Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i går og i dag hatt en noe annen utflod enn tidligere i svangerskapet. Har ikke vært noe plaget med mengde, så jeg la fort merke til at noe var annerledes. Den har nå noen klumper i seg som jeg ikke har sett tidligere+ en lyslys rosa farge. Er dette farlig??? Jeg er 33+4 på vei, og kjenner regelmessig spark fra baby, også disse siste dagene. Var på u.l. forrige uke, og da lå baby i seteleie. gynekologen var derfor nøye på å påpeke at hvis vannet gikk måtte jeg ikke bevege meg, men ringe ambulanse og ligge med hevet bekken. det jeg er redd for nå er at denne lyserosa utfloden er teng på at "noe" er på gang, det er jo litt for tidlig for den lille å komme ut nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vannet gikk sist, så var det som om en liten bøtte "vann" bare ble sluppet ut, som om jeg tisset på meg, selvom jeg akuratt hadde vært på do... Men dersom barnet ligger som en propp, og vannet ikke kommer ordentlig ut, så vet jeg ikke. Kan du ikke ta en telefon til føden og høre med dem? Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite =) Lykke til!

Skrevet

Kanskje det er slimproppen din? Jeg støtter Videlivi`s forslag om å ringe føden å høre med de :) Som sagt er det bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :)

Skrevet

ja, jeg bestemte meg for å ringe, og ble beroliget med at det ikke hørtes ut som noe var på gang, men heller bare en soppinfeksjon (den klumpete utfloden) som har blitt farget av bittelitt blod fra f.eks. noen små blodårer. Det er jo mye som foregår nå mot slutten, så er vel ikke så rart at både det ene og det andre får litt press på seg sånn at det kommer noen små blødninger. Jeg er så heldig å ha en svigermor som er jordmor, så jeg har blitt godt passet på+ at jeg klarer å slappe av når hun ikke virker bekymret:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...