Gå til innhold

Eh....Leieboeren skal visst føde...

Anbefalte innlegg

jeg ahr barn og etter jeg fikk barn har det vært ttøft5 å få et sted å leie, så jeg vet at det ikke er uavnlig å ikke ville leie til noen med barn. men det som er uvanlig er begrunnelsen din på at du ikke vil leie til folk med barn: du vil ikke leie til folk med barn fordi du vil ikke at barna dine skal omgås leieboers barn? omg.. det er en syk grunn :P

Fortsetter under...

Du fostrer i hvert fall opp barn som står i fare for å utvikle en enorm fremmedfrykt.

Og hvis du virkelig mener det du sier, om at barna dine ikke skal omgås fremmede barn. Det må da være enda mer skummelt å la dem omgås fremmede VOKSNE? Tross alt, så var jo leietakeren din på et punkt fremmed. I forhold til din ideologi, så må jo det være et desto større svik ovenfor dine egne barn, enn om det skulle vært et fremmed barn de hadde i nære omgivelser?

Jeg vil baskytte de mot fremmede, og kommer til å gjøre det så lenge det er mulig. Jeg skjønner at jeg ikke får gjort det til de er voksne, men jeg vil lære de at de ikke alltid burde stole på fremmede, man veit aldri. Og når de da er såpass store at de må ut i den store verden, da er de store nok til å si fra selv.

Annonse

Nei, det er ikke så uvanlig. At man ikke vil leie ut til folk med barn fordi man prinsipielt ikke vil at ens eget avkom skal omgår "fremmede" barn (hvor fremmed er et barn som bor i samme bygning?) er så sykt at jeg ikke tror på det et eneste sekund. Hvis dette skulle være sant, er det snakk om et menneske med syklig kontrollbehov som trenger profesjonell hjelp. Men som sagt tror jeg bare det er et troll som kjeder seg i dag.

Annonse

Hvis det er noe man ikke ønsker, må det nødvendigvis stå i kontrakten, ikke bare sies muntlig.

Kriterier for utleie: Kun 1 person, ingen barn, ingen dyr, ingen kjæreste som i praksis bor der (mye overnatting = høyere leie pga. økt slitasje/vannbruk), ikke røyker osv.

Selv om dette er presisert, er det et helvete å bli kvitt en leieboer som allikevel bryter dette. Dette er grunnen til at vi absolutt ikke ønsket en utleiedel selv om det er inntektsgivende.

Man vet aldri hva som kommer inn døra, og jeg mener det bør være en huseiers privilegium å bestemme hva man vil ha boendes. Er det misnøye med leieforholdet, må man kunne kvitte seg med leietager etter en oppsigelsestid - uansett grunn. Ellers har jo leietager større rettigheter i huset enn eier. Hva er poenget med oppsigelsestid, hvis den ikke teller?

Dritkjedelig trolling, du skriver ganske dårlig og bruker lite troverdige virkemidler. Var ikke i nærheten av å tro på deg engang, håper du blir bedre på det etter hvert.

Enig med hun over som sa at trolling burde vært forbeholdt de som faktisk får det til.

du får lese deg opp på husleieloven =)

Så håper jeg du har skriftelig at du IKKE ønsker barn, har du det så kan du faktisk si henne opp for brudd i leiekontrakten... (det hjelper jo ikke med en advarsel for å få slutt på oppførselen som ikke er i henhold til husleiekontrakten i dette tilfelle....)

Dum som jeg er klarer jeg ikke og unngå å svare på dette innlegget.

Det skulle tatt seg ut om barna dine fikk noen nye venner?! Er ikke det bare flott da, at de får noen å leke med i nærheten?! Utrolig hvor mye man skal høre før ørene detter av.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...