innlegg du ikke har tatt ut, eller at stroppene kan settes høyere\lavere osv? Om det ikke er gjort da.. :P

Syns ikke at babyen din hørtes altfor stor ut, og rart om ikke setet passer enda.. :P

Skrevet

Har tatt ut alt av innlegg og stroppene står på det høyeste.

Rare, skumle bilsetet...

Skrevet

Hmmm.. Det syntes jeg hørtes rart ut.. Jenta mi var 7 kg ca på 3 Mnd kontrollen. Vet ikke hva hun er nå(5 mnd),men setet hennes passer bra. Vi har ikke samme merke som deg da. Har ei venninne som har en jente på 11 kg og er 75 cm lang og er 7 Mnd gammel,og hun er stor. Hun prøvde å bytte til ett fra 9 kg men jenta satt ikke godt da de setene som er nr 2 er ganske bratte når de står bakovervendt. Jenta hennes får fremdeles plass i setet som går til 13 kg. Så som hun over her sier så kan det være en pute eller noe som du kan ta ut? Synes babyen din er litt liten til å bytte sete enda,men må man så

Må man:) be safe er jo fra 0-18 kg bakovervendt og 9-18 forovervendt om du kjøper combi:)

Skrevet

Merkelig.. :o Lykke til ijakten på bilstol da.. :)

Skrevet

Vi har det samme setet som dere. Gutten min er en stor plugg. Han er 9 mnd, veier 10 kg og er 76 cm lang. Han får fortsatt plass i setet. Det begynner å bli litt smalt ved skuldrene, men lengden er ikke noe problem. Vi har et acta grco duo logico som han skal over i snart. Dette er et sete som kan brukes fra 0-18 kg. Det har tre innstillinger på ryggvinkelen. Det har isofix-feste, men er veldig enkelt å feste med bilbeltet også. Kjøper du et sete som har isofix og som også kan festes med belte, har du jo mulighet til å bruke isofix hvis det er det i deres nye bil. Vi brukte dette setet til storebror også og er veldig fornøyd med setet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...