Gå til innhold

får seg en dask.....

Anbefalte innlegg

har ei snuppe på 10 mnd. som setter seg opp selv og kryper overalt...jeg er livredd for at hun skal falle bakover å slå hodet sitt(gjort det 2 ganger), men fysioterapauten mener hun tåler "en dask" og det er hennes måte å øve seg på...må jo lære seg mener han:)i tillegg sier han at hodet til babyer er mye mykere enn voksen så de tåler mere...

hva mener dere?skal jeg sitte på vakt HELE tiden eller la henne styre litt alene uten mamma bak ryggen?:P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142980950-f%C3%A5r-seg-en-dask/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke hysterisk da jenta mi var 10 mnd, fordi hun skulle lære at ting gjorde vondt.

Men man må selvsagt se an hva man tillater at de prøver.

Nå er hun flink til å passe seg og vet om hun klatrer litt for høyt, kan det gjøre vondt om hun faller. Hun er også av typen som reiser seg veldig sakte opp om hun står under et bord, fordi hun ikke har lyst til å slå hodet på undersiden av bordet- noe som skjedde en gang:)

Slapp av... Det er ikke meningen at man skal følge med på hva ungene gjør absolutt hele tiden. De aller fleste av oss har barn som har fått seg en "dask" i den situasjonen du beskriver. Har aldri hørt om at noen har fått hjernerystelse av det.

Annonse

Jeg var ikke i helt samme situasjon da, for mine var 5 mndr når de krøp og satt seg opp. 6 mndr når de reiste seg etter ting og klatret..

Jeg turde ikke slippe øynene av dem, og skulle helst hatt på hjelm og div om jeg hadde hatt det. Men så er nok en 10 mndr gammel baby noe mer fornuftig og forsiktig enn en på 5 da! Så din tåler sikkert mye mer enn mine gjorde! Når mine var 10 mndr var de mer forsiktig hvertfall og da lot jeg dem falle å slå seg så de kunne lære selv. Men hadde dem alltid i synsvidden min ettersom begge klatret en del, og det hadde nok ikke vært særlig bra om de falt ned fra bokhyllen eller noe.....

Tror normale unger tåler å dette bakover så lenge de ikke detter ned fra noe, men bare sin egen høyde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...