Gå til innhold

Hva i helvete gjør vi nå da??????

Anbefalte innlegg

Samboeren min trekt 8500 i mnd av statens innkrevingssentral! Klarte oss så vidt fra før av, og nå kommer vi til å gå flere tusen i minus pr mnd!!!! Har de lov til det?? Vi har 3 barn!! Faen vi sliter så sinnsykt nå! Er så fortvila at jeg virkelig ikke vet hva jeg skal gjøre:(

Fortsetter under...

dere må ringe til innkrevningssentralen og inngå en avtale. Det har jeg gjort Fungerer helt fint. Dere skal ikke bli trukket så mye at det ikke går rundt for dere. det skal egentli bli trukket etter lønn. Om dere tjener såpass mye at dette er riktig, så må dere heller spare handle billigprodukter o.l.

Åååå det vet vi så godt! Dette er eldgammel gjeld vi har prøvd lenge å bli kvitt, har akkurat nå kommet oss litt ovenpå, begynt så vidt å spare litt, lage faste avtaler med inkasso, og så får vi dette smelt i trynet!! Liker de å tråkkefolk ned igjen i driten eller?

HI

Hvor mye sitter dere igjen med da??

Satsene på nav for de som får støtte til livsopphold er

5200,- pr voksen

2500,- pr barn

Dette har nav regnet ut er minimum for hva man kan leve på i det norske samfunn... (etter at hus og strøm er betalt) det skal holde til mat, tannleger, telefon og transport....

Om dere har mindre igjenn enn dette kan du ta med all form for dokumentasjon og gå på nav... Det kan hende at dere får gjort om vedtaket for innkreving, slik at det blir trekt litt mindre i hver mnd.. (men du må komme med slike konstruktive løsningsforslag selv.) jeg tror statens innkrevningsentral jobber sammen med nav....og at man kan finne løsninger dersom du viser du ønsker å betale, men i tillegg ønsker å ha mat nok til barna... (om du bor i Oslo, kan du gå på fattighuset etter mat 1 gang i uken også... for å spe på litt)

Annonse

Vi handler billigprodukter. Det er allerede komt så langt at det er trekk i lønn, er det ikke for sent da? Og så er det en ting til.. vi har et personlig lån for å betale ned annen gjeld, så vi betaler 5000 i mnd på, men det vet jo ikke de. Kanskje det er derfor de har trekt så mye. Samboren min skal ringe de...

Vær så snill å ikke sleng dritt om gjeldshelvete vi er havnet i. Vi har lært, tro meg! Dette er noe vi gjorde når vi var unge og dumme, som vi betaler dyrt for nå!

HI

Neida, det er ikke for sent, jeg sliter selv med studielånet mitt fordet jeg ble voldtatt da jeg studerte og har i ettertid fått en psykisk knekk hver gang regninga kom i posten. Så nå trekkes det automatisk fra lønna mi. det tok mange år før jeg fikk igang en slik avtale som jeg har nå, og mange turer innom innkrevningssentralen først. Men det går kjempefint, så lenge dere bare viser vilje.

Skal dette dekke barnehage også?

Har igjen 8000 som skal dekke mat til 5 stk, bensin (vi bor på landet så det blir MYE bensin!), tannlege, egenandeler til lege og medisin. Det har blitt veldig mye lege og medisiner i det siste.. Og ikke minst bompenger!! Klær, sko og utstyr til ungene har jeg heller ikke rekna med! Vi voksne kjøper seriøst aldri klær til oss selv! Og bilreperasjoner...

Bor langt i fra oslo..

Vi vil så absolutt betale de tilbake, vi vil jo bli kvitt alt det tullet, men ungene må jo ha mat... og vi også helst... :S

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...