bølla mi Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Har to beger med creme fraiche som må brukes, og er litt lei de rettene jeg pleier å lage:) greit med noe nytt innimellom! Koselig om noen gidder, takk takk;)
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Ingredienser: * 3 store kyllingfileer * 6 tomater * 1 løk * 2 fedd hvitløk * 1 rød paprika * 1 gul paprika * 3 dl kremfløte * 1 beger creme fraiche * ca 150 g revet hvitost * Olivenolje * Salt, Pepper og kyllingkrydder Varm opp stekeovnen til 200 grader. Start med å smør langpannen. Vask 6 tomater. Del disse i biter og del dem utover langpannen. Del deretter kyllingfileene i biter, ca 8 biter pr stk. Stek disse i stekepannen i litt olje. Krydre med salt, pepper og kyllingkrydder. (Trenger ikke gjennomstekes, bare brunes) Ha disse over tomatene. Skrell og finhakk løk og hvitløk og ha det i stekepanna når du er ferdig med kyllingen. La det surre på ganske svak varme i 4-5 minutter til løken har blitt blank og myk. I mellomtida deler du paprikaene i to og tar ut kjernehuset før du skjærer dem opp i staver. Fordel både paprikaen og løkblandingen over kyllingen. Hell over fløten og creme fraichen, og strø på salt og pepper. Riv osten på den grove siden av rivjernet og fordel den på toppen. Sett hele langpanna på rillen under midten i stekeovnen og la det steke i 40 minutter på 200 grader. Kok ris som du serverer ved siden av. Og kanskje en grønn salat.
Gjest irismor Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Pasta med kylling og blåmuggostsaus .-) Ha creme fraiche i en liten kjele, ha opp i en halvmåne med blue castello. Ha oppi 1-2 ss med kyllingbuljong og la det hele små koke til creme fraichen er kokt litt inn. Kok opp båndspagetti, del opp kyllingfileene i biter og stek de. Ha båndspagetti i en dyp tallerken strø over stekte kyllingbiter og en dæsj med saus.
beggeto Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 kylling i chili-fløte-saus: fres kyllingfilet i biter, løk og paprika, ha over creme fraiche og chilisaus (evt tomatpure+chilipulver), server med tagliatelle. Enkelt og godt!
3 er nok! Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Dette høres kanskje ikke spes digg ut, men det er det! ingredienser: - kylling - et beger creme fraiche - en tube baconost - broccoli - gulrøtter - purre - ris skjær kyllingen i biter og stek den. Skjær gulrøttene i små biter og kok de med broccolibuketter. Rør sammen creme fraiche og baconosten, ha i gulrøttene, broccolien og skivet purre. gratineres i ovnen i ca 10 min på 200 grader. server rid ved siden av.
3 er nok! Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 denne pizzaen er også supergod, og er absolutt å anbeale! http://trinesmatblogg.no/2010/07/pizza-med-creme-fraiche-kylling-bacon-r%C3%B8dl%C3%B8k-og-tomat/ eøøer denne, men den har jeg ikke laget eller smakt selv http://trinesmatblogg.no/2011/01/hvit-pizza-med-kylling-cherrytomater-mozzarella-og-basilikum/
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Var noen som skrev inn en kjempegod oppskrift her inne med kylling og grønne drue og creme fraiche. Den kommer frem hvis du søker opp "kylling grønne druer". Til og med jenta mi liker den. Veldig barnevennlig
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har en supergod en som jeg kaller "Spesialen";) Du trenger : Ris kylling/filet creme fraiche løk,paprika, sopp, brokkoli og mais/minimais Stek først soppen nesten ferdig og legg til side Stek deretter kyllingfiletene i biter Putt oppi grønnsakene og bland kyllingen sammen med dette. Ta så en boks creme fraiche og bland sammen. Ikke la det surre for lenge! ( kun 30-45 sek) Server med ris. og evnt baguette Dette er nam;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå