Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #26 Skrevet 4. mars 2011 Helsemessig bør du under 80 cm. Jeg er nå ca 74.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 4. mars 2011 #27 Skrevet 4. mars 2011 Til Hi! Kjøp deg rokkering,det er helt suverent om du vil bli smalere om midjen;) Etter 3 fødsler skal jeg skaffe meg det selv. Nå er jeg 77 cm rundt midjen(4mnd etter fødsel),men skal ned i 70-74:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #28 Skrevet 4. mars 2011 Man måler et par cm. over navelen. Jeg er 165 cm. høy, å er 72 cm. rundt midjen. Kvinner burde ikke ha en midjemål over 80 cm. Over det øker faren for div. livsstilssykdommer.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #29 Skrevet 4. mars 2011 Ja rokkering kan jeg også anbefale. Jeg startet på et midjemål på 79 cm. etter jul, på bare 6-8 uker var jeg 7 cm. mindre rundt midjen. Gått mye, men bruker rokkeringen hver kveld. Tror nok den har vært til god hjelp! Anonym 10.46
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #30 Skrevet 4. mars 2011 87???! Ja det er mye hvis det er smaleste stedet på magen din. Herrefred målte nå for å se hva jeg er og jeg er ikke spesielt tynn, men jeg er cm rundt midjen! 87 hørtes veldig mye ut..
lindynatt Skrevet 4. mars 2011 #32 Skrevet 4. mars 2011 Vel jeg er eplefigur, veier 64,5 kilo er 170cm høy og har et midjemål på 98 cm. Dette fordi alt fettet jeg har (omtrent) sitter fast rundt magen, trening hjelper lite men prøver jo allikevel. Men av en eller annen merkelig grunn hvis man skal tro helsefantaikerne her, har jeg fine blodprver, fint blodtrykk osv. Da jeg veide ca 90 kilo var magen på 109 cm, så hvor mye jeg nå må ned i vekt for å få en 79cm mage.. vel, jeg er lite interessert i å veie 50 kilo. BMI er da på 22 noe som er helt normalt. Rockering ol kan jeg ikke bruke da jeg har slitasjegikt i knærene, det å stå er uaktuelt, men trener 2x i uken på helsestudio og da også mage musklene.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #33 Skrevet 4. mars 2011 er 1,78 lang, 70 kilo og 71,5 rundt midjen, mye??
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #34 Skrevet 4. mars 2011 Synes det er mange morsomme svar her:-) Rart hvordan noen kan si hvordan andres midjemål bør være ut i fra høyde - det er da mange ting som spiller inn på hvordan det og det midjemålet passer på akkurat den personen. Jeg er 170 høy, og er 82 rundt midjen. Så klart jeg kunne ønske meg noen cm mindre rundt magen, men jeg er ikke overvektig og ser ganske bra ut med klær på, så da får det heller være:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #35 Skrevet 4. mars 2011 Ja, det syns jeg kanskje er litt mye men folk er forskjellige. Rundt der navlen er er jeg 64 cm.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #36 Skrevet 4. mars 2011 Hmmm. Målte for første gang nå, jeg er 85 cm, men jeg skal føde om fire uker.. Vet altså ikke hva jeg er til vanlig, men må si at 87 til vanlig hørtes ganske mye ut, ja.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #37 Skrevet 4. mars 2011 Klippet fra Lommelegen: Midjemål: Man kan også vurdere fedme etter midjemålet, eller hvor mye fett som ligger rundt midten. Midjemålet kan måles med vanlig målebånd og skal måles midt mellom nederste ribben og øverste delen av hoftekammen (som oftest i navlehøyde). Menn med midjemål over 94 cm, og kvinner med midjemål over 80 cm har økt risiko for en rekke sykdommer pga overvekt. Et livmål hos menn over 102 cm regnes som fedme. Det samme gjelder hos kvinner hvis midjemålet er over 88 cm. Midje/hoftemål: har du eple- eller pæreform? Det er altså ikke likegyldig hvor på kroppen fettet fester seg. Den såkalte kvinnelige overvekten over baken og lårene (pæreformen) regnes som mindre risikofylt enn den rundt magen (epleformen), som er mer vanlig hos menn. Hvis du er i tvil hvorvidt du bør gå ned noen kilo, eller om de ekstra kiloene sitter på midjen eller hoftene, kan du beregne ditt midje/hofte mål. Bruk et vanlig målebånd. Midje/hofte mål = midjemål i cm hoftemål i cm Hos kvinner skal tallet helst være under 0.8, og ikke over 1.0 for menn. Ligger resultatet ditt over dette har du for mye fett rundt midjen! Eksempel : Midjemålet til en kvinne er 75cm og hoftemålet 97cm. 75: 97 = 0.77 Konklusjon: Bra - kvinnen har en sunn fettfordeling. Selv er jeg rett ca 88 cm og ser på meg selv som lett overvektig. Må ned mellom 10 og 15 kilo for å nå idealvekt, men jeg har en typisk eplefasong så magen blir nok aldri 100% flat likevel. Men mindre blir den jo.. Leste forresten et sted at det ekstra farlige bukfettet ligger mellom de indre organene, altså står magen fremdeles litt opp når du legger deg på ryggen. Om magen flater ut når du legger deg ned ligger fettet rett under huden og er ikke så farlig. Hos meg er det underhudsfett og løs hud som er det største problemet egentlig, så for å få en perfekt mage må jeg under kniven.
Monajenten Skrevet 4. mars 2011 #38 Skrevet 4. mars 2011 Er det ikke noe med at magefett er det farligste fettet? At man bør være under så og så mye, uten at jeg vet nøyaktig hvor mye det er. For meg er 87 cm mye, men det er fordi jeg alltid har vært smal i livet. Jeg er 66 cm nå. Kan på det varmeste anbefale rockering med vekter i!! :-)
Monajenten Skrevet 4. mars 2011 #39 Skrevet 4. mars 2011 ....og jeg hadde ikke lest de andre svarene før jeg svarte;-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #40 Skrevet 4. mars 2011 Hi her. jeg er har målt på det bredeste. altså rundt navlen.....Takk for mange tips..skal sies at det står ikke på kunnskap om trening og kosthold mer på igjennomføringsevnen....den er det værre å få hjelp til å få på plass enn kunnskap...du som hadde lyst å legge ut bilde...kan du ikke gjøre det? jeg er veldig nysgjerrig å se noen med samme mål:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #41 Skrevet 4. mars 2011 Det kommer jo an på kroppsfasong om det er mye eller lite. Mora mi er sikkert 100 rundt midjen, men hun har skikkelig tynne bein. ALT fettet ligger rundt midjen - ikke hennes feil akkurat, hadde det vært jevnere fordelt som på de fleste andre av oss så hadde hun sikker ikke vært noe særlig mer enn 85- 90. Det er ikke alle som har timeglassfigur og man kan ikke punktslanke seg... Tenk dere litt om.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #42 Skrevet 4. mars 2011 Jeg er 88 cm rundt livet, 162 høy og veier 57 kg. Min BMI er 21, så jeg er langt fra overvektig. Selv synes jeg at jeg ser helt normal ut, verken tynn eller tykk, men det fettet jeg har ligger rundt magen, men det er ikke voldsomt mye av det heller... Tror dette avhenger helt av kroppsfasong - men de sier jo at det er usunt å være mer enn er det 87(?) cm rundt magen, så fettet skal bort - tenker jeg skal ned ca 2 kg, veier jeg mindre enn 55 blir jeg rett og slett litt for tynn, faktisk er jeg definert som undervektig (BMI = 19) dersom jeg veier mindre enn 53 kg - 4 kg mindre enn det jeg veier nå... Tar dette med en klype salt, jeg!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #43 Skrevet 4. mars 2011 Jeg er 74 rundt midjen, men 86 rundt "magen" ved navlen. Jeg har ikke for mye, men vil ikke se fælt ut om jeg begynner med rockeringen heller Thai damene kan ikke tas med som normalen i forhold til norske damer...de er jo generelt mye mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå