Traveltobarnsmor! Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Hei Snuppa er tre mnd nå og jeg må innrømme at det kan gå en uke mellom hvert bad...Får hun to bad en uke er hun heldig! Har litt dårlig samvittighet, men dagene går rett og slett superfort med alt husarb og en 5 åring også i hus. Pappa som jobber lange dager i ny jobb er også sliten når kvelden kommer... Hun dufter herlig uansett da Hva gjør dere?
*LillaMeg* Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 2-4 ganger i uka. Han er 10mnd og noen ganger griser han så når han får kveldsmat at han må bade.. Syns kanskje 1gang var lite, men de er jo så små at å bade de for ofte er jo heller ikke bra.
Traveltobarnsmor! Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2011 Regner med at det blir oftere når hun begynner på fast føde... Har hun hatt lekkasje så spyler jeg henne i vasken....er ikke tunge jenta enda
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Synes det er helt greit jeg:) de skal ikke bades for ofte:) Her bades snuppa på snart 5 Mnd 1-2 ganger i uken. Av og til 1 av og til 2,kommer litt an på. Men hun blir jo vasket i ansikt,hals og stump morgen og kveld med klut:) Er litt gulp her i gården og greit å få vasket bort gammelt tiss og sånt etter en lang natt:)
Smørblomsten<3 Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Her blir det også 1 gang i uken eller etter behov. Så lenge de ikke er spesielt skitten eller lukter er det vel ikke behov oftere? Legger til at jeg vasker med vaskeklut morgen og kveld.
mamma.for.2♡ Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Som <3_2gutterogeijente_<3 så blir jenten her også badet 1-2 ganger i uken. Hun er 5 mnd. Men som du sier så kan det fort skje at hun kun får ett bad i uken. Ikke for lite med mindre du ser/lukter at babyen trenger et bad... Hun får rompevasken sin hver morgen da... Som noen andre nevner så er det greit å få vasket av etter en lang natt med tissebleien på... Og så blir hun vasket godt etter hver baisebleie, selvfølgelig. Syns det er mange som overdriver badingen på disse små. Men det er jo bare min mening.
ckok Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Hei mor:) Senk skuldrene og kos deg med jenta di, små barn har så fin hud at de trenger ikke bades ihjel... Har en gutt på 2,5 år, og han får fortsatt ikke bad mer enn 2-3 ganger i uka. Vi vasker hender etter barnehagen, og før middag, og ansikt og stump og d som trengs ved kveldstellet. Og han har verdens mykeste hud og dufter bare godgutt:) . Vi stresser ikke, så hver gang han skal bade, blir d en kjempestund med masse glede og plasking og gøy:) så d er høydepunkter i uka istedet for stress som må unnagjøres før leggetid:) Glem dårlig samvittighet, lag dine egne rutiner og finn ut hva som passer dere og deres hverdag:)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Vi er med på babysvømming så da er vi en halvtime i vannet og dusjer henne godt etterpå. Ellers er hun med i dusjen en eller to ganger i uka. Legger også til at det er full kroppsvask morgen og kveld med vaskeklut da
stearin Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Synes du skal ha god samvittighet, istedet for dårlig. Jeg mener at babyer ikke bør bades oftere enn 2 ganger i uka. Det er en annen sak når babyen blir større og griser mer. Min jente er 10 mnd straks og hun har alltid blitt badet kun en til to ganger i uka. Kun om hun har gulpet mye eller kastet opp så får hun et ekstra bad.
Ennai Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Her blir lillegutt badet 1-2 ganger i uka. Prøver å få gjort det 2 ganger, men det går litt lett i glemmeboka desverre.. Vasker ansikt, hals, under armer, fingre og stumpen morgen og kveld. Samt ved behov :-)
Ane Elise Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Her bades det hver 3.dag, men jeg vasker lille nurket hver morgen og hver kveld.
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #12 Skrevet 4. mars 2011 frøkna på 6 mnd bader hver kveld her gjort det fra første dag
Traveltobarnsmor! Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 5. mars 2011 Takk for svar! Godt at andre har det slik også.
bitthen Skrevet 5. mars 2011 #14 Skrevet 5. mars 2011 Bader mini som regel hver kveld. Men det er jo ikke fordi vi tror han er skitten. 1-2 ganger i uka er jo helt sikkert greit, du skal jo ikke ha dårlig samvittighet for det. Men jeg synes det bør bades minst en gang i uka da... Vi har det som en del av kveldsrutinen. Han er så tidlig trøtt om kvelden, så badingen er like mye for å hale ut tiden, samtidig som det er veldig koselig og han slapper av og plasker i karet. Da han var nyfødt badet vi ca 2 ganger i uka fordi han ikke syntes det var noe gøy.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mars 2011 #15 Skrevet 5. mars 2011 Her bades hun 1 gang i uka som regel, og gjerne på dagtid, siden ettermiddag og kveld ofte er ganske travle, med henting i barnehage, middagslaging og legging av eldste. Det er vel noe i det som sies- førstemann bades hver kveld, andremann bades en gang i uka, mens tredjemann støvtørkes litt før jul og påske
Helverine Skrevet 5. mars 2011 #16 Skrevet 5. mars 2011 Det var sjeldent mtp bæsjebleier og gulp.... Her blir det en dusj omtrent daglig. Han digger det. 11 mnd.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mars 2011 #17 Skrevet 5. mars 2011 Det er forøvrig ikke anbefalt å bade dem mer enn 1-2 ganger i uka, fordi det tørker ut huden deres og de ikke blir skitne som sådan. Man vasker dem jo med klut på hender, ansikt og rumpe, og det er jo der de blir mest skitne uansett.. Så dårlig samvittighet trenger du absolutt ikke ha=)
Traveltobarnsmor! Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #18 Skrevet 5. mars 2011 hahaha da spørs det om ikke eg vurderer å få nr tre...siden det er greit å bare støvtørke litt før høgtidene hehe. Badene kommer på dagtid her også, når det bare er oss to hjemme Da har eg god tid.
mammaløve Skrevet 6. mars 2011 #19 Skrevet 6. mars 2011 Kjekt å lese hvor like rutiner vi mødre egentlig har på ting, selv om vi er aldri så forskjellige ellers Småen her bades også ca hver tredje-fjerde dag, men vi skyller stumpen hans under dusjen/springen hver morgen/ved bæsj i tillegg til grundig klutvask på hele kroppen hver kveld. Ansikt og hender må forøvrig vaskes etter hvert måltid Han har sensitiv hud så badingen bør vel ikke overdrives, men jeg tror vi hadde lagt oss på denne frekvensen uansett. Han får jo vasket de delene av kroppen som faktisk blir skitne grundig hver dag, så jeg ser ikke helt behovet.
snuppelura-jente10 Skrevet 6. mars 2011 #20 Skrevet 6. mars 2011 Min er snart 4 mnd og her bader vi hver kveld. Gjort det en stund nå. Hun bæsjer, gulper og sikler, ville aldri lagt en baby uten å bade først. Vet de ikke anbefaler det, men orker ikke høre på alt man leser. Tenker litt på hva jeg selv syntes er godt og det er jo en dusj hver dag. Hun elsker å bade, koser oss sånn med kveldsstellet og så deilig å ta på ren pysj på en nybadet baby, sovner så godt.
Gjest Skrevet 6. mars 2011 #21 Skrevet 6. mars 2011 Babysvømming Søndag kveld, så lar henne bade på mandagene for å få bort det som evt må være igjen av klor. Så bader hun en gang i slutten av uka.. ca torsdag.. og ved behov selvfølgelig. Vasker bleie området med klut hver morgen og kveld minst, og tar da litt ellers og hvis det trengs.. Hodet blir vasket nesten daglig med klut, da hun gjerne kliner det inn med grøt og middag... Noen dager etter hvert måltid.. Hu er nå 9,5 mnd. Og har aldri vært plaget med tørr hud.
Gjest Skrevet 6. mars 2011 #22 Skrevet 6. mars 2011 Hun blir badet ca hver tredje dag... Slik har vi alltid hatt det (vel, hun er 5 mnd hehe) og syntes det er en grei rutine! Men hvis hun har ligget på krabbeteppet sitt naken for å lufte stumpen litt, og tisset seg helt ned blir hun selvsagt badet Det samme med andre situasjoner der hun er blitt skitten Hvis hun har vondt i magen og må bæsje bader vi også, og masserer magen hennes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå