Gå til innhold

Svar ærlig..Er 87 cm rundt livet myye?hvor mange cm er du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt ærlig? Ja, jeg synes 87 cm om livet er for mye. Jeg var det selv for 1 år siden, og da var jeg småfeit. Nå er jeg ca 70 cm om livet (ja, omtrent der med navlen, på det smaleste). Hvor høy du er spiller jo så klart inn da. 87 cm er kjempemye for en på 155 cm, men mer litt mer enn det burde for en på 180 cm. Jeg er 172,5 cm, så jeg så litt blubben ut, men ikke smellfeit heller ;-)

He he takk for ærlig svar. Jeg er 180 høy men vet at jeg har litt utsående mage..har fått to barn og magen går liksom ikke helt inn igjen. den er egentlig pen å se på foran men på siden stikker den ut som om jeg er 3 mnd på vei...

Du kan klare å trene magen ganske flat og fin igjen dersom du går inn for det :-) Jeg har født 4 store barn (3 på godt over 4 kg), og har nå klart å trene og slanke meg til en mage som ser flat og fin ut når jeg står oppreist i det minste, hehe... Sittende er det litt verre med :P Ekstra hud er litt vrient å kvitte seg med, men om du vil, så kan du klare å bli smalere om midjen og få flatere mage! :-)

Annonse

Nei, er du 180 cm høy er 87 cm rundt livet KKE mye, tror det er flere som er over der enn under. Jeg er 168 cm og har en BMI på 25 og er like stor rundt magen, men jeg vet JEG er stor nå til min høyde, etter en veldig stor gutt født for 8 mnd siden, er på vei ned nå.

At det er flere som er over enn under er jo ikke akkurat det samme som at det ikke er for mye. Jeg er helt enig i at 87 cm om midjen ikke er så mye som en på 180 cm som en på 167, men det er likevel for mye. HI burde ikke være mer enn 76-78 cm om midjen med sin høyde, og i hvertfall under 80 cm. Du som er 167 cm burde ligge på 69-71 cm optimalt sett.

Annonse

:-) Men det er jo ingen helserisikoforskejll på om magen er litt slapp etter fødsel (og man kan trekke den inn til la oss si 75 cm) eller om den er trukket inn som følge av en masse situps, "massen" vil jo ofte kunne være den samme likevel, og det er jo fettlaget som utfjør risikoen, ikke hvor stram magen er.

Det er som nevnt tidligere regnet for å være usunt for en kvinne.

Tror ikke man kan sammenlikne hverandre på midjemål da vi er forskjellig bygd, noen har naturlig smal midje andre ikke så smal til tross for at de er slanke.

Hæ? Du tuller nå ikke sant? En veltrent og flat mage vil jo bestå av veldig lite fett, mens en som bare får den flat ved å snurpe den inn ved å holde pusten, og den ellers står ut og er deigete, vil jo ha mye mer fett. Generelt over sier det seg jo selv at en som er sunn/trent slank har mye mindre av det farlige magefettet enn en som er kvapsete men klarer å holde inn magen sin om hun må...

Jeg er 106 men jeg er også smellfeil. Jeg er ganske fornøyd når jeg er 80.

Dette handler om hvordan kroppen din er ellers. Du er 180 cm høy, men hva veier du? Livvidden din bør bære mindre enn 80 % av hoftemålet ditt når du har en akseptabel BMI.

Det kan godt hende 87 er helt ok for deg. Latterlig hvis pygmeer på 150 cm her inne skal fortelle deg at det er mye fordi de bare er 50 rundt.

Da jeg målte 87 cm rundt livet, bestemte jeg meg for å slanke meg. For før graviditeten var jeg 72 cm, og hadde litt mage.

7 uker senere er jeg 80 cm rundt livet. Jeg vil ned til 72, aller helst 70.

(PS, over 80 cm rundt livet er også helseskadelig, sies det)

Uansett kroppsfigur, kan selv ikke en på 180 cm får 87 cm om midjen til å bli ok. Det er for mye. Det er rett og slett selvbedrag å tro noe annet. Selv med skikkelig eplefasong burde hun ed til 80 cm om midjen for at det ikke skal være helserisiko.

Og jeg er ikke en pygme, men 173 cm ;)

HI her. Takk for mange svar. vet at 87 cm er for mye men bare håper ikke det er så mye at folk tenker at jeg er feit og ekkel. Jeg veier 78 kg . Kunne ønske jeg veide 70 noe jeg veide før mitt første barn og da så jeg bra ut..Skjønner at jeg ikke ser slank ut siden ingen kommenterer at jeg ser bra ut til å ha fått 2 barn el noe. men vanskelig å vite hvordan jeg skal gripe fatt dette..jeg trener mye..spiller håndball og 1 spinntime i uka utenom...spier sundt og variert men altfor mye...spiser middag som en mann...

Det her skjønner jeg ikke.... skal man måle rundt navlen, liksom? Da er jeg 88 cm... og jeg har så godt som FLAT mage. Lenger opp (på et tynneste) er jeg 74. Er nesten fristet til å legge ut bilde for å "bevise" at jeg ikke er usunt feit selv om jeg måler 88, snarere ganske slank....!!

*skjønner ingenting!!*

Du svarer jo selv da. Du spiser sunt og varier - men for mye. Da må du kutte ned på måltidene. Ikke lett, jeg vet, jeg er selv en som elsker mat. Spesielt middag og kunne fint spise minst like mye som mannen min og det doble av de fleste venninnene mine. Har faktisk opplevd å bli stirret på av andre jenter på jentekvelder fordi jeg har spist så mye, hehe... Middag er godt! :-) Men det går faktisk an å redusere inntaket de aller fleste dager i uken, og så heller skeie ut en dag. Men is tarten bør du ikke skeie ut noen dager. Når du konsekvent spiser mindre hvert måltid (og da heller evt flere små måltider) så reduseres magesekken. Om du holder ut med lavt inntak i 2-3 uker, vil du oppleve at du blir mye fortere mett av mindre mat, og at dersom du prøver å spise mye, så orker du det faktisk ikke likevel! Til middager kan du da heller spise ekstra mye grønnsaker/salat, og redusere inntaket av potet/pasta/ris og saus, kjøtt/fisk osv.

Hva med å logge deg inn på vektklubben.no (gratis) for å få litt oversikt over hva du får i deg hver dag? Det er en veldig god vekker, og ikke noe man må holde på med i evig tid heller. Når du har nådd målet ditt, kan du fortsette med "lite" mat i ukedagene, og så heller la deg selv skeie ut i helgene. Jeg klarer i hvertfall å holde vekten på denne måten. Lykke til :-)

Midjen er der du er smalest :-) Altså litt over navlen. Rett under navlen er jeg som deg, 88 cm, men det er jo på det tykkeste på magen, og jeg har også ganske flat mage. 74 cm om midjen er jo bra det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...