4-søte-små Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Egentlig skal det jo bli deilig å få tilbake nettene uten amming, og få "fred" på soverommet! Men frykter det kommer til å bli en kamp med mye hyl og skrik, og noen laaange netter og tidlige morninger før vi er i mål! Knotten har passert 9mndr og har ikke behov for denne nattlige servicen lenger, det er bare jeg som er "treig" og har valgt enkleste utvei litt for lenge... Gubben skal ha vinterferie neste uke, så dette er et bra tidspunkt å gjøre det på da, han er klar til å ta sin del av nattevåken! Det skal også være sagt at dette er nr 4 i rekka, så har vært i gjennom det før, men kan ikke huske at det føltes så "dramatisk" de andre gangene, he he! Innbilder meg at de ikke fikk like mye nattpupp som knotten?! En annen ting; han drikker ingenting annet enn pupp...får i an noen ørsmå slurker vann fra vanlig glass, men flaske/tutekopp nekter han! Dette er nytt for meg da de andre har vært glad i både vann og flaske, og har enkelt kunnet tilby dette på natten. Hva gjør dere andre? Lar dere bare vær å tilby vann i denne overgangsfasen? Jeg vil jo tro at han blir tørst, siden store deler av væskeinntaket hans skjer på natten...!? Men han drikker gjerne mer på dagen da, etter et par magre netter! Huff, ble litt vasete og kjasete dette, er så mangt man kan bekymre seg over!
Trultemor73 Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Lykke til. Jeg nattammer gutten min enda jeg da og han er 11 mnd. Han får lov til det en stund til. Dette er mitt 3 dje og siste barn. De andre to har jeg nattammet i 13 mnd og 24 mnd. Han drikker det meste han da. Vann, vann blandet med juice, saft, mme hos dagmamman, smoodie eller hva det nå heter som de har på Rimi fra 8 mnd alder. Det var ei som anbefalte meg noe de hadde på butikken som var en drikke med ris og banan. Ungen hennes elsket den. Så det er nok lurt å prøve seg litt frem. Jeg savner det å kunne lese på sengen jeg da, men det er jo ikke så lett lengre. Har heller ikke noe rom til minsten enda. Må nok bygge ut litt snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå