Gå til innhold

Slanking før graviditet....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen kilo for mye, jeg skulle gjerne hatt av ca 8 kg. Jeg er ikke veldig overvektig, men jeg hadde følt meg bedre med litt mindre på meg. Vi er jo prøvere, men nå har jeg begynt å tenke på om jeg burde slanke meg først! Grunnene til dette er: Redd for å bli stor i graviditeten og slite med å bli slank etterpå, og for å ikke få fin babymage!! - siden jeg har litt "hump" på magen nå (magen ruller seg når jeg sitter....) Noen meninger / noen som kjenner seg igjen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen gode råd, men kjenner igjen den humpen gitt.... Den har lissom ikke blitt borte siden sist svangerskap den, enda jeg veier mindre nå enn FØR jeg ble gravid.... Uansett så skader det da ikke å spise sunt og være aktiv, spesielt ikke dersom man prøver å bli gravid. Er du heldig så forsvinner noen av de forhatte kiloene :)

Dersom du spiser normalt under svangerskapet så bør det ikke by på problemer å gå ned igjen, spesielt ikke dersom du ammer. Jeg gikk opp over 20kg sist og tre uker etter fødsel hang kun 3 igjen. Disse ble borte under ammetiden + ennå mer.

Skrevet

Ja får vel bare fokusere på et bra kosthold slik jeg normalt gjør. Streng slanking har jeg forstått ikke hører hjemme ved hverken prøving eller graviditet...

Men - FÅR man faktisk mindre fin mage (med fin mage mener jeg jevn og rund..) når man har litt på magen fra før av, eller er dette noe jeg bekymrer meg grunnløst for... Drømmer litt om den fine runde magen som jeg har ventet på! Jeg syns det er så vakkert med disse magene <3

Skrevet

Nei, jeg hadde da ikke modellmage før jeg ble gravid sist og magen min var flott den :) Det kommer nok litt an på hvor mye ekstra man har, jeg hadde nok ca 8 kg "for mye"(hva som er for mye er jo litt individuelt, jeg tenker utifra hva jeg skulle ønske jeg veide....) sist og hadde hverken problemer med å bli gravid eller at magen ikke syns. Er man derimot veldig overvektig vil nok magen forsvinne litt ja.

Skrevet

Jeg har overhode ingen tro på noe som helst som kan kalles slanking!! Dietter og kurer for å nå et kortsiktig mål, er ikke bare dårlig planlagt, det er direkte usunt for kroppen. Uansett om man er gravid, prøver eller ikke.

Man må endre livsstil, hvis vår nåværende livsstil ikke gir oss den kroppen vi ønsker. Så enkelt er det. Undersøke og se hvilke kostholdsfilosofier som kan passe Deg, for resten av livet. Det hjelper lite å ta en kur eller spengtrene, for å gå tilbake i gamle vaner etterpå.

Jeg har lagt om kostholdet, og som bivirkning av det har jeg gått ned noen kilo allerede. Og jeg spiser sunn mat, hjemmelaget mat og jeg spiser meg mett. Altså, jeg har funnet et kosthold som passer meg, og samtidig gjør meg sunnere og slankere. (Har en 12-13 kg for mye nå).

Dessuten, kurer og slanking gjør bare at man taper muskelmasse før man taper fettet. Det spiller ingen rolle om man trener heller, så lenge man får i seg for lite mat. Fett rundt innvollene blir værende og man får ikke nødvendigvis bedre blodtrykk/kolesterol/blodsukker bare fordi man går ned i vekt. Det er måten man gjør det på.

Sånn. Nå har jeg fått preket fra meg. Hehe. Har jeg sagt at jeg er et såkalt "blomsterbarn"? :D

Jeg elsker kroppen min. Uten den hadde jeg ikke vært til.

Så vær mer opptatt av å behandle din egen kropp bra enn hvordan den ser ut!!!

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen her ja ;) skal ned 5 kg selv. Men ingen slanking!!!

Skrevet

Det er nok forskjell på hva folk oppfatter som slanking. Det jeg legger i det for min del er å spise mer riktig/mindre og trene mer, slik at jeg blir slankere. Jeg har ikke veeeldig mange kilo å kvitte meg med sånn sett og er uansett ikke tilhenger av diverse kurer o.l.

Et sunnere kosthold har vi uansett alle godt av, gravid eller ikke. Tror de fleste prøver være flinkere under graviditeten? Det vil i alle fall jeg, og også nå i tiden før :) Dersom TR kommer til uken vil jeg nok prøve ta meg ekstra sammen de neste ukene, da kan jeg jo ta et ekstra tak og prøve riste av noen kg uten å ha en liten å tenke på ;)

Skrevet

Jeg gjekk ned 10 kilo på GO123. Så dersom jeg blir gravid skal jeg kombinere det og prøve å holde vekta i dei 9 mnd. Håper jeg blir gravid da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...